Allibera’t de l’otitis del nedador

Estàndard

Arriba la calor i el que ve més de gust és banyar-se. En acabar, hem d’eixugar bé les nostres orelles per evitar problemes.

Quan es queda l’aigua atrapada en el canal auditiu, es crea un ambient humit favorable per al creixement de bacteris i, més rarament, fongs. Això pot derivar en l’otitis del nedador, una infecció de la part externa de l’orella.

Qui la pateix?

És un trastorn especialment freqüent entre els nens, que passen més temps en remull, però no només els amants de l’aigua poden patir otitis externes. Poden existir altres causes, com:

  • un traumatisme al canal auditiu
  • l’absència de cera a l’orella
  • la presència d’èczemes o dermatitis
  • l’ús de bastonets o altres objectes que poden danyar la pell del conducte

Cal detectar-la ràpid!

No hem de confondre l’otitis externa amb l’otitis mitjana, que es produeix en una regió de l’orella més interna, està associada a refredats i és més comuna a l’hivern.

Les otitis provoquen dolor, sobretot quan es toca la zona de l’orella o al mastegar. També produeixen envermelliment, coïssor en l’orella, pèrdua d’audició i, fins i tot, supuració. Si la infecció avança pot causar febre i inflamació dels ganglis limfàtics del coll. Aleshores caldria anar al metge.

Consells per evitar-la:

  1. Cal mantenir les orelles seques després d’exposar-les a la humitat, eixuga-les amb una tovallola i inclina el cap cap als costats perquè l’aigua surti.
  2. No introdueixis objectes en les orelles, ni bastonets. Elles mateixes es netegen amb la pròpia cera.
  3. Et recomanem usar taps durant el bany.

Ara ja saps com banyar-te sense patir mal d’orella! 😉

I si tens alguna molèstia, aplica’t unes gotes d’un esprai òtic 100% natural i segur que es soluciona de seguida!

Anuncis

Exposa’t al sol sense por

Estàndard

A l’estiu, és l’època de l’any en què més exposem el nostre cos al sol i quan la radiació ultraviolada és més perjudicial. Prendre el sol és bo, fins i tot necessari, ja que ens omple d’energia, és la nostra principal font de vitamina D.

Però una exposició perllongada pot provocar problemes per a la salut: cremades, al·lèrgies, dermatitis, envelliment cutani prematur… fins i tot càncer de pell. La clau, com en tot, està en la mesura de l’exposició i en l’ús de cremes solars amb protecció segura i eficaç.

Com protegir-te’n?

A continuació, et donem un seguit de consells per gaudir dels beneficis del sol evitant-ne els problemes:

  1. Tingues molta cura els primers dies que prenguis el sol, no n’abusis i incrementa l’exposició de manera gradual.
  2. Evita l’exposició en la part central del dia, és a dir, de 12 a 17 hores.
  3. Un barret i unes ulleres de sol amb filtre solar homologat són uns bons aliats.
  4. Utilitza sempre fotoprotectors de qualitat i amb factor de protecció adequat, no només a la platja o a la piscina, sinó sempre que estiguis a l’aire lliure.
  5. No oblidis beure aigua, molt millor que refrescs o alcohol.

Com puc saber si el fotoprotector és de qualitat?

Per tal de saber-ho, cal que et fixis en el seu envàs, ha d’incloure:

  • UVA+UVB, amb l’UVA arrodonit per un cercle.
  • SPF o FPS, que indica el múltiple del temps que podem exposar-nos al sol sense cremar-nos.
  • IR, qua assenyala que protegeix contra aquests raigs, responsables de l’envelliment prematur de la pell.
  • Eficàcia de la protecció contra els UVB: baixa, mitjana, alta o molt alta.
  • Water Resistant si és resistent a l’aigua o Waterproof si n’es molt resistent.
  • Data de caducitat i PAO (els mesos que pot usar-se sense risc un cop obert).

Ara ja ho saps tot sobre com exposar-te al sol saludablement! 😉

8 claus per no mossegar-te les ungles

Estàndard

L’onicofàgia és el mal hàbit de mossegar-se les ungles. Si ets dels que amagues les mans perquè no vols que vegin aquest aspecte descuidat de les teves ungle, pren nota de les 8 claus  que t’expliquem per acabar amb aquest problema.

