Recupera l’equilibri de la flora intestinal

Estàndard

La nostra flora intestinal és l’encarregada de la digestió i d’una bona absorció de nutrients i d’algunes vitamines. Per això és bàsic tenir una bona composició i, així, mantenir un bon estat de salut general.

importancia-flora-intestinalPerò hi ha molts factors que alteren el funcionament gastrointestinal, com ara diarrees de diverses causes, infeccions per contacte amb bacteris i virus, tractaments amb determinats medicaments (molt freqüent en cas d’antibiòtics) o una mala alimentació.

Com puc recuperar l’equilibri?

  • Menja productes làctics fermentats, que són rics en bacteris acido-làctics.
  • Ingereix aliments d’alt contingut en fibra com fruites, hortalisses, llegums, cereals integrals i fruits secs. T’ajudarà a regular el trànsit intestinal i a estimular el creixement de la flora.
  • Segueix una dieta rica en minerals i vitamines.
  • Mantén una bona hidratació, sobretot en cas d’altes temperatures.
  • Redueix el menjar ric en greixos saturats.
  • Intenta seguir uns horaris regulars.
  • Evita el sedentarisme tot practicant alguna activitat física.

regenerar-la-flora-intestinal-de-manera-naturalTot i seguir aquestes recomanacions, sovint és insuficient, per això et donem una alternativa!

L’alternativa excel·lent: els simbiòtics

Aquests complements combinen probiòtics i prebiòtics aconseguint una recuperació més ràpida i efectiva de les alteracions comentades anteriorment.

Els probiòtics són suplements alimentaris formats per microorganismes vius que exerceixen un efecte beneficiós per a la salut del que ho pren.

Els prebiòtics són ingredients alimentaris no digeribles que serveixen d’aliment als probiòtics ajudant a nodrir els microorganismes contribuint al benestar global del nostre sistema digestiu.

probiotics-i-prebioticsAra ja saps com pots afavorir a la recuperació de la teva flora intestinal! 😉

Bons hàbits per millorar el son

Estàndard

El son és essencial per a la vida, perquè quan dormim el cervell treballa per fixar tot el que aprenem i formar records. A més, després d’una nit de son reparador, ja estarem preparats per encarar un nou dia!

L’insomni o la dificultat per dormir bé disminueixen la qualitat de vida, alteren la memòria, perjudiquen la concentració i l’aprenentatge. Per això, cal tenir una bona higiene del son.

adormir-seQualsevol alteració, com ara saltar-se un àpat, anar més tard del normal a dormir o patir alguna malaltia, tant física com mental, desajusta el descans causant insomni o una mala qualitat del son, però si seguim uns bons hàbits podrem evitar-ho.

10 pautes per a la higiene del son:

  1. Despertar-se i anar a dormir tots els dies a la mateixa hora.
  2. Limitar el temps diari que es passa al llit a 7 – 8 hores.
  3. Suspendre les substàncies d’efecte estimulant o activador.
  4. Evitar les migdiades llargues durant el dia.
  5. Practicar exercici físic, però no fer-ho en les últimes hores del dia.
  6. Realitzar banys d’aigua a temperatura corporal.
  7. Evitar activitats excitants o àpats copiosos quan s’apropi l’hora d’anar a dormir, perquè són indigestos.
  8. Mantenir un horari d’àpats regular.
  9. Practicar exercicis de relaxació abans d’anar a dormir.
  10. Mantenir les condicions adients per dormir de temperatura, soroll, llum, duresa del llit…

dormir-en-familiaSi tot i seguir aquestes mesures no recuperes el son normal, pots provar amb complements a base de plantes o melatonina. I si veus que no te’n ensurts, consulta al teu metge!

Ja tenim aquí l’astènia primaveral! Què puc fer?

Estàndard

Amb l’arribada del bon temps sol aparèixer cansament, falta d’energia, de concentració i dificultat per tenir un son reparador degut a l’augment d’hores de llum i el canvi de temperatura.

Aquests símptomes duren de 10 a 15 dies, depenent de la capacitat d’adaptació de cadascú, i sol anar acompanyat de fatiga muscular, falta de gana, trastorns del son, mal de cap i tristesa inexplicable.

cansamentLa dieta, l’exercici físic i alguns complements t’ajudaran a superar l’astènia, per això et donarem un seguit de recomanacions que cal que segueixis per sentir-te millor!

