El maquillatge de Nadal

Estàndard

Deixem enrere l’estiu i els seus tons més vius…Ara de cares a l’hivern hi ha una tendència als tons nude  i a les bases de maquillatge naturals. Tot i això hi ha firmes que aposten per introduir colors com el vermell o el negre.

A continuació repassarem les parts de la cara i les principals tendències en maquillatge:

Rostre: L’efecte contournig és el que predomina. Es tracte de ressaltar la zona dels pòmuls per aconseguir més lluminositat i naturalitat tant al front com al nas. Deixarem les brillantors per les celebracions o festes més especials.

Ulls: Torna amb força l’efecte smokey eyes que és la tendència als ulls fumats amb tons grisos i negres amb algun toc de taronja. Pel que fa a les pestanyes està a la última la mida XXL. Així doncs, no oblidis delinear lleugerament els ulls amb un perfilador i aplicar-te una màscara de pestanyes.

Celles: Les celles es porten ben marcades i dibuixades, per tant utilitza un llapis que et permeti fer tot tipus de definició, fins i tot omplir amb una mica de color aquelles zones on és més necessari.

Llavis: Aquest hivern els colors són apagats, especialment el negre juntament amb el color sang fosca. La tendència és utilitzar l’acabat mat que proporciona un efecte d’allò més natural.

Per últim no t’oblidis de desmaquillar-te cada nit, és fonamental per evitar els problemes cutanis i tenir una pell perfecte.

Disfruta de la teva millor cara per aquestes festes 🎉 😉

Anuncis

La importància d’una bona nutrició per sentir-se bé!

Estàndard

Preservar un estat nutricional òptim és molt important per mantenir una bona qualitat de vida i prevenir o fer front a malalties cròniques o possibles problemes de salut en el futur. Si no complim amb els requeriments nutricionals podem arribar a un estat de risc de desnutrició que pot tenir conseqüències que afectin al nostre dia a dia: es perd pes, massa i força muscular, que causa debilitat, baixa autonomia i falta de vitalitat.

Amb l’envelliment també es tendeix a menjar menys, es perden peces dentals, fet que dificulta la masticació, hi ha pèrdua dels sentits, disminució de l’absorció de nutrients pel sistema digestiu, i fins i tot, dificultat per anar a comprar el menjar o preparar-lo.

En aquests casos, es recomana una dieta equilibrada enriquida amb nutrients per obtenir més energia i proteïnes per revertir aquesta situació (afegint-hi fruita seca, oli d’oliva, ous, formatge…). Quan això no és suficient, prendre suplements que aporten un extra d’energia, proteïnes, vitamines i minerals ajuda a completar l’alimentació i a afavorir la recuperació: les proteïnes contribueixen a conservar o augmentar la massa muscular i a mantenir els ossos en condicions normals, i algunes vitamines i mineral contribueixen a un normal funcionament del sistema immunitari i a reduir el cansament i la fatiga.

Ara ja ho saps, aporta un extra d’energia completant la teva alimentació! 💪

Al·lèrgia durant la infància.

Estàndard

Encara que no tots els nens neixen amb al·lèrgies, aquestes afecten cada vegada a més persones. Es caracteritza per símptomes com aparició de mocs, picor als ulls i lleus granissades i són font de molèsties. Alhora, poden afectar de manera significativa la qualitat de vida del nadó com dels pares.

I doncs, què és una al·lèrgia i com es desenvolupa? És una hipersensibilitat del sistema immunitari. Això passa quan aquest sistema reacciona de manera excessiva davant de substàncies normalment inofensives, com poden ser determinats aliments, el pol·len o la pols, i pot ser un indici que el sistema immunitari està desequilibrat.

Ja que entre el 70% i el 80% de les nostres cèl·lules immunitàries resideixen a l’intestí, una microbiota o flora intestinal saludable contribueix a un sistema immunitari sa. El desenvolupament i manteniment d’una bona flora bacteriana amb bacteris beneficiosos poden ajudar a reduir el risc d’al·lèrgies.

Un dels millors camins per garantir que el teu nadó tingui una flora intestinal equilibrada i un desenvolupament normal del sistema immunitari és la lactància materna gràcies a la seva composició única en proteïnes, oligosacàrids prebiòtics i bacteris beneficiosos com els probiòtics, entre d’altres.

Si no és possible donar-li el pit, consulta sempre amb el teu metge perquè consideri l’opció de recomanar-te una llet de fórmula amb prebiòtics i probiòtics per ajudar que el nadó tingui una microbiota saludable. 👩‍⚕️👌

 

La migranya, com prevenir-la?

