Infusions: quina és la teva?

Estàndard

Ja fa temps que s’han posat de moda les cafeteres “estil Nespresso”, aquestes que van amb càpsules. Són una solució molt còmoda i ràpida ara que tothom va amb pressa. Poses la càpsula i en menys d’un minut… ja tens el cafè! Ja no cal posar la cafetera al foc i esperar que pugi el cafè.

Però no a tothom li agrada el cafè, hi ha molta gent que li encanten les infusions. Es poden prendre calentetes a l’hivern o fredes a l’estiu amb gel i llimona. I des de fa un temps també es poden prendre de manera còmoda i ràpida en càpsules!capsula_infusionsHi ha càpsules d’infusions per a tots els gustos i amb propietats diferents. N’hi ha per relaxar-nos, per millorar la digestió, per millorar el trànsit intestinal, per reduir pes, etc. Cada una té una aroma i gust diferent: de poma, de menta i anís, vainilla, pinya, fruits del bosc, mel i llimona. Totes aquestes càpsules són compatibles amb la Nespresso.

Si en vols saber més coses pots fer-ho clicant aquí.

Quina és la teva? 😉

càpsules de salut

Anuncis

El meu fill no dorm, què puc fer?

Estàndard

Descansar correctament a la nit és bàsic per poder gaudir d’un bon dia. En els adults és important però en els nens és vital! Si no han passat una bona nit, a l’escola no es concentraran per aprendre, al pati els faltarà energia, tindran menys ganes de fer coses, etc. Així que val la pena aconseguir que dormin bé!

nen_dormintEl meu fill no dorm, què puc fer?

Si el teu fill és dels que els costa adormir-se o es desperta sovint pots seguir aquests consells per l’hora d’anar a dormir:

Establir una hora fixa per anar a dormir: Podrem fer excepcions el cap de setmana o en dies puntuals, però és important que els dies de cada dia vagi a dormir sempre a la mateixa hora.

Crear una rutina abans d’anar al llit: Primer anar al lavabo, després toca rentar les dents, etc. D’aquesta manera es va fent a la idea que ja s’acosta l’hora d’anar al llit.

Ajudar-lo a relaxar-se abans d’anar cap al llit: Una estona abans d’anar cap al llit, apagarem la televisió, evitarem que prenguin begudes i aliments excitants, etc.

– Si és possible, és millor que l’ordinador i la televisió estiguin en una altra habitació: El dormitori és per dormir.

Ajudem-los a  adormir-se: Cal que mantinguem el dormitori a les fosques i així la hormona melatonina podrà actuar. Aquesta hormona la produeix el nostre cos i és bàsica en la regulació del cicle del son.

Si, tot i seguir aquestes pautes, veiem que al nostre fill li segueix costant adormir-se, podem ajudar-lo amb un complement alimentari a base de melatonina específic per infants.

I després d’aquests consells… que passeu una bona nit! 😉

Què em passa a les ungles? Els 10 problemes més freqüents

Estàndard

Una de les consultes més freqüents a la farmàcia és alguna alteració a les ungles: se m’han tornat groguenques, se m’hi fan capes, hi tinc estries, etc. Pot semblar només un problema estètic, però no és només això: les alteracions a les ungles poden ser una alerta de que hi ha algun problema de salut al darrera. És per això que val la pena que ens hi fixem i en detectem les alteracions.

unglesEls fongs són la causa més freqüent de malaltia de les ungles, però no la única!

Aquí teniu un llistat amb els 10 problemes més freqüents de les ungles:

1. Estries: Poden ser longitudinals o transversals

Longitudinals: Són les més habituals. No tenen cap significat patològic, són només una alteració estètica. Acostumen a aparèixer a partir dels 60 anys i el seu origen és habitualment hereditari.

Transversals (línies de Beau): Apareixen per una alteració en el creixement de l’ungla. Les causes poden ser: processos febrils aguts, alteracions nutricionals o per alguna malaltia greu.

2. Ungles toves i dèbils: poden ser fines o que es trenquen amb facilitat.

Fines: la causa pot ser una malaltia crònica, reumàtica, etc.

Es trenquen amb facilitat: Acostuma a passar si tenim les mans submergides en aigua sovint (sobretot a partir d’una certa edat).

3. Separació per capes: Es produeix a partir dels 50 o 60 anys i també és degut a rentar-se les mans en excés.

4. Color groc: Si les ungles se’ns han tornat d’un color groguenc pot ser per diverses causes com l’abús de laques, una infecció per fongs o bacteris, o també per psoriasis.

