Pautes per eliminar els signes de fatiga de la pell

Estàndard

El pas del temps i sobretot el cansament i l’estrès es noten a la pell, deixen marca, fan que tingui un aspecte més opac i poc saludable. Com en moltes altres coses, és bàsic tenir una bona dieta. La dieta ens farà recuperar la vitalitat i, d’aquesta manera, millorar l’aspecte de la nostra pell. També és important seguir unes quantes pautes i tenir una bona cura de la pell amb els productes cosmètics adequats.

antifatigaPer lluir una pell saludable i lluminosa haurem de seguir aquestes pautes:

  • Dieta: tal com hem dit, tenir una bona dieta és bàsic. Aliments com fruites i verdures contenen les vitamines i minerals que la pell necessita.
  • Fes exercici físic
  • Beu molta aigua: almenys hem de beure dos litres al dia.
  • No fumar, no beure alcohol, no prendre sucres (augmenten la inflor).
  • Consumir amb moderació estimulants com el cafè i reduir el consum de sal.
  • Neteja i hidrata la pell: Per fer una neteja completa, a part de la higiene diària, farem una exfoliació una o dues vegades la setmana. Aquesta exfoliació aconseguirà que eliminem les cèl·lules mortes. A l’hora d’hidratar la pell, utilitzarem una crema que a més a més sigui antifatiga i il·luminadora, i l’aplicarem tot fent un massatge.

La hipersensibilitat dental: higiene i tractament

Estàndard

Us ha passat mai que quan consumiu aliments freds o calents us fan mal les dents? És aquella sensació tan molesta com d’esgarrifança i que fins i tot pot arribar a ser dolorosa. Si us passa això probablement teniu hipersensibilitat dental. Però no patiu, es pot mantenir a ratlla! Al final d’aquesta entrada us donem uns consells per aconseguir-ho…

hipersensibilidad-dentalOrigen de la hipersensibilitat dental

Ara ja sabem que la hipersensibilitat dental és un dolor agut que es produeix a les dents quan es prenen coses molt fredes o molt calentes.

Però per què ens passa això? Quin és el seu origen? El seu origen està en l’exposició dels túbuls dentinaris, que són els encarregats de connectar l’exterior de les dents amb la zona més interna de la dentina. Quan aquests túbuls queden al descobert la dentadura es torna extremadament sensible a estímuls externs i es quan s’origina aquest dolor agut a les dents.

Aquests túbuls dentinaris es poden quedar al descobert perquè existeix un desgast de l’esmalt o per una retracció de les genives.

Consells per tenir controlada la hipersensibilitat dental

Les persones que pateixen sensibilitat dental hauran de fer servir per a la higiene dental diària productes específics per tractar-la. La pasta de dents i el col·lutori hauran de tenir en la seva composició altes dosis de fluor (per enfortir i remineralitzar l’esmalt dental), sals de potassi (que prevenen l’aparició de la sensació dolorosa), compostos que obturen els túbuls dentinaris i han de ser de molt baixa abrasió per prevenir l’erosió de l’esmalt.

A més a més, ens haurem de fixar que el raspall de dents sigui suau.

Teeth

La fatiga estacional: com la puc superar?

Estàndard

Ja hem tornat de vacances, l’estiu s’acaba i ben aviat entrarem a la tardor. Quan hi ha canvis d’estació és habitual que ens sentim més cansats, més decaiguts. Aquest estat s’anomena fatiga estacional. Acostuma a ser un estat transitori però és molt molest perquè has de fer vida normal i notes que no pots seguir el ritme, que et costa tirar.

fatiga_estacionalPer poder superar aquest estat, la clau està en la dieta. Si tenim una dieta insuficient o no absorbim bé els nutrients, tindrem una gran falta de vitalitat. Per tenir energia suficient haurem de controlar que adquirim els nutrients essencials (com ara els carbohidrats, proteïnes, fibra, greixos, minerals, vitamines) a través dels aliments. Haurem de consumir aliments frescos i de temporada: verdures, fruites, llegums i cereals integrals.

També hi ha altres consells que val la pena tenir en compte per superar la fatiga estacional:

  • Fer exercici físic: encara que estiguis cansat, fer exercici físic cada dia t’ajuda a mantenir el cos sa i vigorós.
  • No abusis de l’alcohol, la cafeïna i redueix al mínim la quantitat de sucre.
  • Bon descans: dorm entre 7 i 8 hores en un ambient fosc, fresc, ventilat i sense sorolls.

Però pot ser que, tot i seguir aquests consells, en alguns moments necessitis una ajuda extra per superar la fatiga estacional. Si això passa, el que et convindrà serà un complex multivitamínic i multimineral que et donarà un suport nutricional i l’energia que et fa falta.

vitalitat

La caiguda del cabell: com la freno?

Estàndard

A l’ entrada anterior ja vam parlar de com tenir un cabell sa i vam donar 7 consells per aconseguir-ho. Però i si em cau molt el cabell, què faig?

En primer lloc hem de saber que cada dia, de manera natural, perdem entre 50 i 100 cabells. Podrem dir que ens cau massa quan perdem entre 125 i 150 cabells diaris. És llavors que l’equilibri entre els cabells que perdem i els que creixen s’ha alterat i es produeix alopècia.

Està clar que no és necessari que anem comptant els cabells que ens van caient cada dia… 😉 Un sistema senzill per veure si la pèrdua és excessiva és mirar els que queden a la pinta o els que veiem al coixí de bon dematí.

caiguda_cabell1Ara que ja he vist que em cau massa el cabell, què puc fer?

