No et quedis quiet davant la grip i el refredat!

Estàndard

A l’hivern, pel fet de passar més temps en llocs tancats, és més fàcil el contagi de grips i refredats.

La grip normalment apareix per onades o epidèmies de forma molt aguda i ràpida provocant malestar generalitzat amb febre alta, mal de cap, dolor muscular intens, esternuts i mal de coll.

grip-refredatEn canvi, el refredat es contagia bàsicament els 2 o 3 primers dies i es caracteritza per símptomes nasals i a la gola acompanyats de malestar general i algunes vegades febre lleu.

Com prevenir-los?

La grip es pot prevenir vacunant-se amb la vacuna de la grip quan arriba el fred i es recomana sobretot al personal sanitari, les persones de 60 anys d’edat o més, les dones embarassades, els adults o infants amb malalties cròniques.

vacuna_gripePel refredat no hi ha una vacuna específica, però es poden seguir determinades mesures per reduir-ne el risc:

  • Rentar-se les mans sovint.
  • No compartir tovalloles, gots o altres objectes amb persones refredades.
  • Evitar el tabac.
  • Reforçar el sistema immunitari amb algun producte natural o bé homeopàtic per ajudar al cos a combatre les infeccions.

Com combatre’ls?

Existeixen preparats antigripals que t’ajudaran a millorar aquests símptomes. Aquests preparats contenen medicaments que combinen un analgèsic i altres principis actius per lluitar contra altres símptomes com la secreció o l’obstrucció nasal.

recuperadaSi vols agilitzar el seu procés, demana’ns consell! 😉

Acaba amb l’insomni!

Estàndard

L’insomni és un trastorn que es basa en la dificultat d’adormir-se o bé de mantenir el son al llarg de tota la nit (és el més freqüent, un 50% ho pateixen). Tot i que, molt sovint es solapen les dos formes d’insomni i poden coexistir ambdues. Aquest trastorn del son sol convertir-se en una malaltia que pateix el 12% de la població.

insomniPer parlar d’insomni, és fonamental que el pacient presenti símptomes diürns atribuïbles a aquesta malaltia.

Quins símptomes són?

  • Fatiga o malestar durant el dia.
  • Dificultats d’atenció, concentració o memòria.
  • Escàs rendiment a la feina o a les activitats diàries.
  • Irritabilitat o alteracions de l’estat d’ànim.
  • Sensació de somnolència diürna.
  • Tensió muscular, cefalees o problemes gastrointestinals.
  • Major tendència a cometre errors al treball o a patir accidents laborals o d’automòbil.

cefaleaPer això, cal posar-hi remei i evitar aquesta simptomatologia tan molesta o, fins i tot, perillosa que patim l’endemà.

Quin tractament podem seguir?

Tenim tres opcions:

  1. Els productes naturals que contenen Valeriana, Passiflora i Arç Blanc, que afavoreixen a la relaxació i tranquil·litat contribuint a un son de qualitat.
  2. La melatonina, que és una hormona que segreguem a la nit i té com a funció regular el son. També està indicada en els trastorns del ritme del son, com per exemple el Jet lag.
  3. La combinació dels dos anteriors per aconseguir un descans reparador tant a l’inici del son com al llarg de tota la nit.

bebe-durmiendoAra ja ho saps! Pren un comprimit mitja hora abans d’anar al llit, per què dormir no sigui un somni impossible i… Feliços somnis! 😉

Embaràs i gingivitis

Estàndard

Durant l’embaràs, la dona pateix molts canvis hormonals i fisiològics i una de les conseqüències és l’agreujament de petites complicacions de la cavitat bucal, com per exemple la gingivitis, malaltia periodontal que afecta al 50% de les embarassades i provoca la inflamació i sagnat de les genives.

Aquesta malaltia es pot agreujar provocant una periodontitis, que és de caràcter irreversible i pot alterar l’embaràs amb un part prematur, baix pes del nadó al néixer o preeclàmpsia/eclàmpsia (associat a la hipertensió i a alts nivells de proteïna en orina).

sonrisa-embarazoD’aquí ve la gran importància de seguir una bona prevenció abans i durant l’embaràs per tal d’evitar l’aparició de la gingivitis i la seva progressió a periodontitis.

Com prevenir i tractar la inflamació i sagnat de les genives?

  1. Seguir una correcta higiene bucal amb l’ajuda d’un raspall i una pasta de dents adequats després de cada àpat.
  2. Utilitzar fil dental abans del raspallat.
  3. Glopejar un col·lutori adient després de la higiene buco-dental.
  4. També és aconsellable rentar-se les dents, almenys un cop al dia, amb un raspall de dents elèctric, ja que és més fàcil de que arribi a tot arreu i fa una neteja en més profunditat.

Altres mesures aconsellables:

Cal visitar al dentista de forma regular durant l’embaràs i, fins i tot, alguna neteja bucal en cas necessari.

embarazo-dentistaTambé és recomanable evitar aliments que continguin sucre refinat en grans quantitats i, en cas de menjar-ne, rentar-se les dents immediatament.

D’aquesta manera frenarem l’acumulació de placa i tosca prevenint l’aparició de gingivitis. I, recorda, tenint cura de les teves genives estàs protegint al teu bebè! 🙂

Hàbits per evitar l’acidesa

Estàndard

L’acidesa d’estómac és un problema molt comú que dóna una sensació ardent i dolorosa que es presenta a l’esòfag, just darrere de l’estèrnum. El dolor pot començar al pit i irradiar-se cap al coll o la gola, acompanyat d’un sabor agre o amarg a la gola i la boca.