Dieta contra l’astènia:

Durant l’hivern seguim una dieta més hipercalòrica per aguantar més bé les baixes temperatures, en canvi, de cares al bon temps és aconsellable prendre aliments que aportin més energia:

  • Cereals
  • Llegums
  • Fruites i verdures de temporada
  • Peix blau, perquè conté omega 3
  • Iogurt per reforçar el sistema immunològic

És a dir, cal augmentar el consum d’hidrats de carboni i reduir la ingesta de greixos, fregits, aliments processats, begudes excitants i alcohol.

dieta-i-exerciciTambé et recomanem que facis exercici físic de forma diària durant mitja hora o una hora. I prendre gelea reial cada matí per recuperar l’activitat general i augmentar la resistència a la fatiga i l’esforç.

Millora l’estat d’ànim i la qualitat del son:

Descansar bé i fer-ho el temps necessari, entre 7 i 8 hores, t’ajudarà a estar de més bon humor. Els exercicis de relaxació i meditació, també et poden ajudar.

Sinó ho aconsegueixes sempre pots recórrer a complements alimentaris per ser més optimista i dormir com un bebè.

dormir-com-un-bebeAra ja tens totes les armes per lluitar contra l’astènia primaveral 😉

Llueix una pell 100% saludable

Estàndard

La pell actua com a primera barrera protegint de l’ambient extern, per això és fonamental cuidar la pell del rostre i del cos, protegint-la dels canvis extrems i de les condicions adverses.

Així doncs, cal seguir una higiene adequada, una correcta hidratació i un bon tractament protector basant-nos en les característiques de cada tipus de pell. D’aquesta manera aconseguirem retardar l’envelliment cutani i tindrem una pell d’aspecte molt saludable.

tener-una-piel-saludableQuè hem de fer per mantenir una pell 100% saludable?

  1. Neteja profunda: la pell de la cara és especialment delicada, per això és bàsic seguir una rutina de neteja diària per eliminar la brutícia, el maquillatge, l’excés de grassa i les impureses. Cal buscar els productes més adequats al teu tipus de pell: seca, normal-mixta o grassa i saber escollir dins de la gama de productes existents: gel desmaquillant, llet desmaquillant, tovalloletes desmaquillants, tònic i aigua micel·lar, molt utilitzada en cas de pells sensibles, perquè no cal fregar ni esbandir i en un sol gest és llet netejadora, desmaquillant i tònic. També és recomanable utilitzar un exfoliant a la setmana per tal d’obrir els porus, eliminar les cèl·lules mortes i impureses.
  2. Hidratació: molt sovint els mecanismes naturals no són suficients per mantenir el grau adequat d’hidratació cutània i, per això, calen agents hidratants externs per conservar i augmentar la hidratació de la nostra pell. Hi ha productes en funció del tipus de pell: molt seca, seca, normal i mixta-grassa o bé per la duració de l’efecte hidratant, si és de 8 o 24 hores.
  3. Tractament: quan arriba el moment de tractar la pell envellida hi ha dos possibilitats ben diferenciades, l’ús de cosmètics de forma preventiva o bé per les anomenades “primeres arrugues” i el tractament antiedat. En aquest cas existeixen diferents formats, és a dir, podem utilitzar crema de dia, crema de nit, contorn d’ulls, contorn de llavis pel conegut “codi de barres” i sèrum.

Ara ja ho saps tot per poder lluir una pell de luxe! 😉

La solució als dolors articulars

Estàndard

L’artrosi és una malaltia de les articulacions deguda al desgast, en què va desapareixent el cartílag articular. Amb l’edat augmenta el risc a patir-la, només un 4% dels pacients de 20 anys tenen artrosi, en canvi, als 70 anys augmenta fins al 70%, de forma més freqüent en les dones.

Quan patim aquesta malaltia, una o vàries articulacions del nostre cos estan adolorides, inflades i inflamades i cada petit moviment és un patir. A més, moltes vegades suposa haver de dir adéu a l’esport i hi ha pacients que fins i tot els és impossible pujar i baixar escales.

dolor_rodillaEls medicaments actuals només treuen el dolor, però no tenen cap efecte sobre el cartílag, que seguirà deteriorant-se.

Però tenim bones notícies! Investigacions científiques recents demostren que la medicina natural ofereix solucions molt interessants contra l’artrosi i molts pacients aconsegueixen alliberar-se totalment dels seus dolors.

Aquests productes solen portar una o més substàncies naturals que contribueixen a la bona flexibilitat i benestar de les articulacions:

  • Àcid Hialurònic: es troba en altes concentracions a les articulacions i és essencial pel seu bon funcionament.
  • Col·lagen: proteïna que es troba de manera natural als cartílags, ossos i pell, i és essencial per l’estructura i funcionament de les articulacions.
  • Boswellia: la resina d’aquest arbre ha estat utilitzada tradicionalment per contribuir al confort de les articulacions.
  • Vitamina C: contribueix a la normal formació de col·lagen pel funcionament normal del cartílag.