Estàndard

La migranya és molt més que un simple mal de cap. Es tracta d’una malaltia neurològica debilitant, gairebé sempre associada a mal de cap o cefalea, que sovint s’acompanya de nàusees, vòmits o sensibilitat extrema a la llum o al soroll.

A part de ser una malaltia poc diagnosticada i, per conseqüència, mal tractada, se’n desconeixen les causes exactes de la migranya. Encara que es pot afirmar que és causada per una inflamació i dilatació de determinades artèries cerebrals, l’origen del dolor.

Moltes vegades s’inicia gràcies a determinats estímuls per als quals una persona és sensible. Aquests estímuls van des de l’estrès i els conflictes, o altres circumstàncies que produeixen malestar, fins a les olors intenses o la llum brillant, passant per la menstruació, la manca o l’excés d’hores de son, el consum de determinats aliments (formatge curat, derivats làctics, xocolata, edulcorants…) o de begudes alcohòliques o amb cafeïna, entre d’altres.

Com intentar prevenir-la.

  • Portar una vida sana, amb una dieta equilibrada, fer exercici físic i dormir les hores necessàries.
  • Dormir el mateix nombre d’hores els caps de setmana que els dies laborables.
  • Evitar prendre aliments o begudes que associem amb l’inici del mal de cap.
  • Protegir-se d’un excés de llum solar.
  • Evitar i controlar l’estrès. Si es treballa amb l’ordinador, fer pauses periòdiques.

  • Quan s’inicia la crisi, buscar un lloc tranquil i amb poca llum, i prendre tan aviat com sigui possible la medicació indicada pel neuròleg.
  • No oblidar prendre la medicació preventiva si així ho ha indicat el metge.

Et recomanem no automedicar-te amb analgèsics sense recepta, consulta sempre amb el metge de capçalera o el neuròleg i segueix els nostres consells. 😉

A cada etapa, una cura a mida.

Estàndard

Sense dubte, estem vivint una era sense edat, en la que les dones es defineixen per com actuen, pensen i senten en comptes de per la seva edat cronològica. Tot i això, la pell va sumant anys i reclama nous gestos, productes i protocols específics per netejar-la, hidratar-la i protegir-la: tres claus per preservar la seva joventut.

Algunes dones pensen que la flacciditat de la pell és la característica física que més pot desvetllar l’edat, tot i que d’altres pensen que tant el contorn d’ulls com la tonalitat de la pell també hi juguen un paper important.

Però, que fa que la nostre pell envelleixi? Les opinions també varien. La majoria de dones pensen que és degut a una combinació entre gens i l’estil de vida o que l’exposició solar es el primer factor mediambiental que afecta negativament a la salut de la pell, i també es mencionen l’estres i la infelicitat o la falta de son. Sigui com sigui, hi ha certs gestos que ajuden a evitar aquest envelliment.

Contorn d’ulls i de llavis.

El contorn d’ulls és el primer lloc del rostre on apareixen les arrugues per la seva delicadesa i per com la pell és molt més fina en aquesta zona. El moviment constant de les parpelles i determinats gestos d’expressió promouen l’aparició d’arrugues, que es poden contrarestar amb l’ús continuat de contorns d’ulls.

El contorn de llavis també requereix major hidratació per evitar les arrugues perpendiculars, i per a pells més madures s’aconsellen productes amb factors redensificants i rejovenidors.

Menys taques, més pell uniforme.

L’exposició a les radiacions solars, les influencies hormonals i la agressió oxidativa poden provocar una sobreproducció de melanina a la pell. Fent que apareguin taques de pigmentació, com taques fosques, senils o peques. La pell presenta un to menys uniforme i un aspecte menys lluminós. Els cosmètics despigmentants  redueixen la producció de melanina i anul·len les taques a la superfície amb l’objectiu d’aconseguir una pell més una pell més uniforme.

Cosmètica de nit.

La nit és el moment idoni per aconseguir una pell detoxificada, allisada i descansada amb un to més ferme i arrugues menys marcades ja que és durant aquest període que la nostre pell pot reparar els danys que provoquen l’envelliment de forma prematura. Per actuar durant aquest moment òptim existeixen els tractaments “efecte reset” o cremes de nit, que a mig i llarg termini també mostren una tonalitat més uniforme i lluminós.

Comú a totes les edats.

