Reforça el teu cabell

Estàndard

La caiguda del cabell és natural i habitual. De la mateixa manera que la pell regenera les seves cèl·lules, el cabell té un cicle de vida que dura de dos a set anys i que acaba amb la caiguda. Aquest període es divideix en les fases anàgena, catàgena i telògena. La primera, en que el cabell neix i creix, és la més llarga. La segona o de transició dura de tres a sis setmanes i suposa una aturada en el creixement. I la tercera, en què aquest creixement es para definitivament i el cabell acaba per caure, té una durada mitjana d’entre dos i tres mesos.

Es considera normal perdre d’entre 100 i 150 cabells al dia. Si sospitem que la caiguda és més gran i dura més de dos o tres mesos, és el moment de demanar consell al metge o farmacèutic.

Per què cau?

Els factors que poden desencadenar una caiguda excessiva del cabell poden ser molts i molt diversos. D’una banda, és molt comuna la caiguda vinculada a canvis estacionals (primavera i tardor). Les causes de l’anomenat “efluvi estacional” no són clares, encara que és una caiguda limitada que es repobla per si mateixa. Una possible causa és la variació de les hores de llum, que produeixen canvis hormonals que podrien estar relacionats amb la caiguda del cabell. Els investigadors també han observat caigudes associades a l’estrès, malestar emocional, variacions de la dieta, guany o pèrdua de pes, la medicació, la genètica i els mals hàbits en la cura i la higiene del cabell.

Una manera d’assegurar la bona salut del cabell és revisar la nostra dieta. En una alimentació equilibrada no poden faltar aportacions de ferro, zinc i vitamines A i B, que són grans aliats del benestar del cuir cabellut. A més a més, els complements alimentaris que contenen Queratina estimulen el cabell des de l’interior, ajudant a evitar la caiguda. Informa’t i actua!

Anuncis

Calories, oblida-te’n!

Estàndard

Comptar calories no és la millor recepta per baixar de pes, ja que perdre pes i mantenir-lo a llarg termini depèn menys de la quantitat de calories consumides que de la qualitat de la dieta. Tot i això, no podem negar la importància de les calories, però hem de saber que no totes són iguals ni es comporten de la mateixa manera un cop ingerides.

Hem d’optar pel consum d’aliments d’alta qualitat nutricional, com ara la fruita o la verdura, i limitar-ne els dels aliments de baixa qualitat, aquells que contenen sucres afegits, farines refinades, greixos de mala qualitat o greixos hidrogenats i, en general, els ultraprocessats.

Per exemple, el sucre refinat (postres, refrescs ensucrats, brioixeria…) augmenta de manera ràpida els nivells de glucosa en sang i obliga al pàncrees a produir insulina per reduir-los també ràpidament. Aquesta pujada i baixada sobtades ens proporcionen una energia que s’esgota en poc temps, motiu pel qual torna a aparèixer la gana. Per contra, els aliments que contenen fibra (pa o arrós integral, fruites, verdures…) subministren energia d’alliberament i són més saciants, a més de saludables.

És per això que mantenir-se dins dels límits de calories no significa necessàriament prendre bones decisions alhora de baixar de pes. Si tot i seguint aquests consells encara notes que et costa aconseguir la teva meta, recorda que els complements alimentaris naturals poden ser els teus aliats, gràcies a la seva aportació de fibres naturals o detoxificants i drenants, i et poden ajudar a fer aquest ultim pas cap a una vida més saludable. 🥑🍅

El coll i l’escot, igual d’importants.

Estàndard

La pell del coll és fina i conté molts pocs fol·licles pilosos. A més, els músculs d’aquesta zona estan poc exercitats. El resultat és una dermis sensible i seca. El fet que la pell es despengi es pot deure a la genètica, a l’excés de factors com el tabac o la contaminació, la qual contribueix a la destrucció del col·lagen de la pell.

En la cura diària de la pell hi ha dues zones que acostumem a descuidar: el coll i la zona de l’escot. Amb aquests petites accions podem fer-ne una cura diària d’aquestes zones.

  • Exercitar el múscul: treballar els pectorals ens permetrà una bona subjecció de les glàndules mamàries. El pit es mantindrà dret molt més temps. L’exercici local a la zona del coll ajuda a estimular la circulació sanguínia, l’oxigenació dels teixits i l’enfortiment de la musculatura.
  • La protecció solar és imprescindible per evitar-nos les taques, pigues i melanomes que poden derivar en mals majors. Per una altra banda, el sol és l’encarregat en la seva majoria d’aquelles petites arrugues en el centre de l’escot amb el pas dels anys.
  • Un altre ritual que podem incorporar a les nostres vides és el de l’exfoliació i les mascaretes a aquestes zones. Desprendre’ns de les cèl·lules mortes amb un exfoliant suau ens oferirà la neteja necessària sense irritar la pell.
  • Aplicar la crema antiarrugues de la cara sobre el coll i l’escot millorarà la producció de col·lagen, sempre realitzant moviments cap a dalt.No oblidem incloure-les a la nostra rutina de cura de la pell perquè tant l’escot com el coll també llueixin sans!

 

Adéu a l’estrès!

Estàndard

L’estrès és l’arma que fa servir el nostre cos per tal d’estar alerta davant de qualsevol possible perill. És una resposta automàtica i natural davant de situacions desafiants i, per tant, no podem prescindir d’ell.

El problema ve quan aquest estat d’alerta es prolonga en el temps, ja que provoca esgotament i repercuteix negativament a la nostra salut.