5. Ungles encarnades: És més freqüent en gent jove. El que passa és que l’ungla es clava a la carn i l’inflama.

6. Fongs (micosis): És una de les malalties més freqüents de les ungles però el diagnòstic pot ser difícil. Aquestes 3 pistes ens poden ajudar al diagnòstic (poden donar-se les 3 o alguna d’elles):

Canvi de color de la part distal (la part lliure): Pot aparèixer una zona groguenca o blanca.

L’ungla se separa (hiperqueratosis) degut a l’engruiximent d’algunes zones.

Formació d’una pols a sota l’ungla

7. Microtraumatisme: Les ungles poden agafar un to violeta o que hi apareguin unes ratlletes violetes o groguenques. Això serà degut a la pressió amb el calçat o per realitzar algun esport agressiu com jugar a tenis o córrer.

8. Taques blanques: Sempre s’ha dit que apareixen taques blanques per falta de calci, però és fals. Les petites taques blanques apareixen per petits microtraumatismes.

9. Ungles mossegades (onicofàgia): A part dels problemes estètics que ocasiona, mossegar-se les ungles pot alterar la forma de les dents i afectar a la salut de les ungles.

10. Falta de proteïnes: Per tal de lluir unes ungles saludables, cal prendre una quantitat adequada de proteïnes. Si l’alimentació que seguim no és del tot correcta, ens pot ajudar prendre un complement alimentari (a més a més ens reforçarà el cabell!).

Com aplicar-se correctament la crema facial

Estàndard

És important escollir una bona crema facial segons les nostres necessitats: hidratant, antiarrugues, per donar lluminositat, etc., però un cop la tenim, com ens l’hem d’aplicar? La tècnica és molt important per obtenir uns bons resultats.

Abans d’aplicar la crema el primer que hem de fer és una bona neteja per tal que els principis actius de la crema s’absorbeixin correctament. Un cop tinguem la pell ben neta, ens aplicarem el sèrum que potenciarà l’efecte de la crema. Llavors, ja podrem aplicar la crema del contorn d’ulls, que ha de ser específica per aquesta zona tan delicada.

Així que els passos per a la rutina de bellesa bàsica diària seran: neteja – sèrum – crema.

Ara sí, ja estem a punt per aplicar la crema facial:

Utilitzarem poqueta crema ja que si en posem molta pot saturar els porus i no actuar correctament (sempre estem a temps d’afegir-ne!).

Repartirem la crema en les 3 zones principals: barbeta, zona central (nas i galtes) i front.

Dividirem mentalment la cara en dues meitats. La mà dreta s’encarregarà de la meitat dreta i la mà esquerra de la meitat esquerra.

– L’aplicarem tot fent un massatge per tal de relaxar les tensions facials i activar la microcirculació. Això sí, serà un massatge suau, no es tracta de fer-ho de manera enèrgica ni desplaçant teixits perquè podríem potenciar la flaccidesa i el despenjament.

com_aplicar_crema_facial– A la zona facial farem el massatge sempre de l’interior a l’exterior i de baix a dalt. Començarem per la zona de la barbeta i anirem pujant.

– No ens hem d’oblidar de la zona de coll i escot on també hi aplicarem la crema facial.

Com protegir el teu fill del fred

Estàndard

Ara sí que ja ha arribat el fred! Fa uns dies que es nota que les temperatures han baixat força i ja podem trobar neu ben aprop… Per poder suportar aquestes baixes temperatures els adults hem d’abrigar-nos més, però ja saps com has de protegir el teu fill? La baixada de les temperatures és una situació de risc pels nens, sobretot pels nadons que encara no tenen el sistema immunitari prou desenvolupat i això els fa més vulnerables a contreure processos respiratoris infecciosos.

fred_nadonsAixí doncs, què farem per protegir els nadons del fred? Aquí tenim 3 senzilles pautes que ens poden ajudar:

– Quan els traiem a passejar, els protegirem de l’ambient excessivament fred i humit amb plàstics protectors.

– Mantindrem la zona del bany a una temperatura per damunt dels 21ºC i farem servir tovalloles i barnussos. Hem d’intentar evitar la pèrdua de calor, que és més brusca que en els adults.