El ritme de vida frenètic, l’estrès i el poc temps que destinem a menjar bé fa augmentar aquesta sensació desagradable, que a vegades resulta ser un impediment a l’hora de fer totes les tasques de la vida diària.

acidesa-gàstricaPer això, és important corregir aquests mals hàbits.

Consells per evitar l’acidesa:

  1. No fumar.
  2. Evitar l’exercici físic havent dinat.
  3. No estirar-se just després d’un àpat.
  4. Portar roba poc ajustada.
  5. No passar-se amb la quantitat del menjar.
  6. Mastegar bé el que mengem per no fer treballar el doble el nostre estómac.

Com podem reduir el ritme?

També cal que intentem reduir el nostre ritme de vida, ja que l’estrès és una de les causes principals de l’acidesa gàstrica. Les preocupacions i un maneig inadequat de les emocions també es pot traduir en molèsties gastrointestinals.

Liberarnos-de-la-menteEls experts aconsellen buidar la ment practicant algun esport i buscar vies de desconnexió, almenys durant el cap de setmana.

Si tot i millorar els teus hàbits no te’n ensurts, diga’ns-ho i t’aconsellarem l’antiàcid més idoni 😉

Ara més que mai, tingues cura de la teva pell!

Estàndard

La pell és la nostra barrera de contacte amb el medi ambient i, en general, coneixem molt bé els efectes del sol i la calor sobre ella, però, tenim clar com incideix el fred, el vent i els canvis bruscos de temperatura?

La majoria de persones consideren que durant l’hivern la pell requereix menys cures, ja que estem menys exposats al sol, cosa totalment falsa, justament és de vital importància protegir-nos correctament per evitar la congestió i deshidratació de la nostra pell.

cuidar-piel-frioAixí doncs, l’exposició al fred i la humitat provocada per la calefacció acaba provocant sequedat i tibantor a la pell, aparició de rojors, dermatitis atòpica…

Consells per a una bona hidratació:

  • La constància en l’aplicació de substàncies hidratants o emol·lients és el millor tractament per a la pell seca.
  • Cal aplicar aquests preparats immediatament després d’una dutxa tèbia.
  • Utilitzar sabons molt suaus, sense capacitat irritant.
  • Per a hidratar el cos fes servir locions hidratants i per a la cara, cremes.
  • També cal utilitzar cremes específiques per a les mans i els llavis. Existeixen dos tipus de labials: els que van en barra o el format bàlsam fluid, que encara és més hidratant.

hidratació-corporalA més, beure 8 gots d’aigua diaris, seguir una bona alimentació i dormir les hores de son necessàries t’ajudaran a protegir la teva pell.

Ara ja saps tot el que pots fer per ella 😉

Lluita contra les malalties reumàtiques

Estàndard

Les malalties reumàtiques són patologies que afecten als ossos, músculs i articulacions, cursen amb dolor i poden arribar a ser incapacitants. Existeixen diferents tipus: artrosi, artritis, osteoporosi, fibromiàlgia, lumbàlgia i gota entre d’altres.

Aquesta malaltia és una de les patologies cròniques més freqüents i pot aparèixer en qualsevol persona al llarg de tota la seva vida.

dolor-articularQuins símptomes té?

  • dolor.
  • rigidesa.
  • inflamació.
  • calor o enrogiment.
  • dificultat per moure alguna zona del cos.

Són símptomes que afecten a la vida diària del malalt, com són dificultats per accedir al món laboral, problemes de mobilitat i el seu estat d’ànim. Tot plegat, perjudica la qualitat de vida de la persona que ho pateix.

Com es pot tractar?

Un cop diagnosticat pel metge, ell podrà determinar el tractament adequat, a més d’oferir algunes pautes de vida i dietètiques per millorar l’evolució de la malaltia.

És important detectar-les a temps, ja que és possible frenar la progressió i, fins i tot, aconseguir-ne la remissió amb l’ajuda dels tractaments actuals.

Per tal de treure el dolor es poden prendre antiinflamatoris via oral i per alleujar de forma temporal es pot aplicar localment un gel tot fent un massatge o bé calor a la zona adolorida.

articulacions-i-correrAra ja saps com plantar-li cara i, a córrer! 😉

Millora l’estat d’ànim amb una dieta sana i equilibrada

Estàndard

Tenim la sort de gaudir de la dieta mediterrània, que conté tots els nutrients essencials per sentir-nos bé: l’omega 3, les vitamines del grup B i C, els minerals com el magnesi i el zinc i el triptòfan.

Tot i que no hi ha una dieta capaç de curar la depressió greu, una bona alimentació millora l’estat d’ànim i pot ajudar a prevenir aquesta malaltia.

dieta-mediterrània-i-estat-d'ànimQuè hem de menjar?

En primer lloc, cal que seguim una dieta sana i equilibrada i consumir determinats aliments, com ara:

  • el plàtan, les hortalisses de fulles verdes, l’alvocat, les nous i el llevat de cervesa contenen vitamines del grup B que milloren el funcionament del sistema nerviós.
  • les fruites i algunes hortalisses com l’api amb vitamina C per prevenir la fatiga i el cansament.
  • el peix, els llegums, els cereals i algunes llavors rics en magnesi i zinc capaços de mantenir els nervis sota control.
  • el peix, el pollastre, el gall d’indi i els ous aporten triptòfan que promou el bon descans nocturn i millora l’estat anímic.

Què hem d’evitar?

Normalment, quan anem estressats o ens sentim malament acostumem a consumir menjar porqueria, ric en greixos saturats, sucres i aliments processats, ràpids de consumir, que ens fan mal i, a més, empitjoren el nostre humor.

comer-sanoAixí doncs, abans de tirar pel dret i consumir menjar ràpid, aposta pel menjar sa! 😉