En el mercat existeixen diferents formats: en pols o en càpsules, així pots triar el que et sigui més pràctic!

chica-corriendo-en-parqueJa veuràs com les teves articulacions es recuperaran ràpidament i de seguida podràs tornar a fer esport com abans 😉

Cuida i mima els teus ulls

Estàndard

Els nostres ulls són vitals, ja que ens proporcionen la visió, així que cal que en tinguem cura i els protegim molt bé, ja que estan exposats a agressions físiques, químiques i biològiques que poden lesionar-los greument.

mima-els-teus-ullsSón delicats i poden patir malalties de diferent origen que han de ser corregides i tractades. Per això, t’aconsellem que en tinguis cura de forma regular i visitis l’oftalmòleg de forma periòdica.

Quines afeccions oculars existeixen?

  • Irritació ocular: deguda a agressions externes, com per exemple el fum, substàncies químiques, l’aigua del mar o de les piscines, la neu, la pols, el vent, el fred extrem… Es sol manifestar amb ardor i/o sensació de sorra o cos estrany a dins l’ull. Existeixen col·liris que et podem recomanar per calmar aquesta irritació.
  • Ull sec: causada per l’aire condicionat o la calefacció, perquè s’evapora la secreció lacrimal o bé degut a l’edat. En aquest cas hi ha col·liris o gels oftàlmics per poder-ho solucionar.
  • Fatiga ocular: per estar molt de temps davant de la pantalla de l’ordinador o el televisor, llegir amb poca llum o exposar-se al sol sense una bona protecció a la llum solar. Sol aparèixer al final del dia i els seus símptomes són visió doble, desdoblament de les línies de lectura, visió borrosa, envermelliment dels ulls, coïssor, dolor ocular i cefalea. Per posar-hi fi, mira de mantenir una bona il·luminació i descansar mínim cada hora i mitja en activitats que hagis de fixar la vista de forma continuada.
  • Conjuntivitis: és la patologia més freqüent de l’ull i es manifesta en forma d’ull vermell, sensació de cos estrany i lleganya espessa si es tracta d’infecció o líquida si és per al·lèrgia. Des de la farmàcia t’aconsellarem el col·liri més adequat en cada cas.
  • Blefaritis: és una inflamació de la parpella acompanyada de picor, envermelliment, sensació de cos estrany i llagrimeig. En aquest cas, és molt important seguir una bona higiene amb tovalloletes oculars, utilitzar llàgrima artificial i tractar-ho amb pomades oftàlmiques en funció de la causa.

El-cuidado-ojosAra ja ets tot un expert en els teus ulls, així que, cuida’ls bé i ells t’ho agrairan! 😉

Hipotensió, la gran desconeguda

Estàndard

Entre el 30 i el 40% de la població mundial pateix hipertensió arterial, responsable de moltes malalties cardíaques, però també existeix la hipotensió, que passa més desapercebuda, ja que no es considera una malaltia, tot i que, és un factor a tenir en compte.

La hipotensió es dóna quan la pressió arterial durant i després de cada batec és molt més baixa de lo habitual (la màxima a 100mmHg i la mínima a 60 en dones i 110 i 70 en homes), fet que indica que no arriba suficient sang al cor, cervell i altres parts del cos provocant vertigen, marejos, falta de concentració i debilitat.

hombre-mareadoCom puc augmentar la pressió arterial de forma natural?

  1. Beure aigua de forma abundant.
  2. Consumir una mica de cafeïna diàriament.
  3. Seguir una dieta sana, completa i equilibrada. És important consumir fruita, vegetals i aliments rics en sal.
  4. Evitar àpats copiosos, és més recomanable menjar varis cops al llarg del dia, és a dir, mirar de fer 5 àpats.
  5. Realitzar exercici físic moderat, amb control i sense acabar de forma brusca.
  6. Evitar situacions caloroses, com ara saunes o dutxes amb aigua molt calenta.
  7. Dormir amb el cap i el tronc una mica elevats per prevenir la hipotensió nocturna.
  8. Incorporar-se lentament després d’estar estirat o assentat.
  9. Utilitzar mitges de compressió, ja que eviten que la sang s’acumuli als peus.
  10. Estar atent, perquè els síncopes apareixen després de marejos, taquicàrdia o sudoració. Així que, quan pateixis un d’aquests símptomes mira d’assentar-te o posar-te a la gatzoneta.

mesura-hipotensioAixí doncs, t’aconsellem controlar la pressió arterial, mínim un cop al mes, perquè no tinguis un ensurt!