– Vigilarem la temperatura nocturna del dormitori. Els més petits es destapen molt i val la pena evitar que passin fred i es posin malalts. Com ho farem? Podem optar per l’ús de pijames de cos sencer i/o per utilitzar sistemes de calefacció complementaris. En cas que utilitzem aquesta calefacció complementària, haurem de fer servir també un humidificador per evitar la sequedat de les seves mucoses.

Quines són les teves pautes per protegir el teu fill del fred?

Quins efectes té el tabac sobre les genives?

Estàndard

Ja sabem que el tabac té molts i molts efectes negatius sobre la salut, però un d’aquests efectes és bastant desconegut… Sabies que el tabac afecta les genives? Doncs sí! L’addicció al tabac té moltes conseqüències sobre la boca i particularment sobre les genives.

fumar_genives

Aquests són alguns dels problemes que pot portar el tabac a la teva salut dental:

Halitosis: El tabac i les substàncies que se li afegeixen (com el quitrà i altres additius) provoquen una olor característica a l’alè. Per intentar evitar-ho, caldrà fer una higiene bucodental més completa utilitzant productes específics per l’halitosi així com raspadors linguals.

Dents d’un color antiestètic: L’addicció al tabac provoca un canvi de color de les dents, generalment es transformen en un color groguenc. Si ja no tenim les dents tan blanques com voldríem podem utilitzar una pasta de dents blanquejadora i un col·lutori blanquejador.

Reducció dels sentits del gust i l’olfacte: Pot semblar un efecte sense gaire importància, però la reducció del gust pot fer que afegim més sal al menjar provocant un augment de la tensió arterial. A més a més, quina llàstima no poder gaudir plenament d’una bona paella! 😉

Els mecanismes de defensa de la geniva s’alteren: Molts dels components del tabac són tòxics, mutagènics i alguns són carcinogènics. Aquests components disminueixen les defenses de la geniva contra un atac bacterià de la placa dental. Això provoca un augment de la susceptibilitat a la infecció periodontal (infecció de les genives).

La geniva malalta passa desapercebuda: El tabac disminueix el reg sanguini de les genives, que agafen un to més pàl·lid i no es nota tan que estan inflamades. Per aquest motiu, els fumadors caldrà que visitin el dentista de forma regular i més sovint que els no fumadors.

Aquests són alguns dels efectes que provoca el tabac a la salut dental, però n’hi ha molts més!

Ara ja tens un motiu més per deixar de fumar, t’animes? Endavant!

Ansietat davant dels exàmens: què faig?

Estàndard

Període d’exàmens és sinònim de llargues hores d’estudi, dormir poc, alguns nervis, etc. Això ens passa a tots… qui no ha passat una nit en blanc per un examen? Però hem d’intentar afrontar aquesta època amb la màxima calma possible i intentar descansar correctament a la nit.

Pot ser que, tot i intentar-ho, no aconseguim aquesta tranquil·litat tan necessària per poder concentrar-nos per estudiar. Si no vigilem, aquests nervis tan normals abans d’un examen es poden convertir en ansietat que ens provocarà irritabilitat, sensació d’angoixa, falta de concentració, pèrdua de memòria i fins i tot bloqueig.

ansietat_examensAixí que val la pena estar atent i actuar ràpid quan comencem a notar aquests símptomes.

Què faig si començo a tenir símptomes d’ansietat?

Agafa aire… i calma… hi ha maneres de controlar-ho:

– Fer activitats que ens relaxin: ja ens quedarà temps per estudiar quan estiguem calmats! Podem sortir a córrer, anar en bici o nedar, fer exercici físic ajuda a alliberar tensions.

Planificar l’estudi: fem una llista de prioritats amb els temes més importants per estudiar. Si no arribem a tot el temari no passa res, ja haurem estudiat la part bàsica.

Mantenir unes rutines d’horaris i dieta saludables: per poder estudiar bé és necessari dormir les hores suficients i seguir uns horaris correctes pels àpats. És important també que la dieta sigui saludable i no abusar de substàncies excitants com la cafeïna.

– Utilitzar productes naturals sense efectes secundaris: els complexos de valeriana amb passiflora ens serviran d’ajuda per relaxar-nos i mantenir la calma.

– Si notem que aquesta ansietat ens provoca falta de concentració, ens prendrem complexes de vitamines i minerals que són específics per millorar el rendiment intel·lectual.

Però el truc més important per controlar l’ansietat davant dels exàmens és tenir una actitud positiva: l’examen passarà i la vida continuarà! 😉

ansietat_examens2Quins són els teus trucs per afrontar l’ansietat davant dels exàmens? Explica’ns-els als comentaris!