  • Netejar i exfoliar el rostre, per eliminar cèl·lules mortes i estimular la renovació de la pell.
  • Hidratar la pell, per mantenir l’elasticitat i protegir contra les agressions externes.
  • Fer massatges al rostre, ja que estimula la circulació i la regeneració cel·lular.
  • Protegir contra el sol, perquè com hem mencionat abans, l’exposició solar accelera l’envelliment cutani afectant els nivells de col·lagen i assecant la pell. Es recomana un fotoprotector d’alta protecció, adaptat al tipus de pell.

I recorda, l’alimentació també hi juga un paper molt important! Proporcionar vitamines naturals a la nostre pell és de vital importància per que la nostre pell mostri un aspecte saludable. 😊✨

Toxoplasmosi i embaràs

Estàndard

L’alimentació abans, durant i després de l’embaràs requereix una atenció especial, ja que el que menja la gestant repercuteix de forma directa a la seva salut i a la del fetus.

Què és la toxoplasmosi?

És una malaltia infecciosa causada per un paràsit (Toxoplasma gondii) que pot viure tant en humans com en gats o animals de granja.

Les vies de contagi més freqüents són pel consum de fruites i verdures mal netejades, de carn crua o poc feta contaminada i a través de les femtes dels gats contagiats.

Durant la gestació, la toxoplasmosi és una de les grans preocupacions de les embarassades, perquè aquest paràsit pot travessar la placenta i infectar al fetus provocant-li múltiples complicacions (greus lesions al cervell i als ulls, pèrdua d’audició, problemes d’aprenentatge i, fins i tot, la mort).

Consells per evitar-la!

La carn és important en la dieta de la dona embarassada pel seu aport de proteïnes, fòsfor, ferro, zinc i àcids grassos saturats.

Però cal prendre certes mesures alhora de cuinar-la. El paràsit mor a partir dels 70ºC i entre els 40-60ºC sota zero.

Per tal d’evitar aquesta malaltia, et recomanem les següents precaucions:

  • Menjar la carn ben cuita
  • Netejar les mans després de tocar carn crua
  • Evitar tocar-se els ulls o les mucoses amb les mans brutes de carn crua
  • Netejar de forma acurada totes les superfícies de la cuina i la nevera que hagin estat en contacte amb la carn sense cuinar
  • Netejar molt bé les fruites i les verdures

Segueix els nostres consells i una dieta equilibrada per a un embaràs saludable! 😉

Ortodòncia sense molèsties!

Estàndard

L’ús d’ortodòncies cada cop és més comú en adults, si ets un d’ells i pateixes les típiques molèsties, tot seguit et donem un seguit de consells per tal de que l’aparell et sigui el més còmode possible.

7 consells bàsics per portar ortodòncia com cal

  1. Segueix una dieta tova al iniciar el tractament, ja que la col·locació d’ortodòncia a la boca necessita un període d’adaptació, sobretot en casos d’aparells fixes. Per això, durant l’etapa inicial et recomanem que mengis aliments de textura suaus i que es desfacin fàcilment, com ara cremes, sopes, purés, peix..comer crema ortodoncia onfarmaline
  2. Mira de no mossegar objectes. Tot i no portar aparells, l’hàbit de mossegar-se les ungles o altres objectes com bolígrafs o palletes és perjudicial per a la boca. En el cas de portar “brackets” t’aconsellem no mastegar xiclets i aliments com la poma, és millor tallar-los que menjar-se’ls tot mossegant.
  3. Si portes aparells estètics, evita aliments que puguin tenyir. Aquest tipus d’aparells es fabriquen amb diversos materials, des de plàstic a porcellana. Hi ha moltes begudes i colorants alimentaris que poden tenyir-los, per exemple el te, el cafè, el vi, el pebre vermell… La solució és evitar aquests aliments o bé, optar pels “brackets” de cristall de safir.ortodoncia-exercicis-relaxacio-onfarmaline
  4. Fes exercicis de relaxació dels músculs de la cara per alleujar les molèsties simptomàtiques. Per als llavis i les galtes, has de  somriure de forma forçada sense ensenyar les dents fins a notar la tensió i alliberar-la i, per a la mandíbula, obre la boca molt lentament fins al màxim que puguis i torna-la a tancar.
  5. Utilitza cera especial per a ortodòncia per evitar l’aparició de llagues i ferides a la boca causada pel frec dels “brackets” amb la mucosa. També cal evitar cítrics i picants.
  6. Tingues cura de la higiene dental. Cal raspallar-se les dents després de cada àpat acompanyat de la seda dental i raspalls interproximals, que permeten accedir a les zones més difícils i al finalitzar glopejar amb un col·lutori adequat.
  7. Sigues positiu per tal de que el tractament sigui fàcil de portar i seguir una vida completament normal!

ortodoncia en positiu onfarmaline