  1. Sigues conscient del que t’estressa. El motiu pel que algunes persones es mosseguen les ungles es desconeix, però existeixen diferents hipòtesis que expliquen aquest comportament compulsiu. Els especialistes consideren que mossegar-se les ungles és un recurs per reduir l’ansietat, la inseguretat, la depressió o l’angoixa. El primer que has de fer és detectar quines són les situacions d’estrès o inseguretat que activen l’hàbit de mossegar-te les ungles.
  2. Substitut ràpid i que et faci sentir bé. Quan sents la necessitat de mossegar-te les ungles, prova a utilitzar una pilota antiestrès, respiracions profundes o qualsevol accessori que exerciti les mans i les mantingui ocupades.
  3. Intenta evitar els productes que poden crear-te ansietat, tals com el cafè o el té.
  4. Fes esport sempre en positiu. L’exercici físic sempre redueix els nivells d’ansietat.
  5. Productes farmacèutics que estan pensats per aconseguir aquest objectiu.
  6. Ungles postisses? Aquesta solució és la més cara de totes però dona bons resultats. Es tracta de cobrir l’ungla per una altra de sintètica. Així evitaràs danys a les teves pròpies ungles i deixaràs que creixin.
  7. Objectiu en etapes. Intenta deixar de fer-ho de forma gradual: alguns experts recomanen un mètode progressiu per deixar-ho. Intenta deixar de mossegar algunes ungles com la del dit gros. Quan ho aconsegueixis, deixa en pau el dit petit, l’índex o tots els dits d’una mà. L’objectiu és arribar a aconseguir no mossegar-te cap ungla en absolut.
  8. Cuida’t les ungles. Com que l’onicofàgia és un trastorn involuntari, el tenir cura de les ungles t’ajudarà a augmentar l’atenció cap a elles. Sigues més constant i mantingues l’atenció més centrada en el fet de que vulguis tenir les ungles precioses, tal i com et vam explicar en un blog anterior .

 

Conserva la joventut

Estàndard

A cada etapa de la vida, la pell té unes necessitats diferents per això és important escollir els productes més adequats per tenir-ne cura.

Avui en dia és fàcil que ens equivoquem quan intentem esbrinar l’edat d’una dona, ja que l’aspecte de la pell no només depèn del pas del temps i la genètica, si no  que també s’han de tenir en compte les emocions i les cures que s’hi apliquen.

L’era sense edat

Actualment les dones es defineixen per com actuen, el que pensen i el que senten, més que per la seva edat cronològica. Els avenços científics en tots els camps han sigut claus perquè això sigui possible i envellir s’ha convertit en una elecció més que en una cosa inevitable.

Quins hàbits he de seguir per mantenir una pell radiant?

És bàsic a totes les edats tenir aquests rituals de bellesa:

  • Netejar i exfoliar la cara: La tensió, l’estrès, les preocupacions fan que el nostre organisme alliberi toxines a través de la transpiració. Per eliminar cèl·lules mortes i estimular la renovació de la pell es recomana l’ús d’un netejador exfoliant que il·lumini la pell.
  • Hidratar la pell: La hidratació és fonamental per mantenir l’elasticitat i protegir contra les agressions externes.
  • Fer massatges a la cara: Amb la mateixa crema hidratant o amb una especifica pots estimular la circulació i la regeneració cel·lular amb uns massatges, i també pots afavorir el descans.


  • Protegir la pell contra el sol: L’exposició al sol accelera l’envelliment cutani afectant els nivells de col·lagen i ressecant la pell. Es recomana utilitzar sempre un protector solar d’alta protecció , adaptat al tipus de pell. Així a més d’evitar cremades, ajudes a prevenir l’envelliment prematur.

Si l’objectiu del ritual és les arrugues més profundes s’han d’usar cosmètics més específics per tractar-les i no oblidar-se de zones com el contorn dels ulls, ja que és la zona de la cara on primer apareixen les arrugues i van donant lloc a les “potes de gall” i la zona dels llavis, on  a la part superior apareixen les arrugues que s’anomenen “codi de barres” . Tampoc ens hem d’oblidar de zones com el coll i l’escot que necessiten les seves cures.

A més hi ha èpoques de la vida, com en la menopausa en  què hi ha canvis en la pell i es necessiten cures més específiques.

I recorda,una bona alimentació també  juga un paper molt important! Proporcionar vitamines naturals a la nostra pell farà que tingui un aspecte saludable.  😉

8 passos per viure amb la fibromiàlgia

Estàndard

La fibromiàlgia és una patologia freqüent, afecta entre el 2 i el 4% de la població de més de 18 anys, un 90% de les quals són dones.

El principal símptoma és el dolor musculoesquelètic generalitzat de moderat a intens, que sol anar acompanyat de moltes altres manifestacions clíniques, com el cansament, l’insomni, el mal de cap, l’ansietat o la depressió, els problemes de memòria i les dificultats de concentració.