Com freno la caiguda del cabell?

El tractament més eficaç és evitar la causa de la caiguda. Per exemple, si ens cau per estrès evitem l’estrès. Però no sempre és possible o no sempre resulta eficaç. A més a més, no sempre és fàcil saber-ne la causa.

Quan això passa, es poden utilitzar productes d’aplicació tòpica, que ens ajudaran a fortificar el cabell i a frenar la caiguda. Aquests productes seran xampús, sèrums, etc.

Si la causa de la caiguda és una carència nutricional, prendrem càpsules a base de vitamines del complex B, seleni i zinc. Aquestes càpsules donaran més vitalitat, densitat i vigor al nostre cabell.

caiguda_cabell2Quins són els teus “secrets” per frenar la caiguda del cabell? Explica’ns-ho als comentaris! 🙂

Els 7 consells per tenir un cabell sa

Estàndard

El cabell és una de les preocupacions més freqüents entre els pacients que entren a la farmàcia. Ens preocupa tenir-lo gras, la caspa, la caiguda, que se’ns trenqui, etc.

En definitiva, el que volem és tenir un cabell sa i que tingui bon aspecte. Però no sempre és fàcil aconseguir-ho, hi ha molts factors que ens compliquen el camí per arribar a lluir una bona cabellera 😉

Què hem de fer per mantenir el cabell sa?

Per aconseguir-ho et recomanem seguir aquests 7 consells:

  1. Mantenir una higiene adequada del cabell: l’haurem de rentar en funció de les necessitats i sobretot utilitzar un xampú suau. Contràriament al que es pensa, rentar el cabell cada dia no el fa caure més. El que sí que és bàsic és que el xampú que utilitzem sigui suau.

2. Limitar al màxim l’ús de l’assecador a temperatures altes.

3. Raspallar el cabell diàriament evitant les estirades.

4. Evitar tenyir el cabell molt sovint.

5. Evitar situacions d’estrès ja que afecten directament a la caiguda i aspecte del cabell.

6. Mantenir una alimentació sana i equilibrada

7. Evitar el consum de tabac

Aquests 7 senzills consells et poden ajudar a mantenir un cabell saludable i amb bon aspecte.

Quins són els teus trucs per tenir un cabell sa? Explica’ns-ho als comentaris! 🙂

El meu fill té polls: què faig?

Estàndard

Tal i com vam parlar a l’anterior entrada, el mes de Setembre és moment de la tornada a la feina, a l’escola, a la rutina en definitiva. Doncs bé, la tornada a l’escola moltes vegades porta inclosa l’aparició d’uns paràsits no desitjats… els polls!

Els polls són uns insectes petits que no volen ni salten, per això la transmissió és de “cap amb cap”; però també per compartir gorres, pintes, etc. S’alimenten de sang i viuen als cabells humans al voltant d’un mes, on se situen a pocs mm del cuir cabellut.

polls_nenaQuè haurem de fer si sospitem que el nostre fill pot tenir polls? Seguidament us donem unes pautes d’actuació.

Passos per combatre el polls

  1. Revisió del cap: si tenim sospites o algú del nostre voltant té polls, haurem de fer una revisió del cap per veure si n’hi ha.

2. Detecció: si veiem el nen/a rascar-se el cap pot ser que tingui polls ja que n’és el principal símptoma. Haurem de repassar l’arrel del cabell, sobretot a la zona del clatell i darrera les orelles (els seus llocs preferits 😉 ).

3. Avís: si hem detectat polls al nostre fill haurem d’avisar a l’escola per evitar que es propagui més la infestació.

4. Eliminació dels polls: Un cop ja hem detectat els polls els haurem d’eliminar. Un dels tractaments més eficaços és amb una loció i un xampú a base de permetrina. Un cop aplicat el tractament, passarem la pinta de pues fines per desprendre els polls i els ous (llémenes) morts.

5. Prevenció del contagi: Quan ja tinguem els polls eliminats, haurem d’evitar que tornin. Per aconseguir-ho, utilitzarem un xampú i/o un esprai preventiu.

Seguint aquests 5 passos mantindràs els polls a ratlla! 😉

La síndrome post-vacances: com la supero?

Estàndard

S’han acabat les vacances…el Setembre és època de tornada a la vida normal: feina, escoles, extraescolars, horaris, presses, etc. Hem estat tot l’estiu relaxats, sense portar un horari, i ara costa molt reincorporar-se.

Les primeres dues setmanes de tornar a la feina és normal tenir un lleu mal humor per la rutina, que ens costi agafar el son, no tenir gaire gana i tenir ganes de plorar de forma sobtada. Tots aquests símptomes formen la síndrome postvacances.

Perquè aquesta síndrome sigui el més lleu possible hi ha unes pautes que ens poden ajudar:

  • Mantenir un horari durant les vacances perquè no sigui tan brusc el canvi a la tornada.
  • Incorporar les rutines habituals de forma progressiva començant cap al final del període de vacances.
  • Quan arribem a la feina ordenarem la taula i ens organitzarem l’agenda de manera realista.
  • Per descarregar tensions podem practicar esport, teràpies de relaxació o massatges.

Si de totes maneres se’ns fa una muntanya la tornada, ens podem ajudar amb un complement alimentari com l’Aquilea Optimis per superar-ho amb més facilitat.