No és el mateix ansietat i estrès!

A vegades, confonem els termes estrès i ansietat perquè els dos estan molt relacionats, però no són el mateix.

De fet, l’ansietat és un símptoma de l’estrès. Una situació estressant pot provocar ansietat, que pot derivar en desmotivació, fatiga emocional o depressió.

Una altra diferència important entre ells és que l’estrès és degut a una situació real, com per exemple un examen o feina acumulada, en canvi l’ansietat sol ser irracional i subjectiva. És a dir, quan la situació que ens inquieta s’acaba, l’estrès desapareix.

L’ansietat pot aparèixer de manera freqüent i la causa pot ser inexistent o desconeguda pel pacient, en canvi, l’estrès té un origen extern.

Alguns dels símptomes de l’estrès:

  • Físics: palpitacions, falta d’aire, opressió al pit, nus a l’estómac, cansament, formigueig i mareig.
  • Psicològics: aclaparament, sensació d’amenaça o buit, sensació estranya, por a la mort.
  • Conductual: bloqueig o impulsivitat a l’hora d’actuar.

Des de la farmàcia et recomanem, que en cas de situacions d’estrès acompanyades de desànim, prenguis un complement alimentari a base de triptòfan i magnesi per ajudar-te a superar-ho i, en cas de que s’allargui aquest sentiment, vagis al metge!

 

Les 7 diferències entre pell seca i pell atòpica

Estàndard

La dermatitis atòpica és una malaltia de la pell que es caracteritza per una sequedat extrema de la pell que provoca picor, inflor i envermelliment continus.

A vegades costa diferenciar entre una pell seca i una pell atòpica, per això tot seguit us donem un seguit de respostes a les preguntes més freqüents sobre el tipus de pell:

  Pell seca Pell atòpica
Què la causa? Factors interns i externs Predisposició genètica
Quins símptomes dona? Sensació de tibantor a la pell, picor i descamació lleu Erupcions pruriginoses i descamatives
A què es deu? A que la pell està deshidratada i perd la seva capa lipídica A una reacció hipersensible de la pell, semblant a una al·lèrgia
A quina edat sol passar? A qualsevol edat És més comú en bebès i nens
Com es resol? Amb l’ús de cremes nutritives Pot requerir l’ús de medicaments (antihistamínics o corticoides)
A què es deu el seu empitjorament? Sol estar relacionar amb una higiene incorrecta Sol anar relacionat amb canvis emocionals
Amb l’edat… … empitjora … millora

Ara ja tens clares les diferències? Si no és així, no dubtis en preguntar-nos per sortir de dubtes! 😉

El canvi d’estació i les articulacions

Estàndard

Amb l’arribada de la primavera, el nostre cos pateix alteracions i canvis. Cal adaptar-nos a la nova climatologia, a la temperatura, al ritme corporal…

Les articulacions són una part del nostre organisme que pateixen especialment els canvis d’estació i poden arribar a causar dolor.

Però, què és una articulació?

És la unió de dos o més ossos. Els seus extrems estan protegits per una massa de cartílag que la protegeix per tal de que, al moure’s, no freguin uns contra els altres i causin dolor.

Exerceixen d’amortidors de l’impacte, ajuden a traslladar els nutrients al teixit ossi donant-li al nostre cos flexibilitat.

Es troben a genolls, malucs, colzes, espatlles, turmells…

Què podem fer per minimitzar-ne el dolor i la incomoditat?

Per tal de millorar la nostra qualitat de vida i prevenir futurs problemes t’aconsellem:

  1. Fer exercici físic de forma moderada i amb regularitat per facilitar el moviment sense tenir dolor.
  2. Seguir una dieta sana i equilibrada evitant el consum de grasses i sucres.
  3. Fer banys tebis periòdicament per alleujar el dolor i la rigidesa.
  4. Realitzar massatges per afavorir la circulació sanguínia a les articulacions i així millorar l’arribada de nutrients a la zona afectada.
  5. Prendre algun complement a base de col·lagen per tal de millorar-ne més ràpidament els símptomes i disminuir-ne el dolor.

Segueix els nostres consells i segur que podràs gaudir de la primavera, tu i les teves articulacions! 🙂

Refredat o al·lèrgia?

Estàndard

L’obstrucció nasal, els esternuts, la secreció de moc aquós i la sensació de picor al nas, són símptomes comuns de la rinitis al·lèrgica i el refredat.

I com sé quina de les dos patologies tinc?

A continuació, et mostrem en què es diferencien:

Símptomes Rinitis al·lèrgica Refredat
Febrícula o febre Rarament Algunes vegades
Tipus de mocositat Aquosa en forma de degoteig Aquosa a l’inici, però sol fer-se més espessa
Agents que el causen -Al·lèrgens

-Contaminants

-Alguns medicaments

Virus
Estacionalitat Coincideix en períodes de màxima concentració de pol·len Principalment tardor i hivern
Temps d’evolució Solen durar més d’una setmana amb anades i vingudes Sol ser autolimitat i durar màxim 1 setmana i els símptomes milloren progressivament

Ara ja saps com pots diferenciar-les!

Però, com sé què haig de prendre?

En cas de rinitis al·lèrgica et recomanem que prenguis un antihistamínic al dia i si és un refredat hauràs de prendre un antigripal 3 vegades al dia, per tal de millorar els símptomes i recuperar-te abans.

I si tens algun dubte, vine a la farmàcia i el resoldrem! 😉