A continuació t’expliquem els 8 passos que ha elaborat la SER (Societat Espanyola de Reumatologia) per les persones que pateixen fibromiàlgia:

  1. Acceptar el dolor. El primer pas és acceptar la malaltia, reconèixer el dolor i saber com millorar-lo o què evitar perquè no empitjori.
  2. Controlar les emocions. Els sentiments negatius com frustració, culpa… s’han d’aprendre a controlar perquè no siguin un problema afegit que es vagi mantenint amb el temps.
  3. Controlar l’estrès. A vegades per motius familiars, laborals… sentim estrès. És útil planificar les activitats diàries per evitar sorpreses i dedicar temps a la relaxació.
  4. Fer exercici. Si mantens en forma els músculs, el sistema cardiovascular, disminueix el dolor.
  5. Relacions personals. Les persones amb fibromiàlgia se solen sentir incompreses, fet que provoca aïllament. La comunicació amb familiars i amics és fonamental.
  6. Protegir la salut. S’ha de vigilar el pes, fer exercici i evitar el tabac, la cafeïna i l’alcohol, que són nocius per a la salut i també excitants del sistema nerviós.
  7. Usar els medicaments amb precaució. El més important és que el pacient no s’automediqui i es posi en mans d’un metge expert en el tractament del dolor crònic.
  8. Usar les teràpies alternatives amb precaució. Sempre s’ha de consultar al metge perquè poden interferir amb el tractament. Desconfia si prometen la curació de la patologia.

Segueix aquests passos i et sentiràs millor. 😉

INTESTINS SALUDABLES

Estàndard

Les malalties que produeixen inflamació de l’intestí són freqüents. És important diferenciar-les i complir-ne correctament el tractament.

Síndrome del còlon irritable o malaltia inflamatòria intestinal?

A vegades la malaltia infamatòria intestinal es confon amb el síndrome de l’intestí o còlon irritable perquè comparteixen alguns símptomes com són: alternança de diarrea, restrenyiment, dolor abdominal…

Les malalties inflamatòries intestinals són un grup de malalties cròniques que produeixen inflamació de l’aparell digestiu, com la malaltia de Crohn i la colitis ulcerosa, i que poden produir danys en l’estructura intestinal. En canvi, la síndrome del còlon irritable és un trastorn funcional, vol dir que el sistema digestiu és normal però a vegades no funciona adequadament.

Tractament adequat:

El tractament de la síndrome del còlon irritable es basa en alleujar els símptomes perquè els pacients puguin dur una vida normal. Així doncs, s’han de fer canvis en la dieta, l’estil de vida i controlar l’estrès.

En les malalties intestinals inflamatòries, la dieta i el control de l’estrès també poden ajudar a conviure amb la malaltia, però ni la provoquen ni la curen. Per tant, s’ha de seguir el tractament que el metge consideri més oportú. En general, és important seguir uns hàbits de vida saludables com evitar el tabaquisme, que n’és un factor de risc que es pot prevenir (sobretot en la malaltia de Crohn).

Ara ja ho saps si tens algun símptoma d’aquests consulta  el teu farmacèutic o  metge perquè un diagnòstic precoç és bàsic per evitar-ne complicacions.

7 Beneficis de deixar de fumar.

Estàndard

El dia 31 de Maig és el Dia Mundial sense Tabac. Deixar de fumar té beneficis des de les primeres hores, la tensió arterial i els nivells d’oxigen a la sang tornen a la normalitat. Però hi ha moltes més raons per abandonar el tabac. Aquestes són les principals:

1. El Cor: Un any després de deixar el tabac, el risc de patir una malaltia cardíaca, un atac de cor o una angina de pit es redueix al 50%.

2. Els pulmons: Hi ha 16 tipus de càncer relacionats amb el    tabac, el més freqüent és el càncer de pulmó. En deixar de fumar, el risc de patir-lo es redueix un 39% cinc anys i un 50% deu anys després d’haver-ho deixat.

A més, la capacitat pulmonar augmenta un 10% després de deixar de fumar.

3. Milloraran els teus sentits: Hi ha 3.500 substàncies tòxiques en una cigarreta que afecten a les papil·les gustatives, aixi que als pocs dies de deixar de fumar tant el sentit del gust com el de l’olfacte milloraran.

4. Allarga la vida: Es calcula que les persones que deixen de  fumar entre els 25 i 34 anys, augmenten la seva esperança de vida respecte a un fumador uns 10 anys, entre els 35 i els 44 anys uns 9 anys i entre els 45 i els 54 augmenten uns 6 anys.

5. Minut a minut: La teva salut millora.

6. Milloraràs la teva salut sexual:      El tabac és un dels factors que contribueix a l’aparició de la disfunció erèctil masculina. Les fumadores que recorren a tractaments de fertilitat tenen taxes d’embaràs un 30% més baixes.

7. Millorarà la teva pell:                           El tabaquisme produeix flacciditat, canvi de color de la pell i arrugues. Deixar el tabac fa que semblis 13 anys més jove que abans de deixar de fumar.

Uneix-te al dia Mundial sense Tabac e informa als fumadors més propers d’aquests 7 beneficis! 🚭