Menopausa: cuidar-te per veure’t bé

Estàndard

Actualment les dones tenen una esperança de vida més alta, per això més dones arriben i passen la menopausa. Les dones viuen 1/3 de la seva vida a la menopausa. En una entrada anterior d’aquest blog ja vam parlar sobre què és la menopausa i com combatre’n els seus símptomes, per tant avui ens centrarem en els canvis que s’observen a la pell i al cabell en aquesta etapa i com cuidar-te per continuar mantenint un bon aspecte.

menopausia

Com és la pell a la menopausa?

La pell de la dona a la menopausa és més seca, deshidratada i amb arrugues. Els primers signes d’envelliment poden aparèixer en diferents moments, en funció de l’herència genètica i de l’estil de vida. En general, a partir dels 50 anys, la pell es mostra més seca, fina, flàccida i aspra, amb arrugues i canvis de pigmentació, amb dilatacions vasculars, amb dificultat de cicatrització o creixement de diverses formacions benignes (queratosis, hiperpigmentacions…). Si estàs en aquesta etapa de la vida, has d’utilitzar tractaments cosmètics adequats, que siguin regenerants anti-edat (regenerants, allisants, i antiarrugues) i, així, mantenir la teva pell en bones condicions.

I el cabell?

El cicle del cabell també es redueix i es torna més lent, fent la fase de creixement més curta, els cabells cada cop es fan més prims i curts, donant lloc a un cert grau d’alopècia. També es torna més sec i com que hi ha un desequilibri hormonal pot aparèixer pèl nou a la zona de la barba i el bigoti . En canvi, el pèl de l’axil·la i el pubis disminueix. Hi ha productes específics per tractar aquesta pèrdua de densitat i caiguda del cabell, si els utilitzes veuràs com el teu aspecte millora.

Cuida’t i et veuràs millor 😉

Anuncis

Consells per combatre l’ansietat i l’estrès dels nens

Estàndard

Actualment en les societats desenvolupades cada cop hi ha més ansietat i estrès, fins i tot entre els nens. Això pot acabar repercutint en la salut donant lloc a problemes cardiovasculars, asma, immunitaris, d’úlceres…A continuació et donem una sèrie de consells perquè pugueu utilitzar amb els vostres fills. De manera que les famílies els pugueu ajudar a combatre l’ansietat i a preparar-los perquè pugin gestionar les situacions estressants.

cinco-derechos-fundamentales-de-los-ninos

    • L’amor el millor antídot contra l’ansietat, l’estrès i la por: és molt important que el nen senti que és estimat pels pares, tot i les seves pors, les seves ensopegades i les dificultats… Això li pots demostrar dient-li que esteu millor amb ell i que us agrada la seva companyia… també sent amor quan us interesseu pels seus jocs, problemes, amics…Deixeu-li clar que encara que es porti malament i l’hagueu castigat el continueu estimant.
    • Confiança, autoestima i autonomia: és important que els animeu a que creguin en la seva capacitat de superació , potenciar-los l’autoestima i ajudar-los a que siguin més autònoms. Ajudar-los a que en la mesura del possible solucionin els seus problemes. Protegir-los però no sobreprotegir-los.
    • Corregir-lo i elogiar-lo: fes-li veure que les correccions que fas no són a la seva persona, sinó a les seves actuacions. Elogia’l pels seus progressos perquè si només ens centrem en les coses que fa malament li fem baixar la seva confiança i autoestima.
    • Parlar i escoltar: que puguin explicar-nos els seus sentiments i que senti que ens importa com se sent. Expliqueu-li vosaltres també com us sentiu vosaltres com a pares.
    • Les pors no s’han d’evitar, s’han de vèncer: La por augmenta quan sistemàticament s’eludeixen els fets que la provoquen. Procura incorporar situacions d’aquestes ( dormir fora de casa, parlar en públic…) a les rutines, sense donar-li més importància.
    • Assajar les situacions: Si el nen té identificat què li provoca ansietat intenta assajar abans perquè quan s’hi hagi d’enfrontar realment ja hi estigui habituat i no li costi tant fer aquest tasca.
    • Hàbits sans que afavoreixin la relaxació: Una bona alimentació i una activitat física adequada amb temps d’oci dedicat a l’esport o als amics afavoreix l’equilibri emocional i evita l’estrès i l’ansietat.
    • Ser un exemple pels fills: si et veuen estressat  i sobrecarregat de feina, que vius la vida amb ansietat ells també inconscientment l’afronten de la mateixa manera.
    • Ajustar les expectatives: situa al nivell de les seves capacitats les teves expectatives. Respon a la pregunta: se’l veu content habitualment?

Esperem que us puguin servir 😉

 

 

 

Tingues cura de les teves ungles i evita’n infeccions

Estàndard

Per tenir unes ungles maques i polides a més de la manicura, has de tenir en compte unes cures específiques. El més important és tenir una bona higiene. Així evites els bacteris que hi poden créixer per sota i que poden donar lloc a diversos tipus d’infeccions.

uñas-gel-8

A continuació et donem alguns consells per tenir unes ungles sanes:

  • Tenir unes ungles netes i seques, per exemple, utilitza guants per rentar els plats o en netejar amb productes químics agressius i sobretot eixuga’t bé les mans després de rentar-te les o de tenir-les en remull. Per exemple, després d’anar a la piscina.
  • Evita les llimes elèctriques per les ungles de les mans. Fes servir un tallaungles o una llima convencional.
  • Talla-les rectes o en triangle.
  • Llima-les de l’interior a l’exterior.
  • No convé tallar les cutícules, ja que tenen una funció protectora i si les talles pots produir una infecció.
  • No utilitzis fulles per tallar durícies ni materials que puguin produir talls a la pell.
  •  Si vols utilitzar pintaungles utilitzen que siguin hipoal·lèrgics i no agressius per les ungles i quan te les despintis utilitza un dissolvent que no sigui molt agressiu.
  • Per enfortir les ungles pots hidratar-les amb cremes específiques.

Segueix aquests consells i segur que tindràs unes mans amb unes ungles més sanes i maques 😉

Rampes nocturnes? augmenta el teu magnesi!

Estàndard

Segur que alguna vegada has tingut la desagradable sensació de despertar-te a la nit amb rampes a les cames…

image of woman's leg getting out of the bed

Els músculs de les cames queden totalment engarrotats i quan recolzes el peu a terra et fa molt mal, això és un símptome de falta de magnesi.

Causes del dèficit de magnesi:

  • No incloure a la dieta suficient verdura i fruita seca.
  • Fer una ingesta excessiva de cafè.

Com puc aconseguir més magnesi?

El magnesi el pots aconseguir a través de la dieta consumint moltes verdures de fulla verda, carn, midons, llavors i nous, així com llet. Però si tot i així necessitem un augment de la quantitat de magnesi és convenient que en prenguis un complement.

Quins complements puc prendre?

Últimament el magnesi està molt de “moda”. Hi ha molta gent que en pren…però no tot el magnesi és igual. El seu efecte està determinat per la seva capacitat d’absorció durant la digestió. Una manera senzilla de comprovar-ne l’absorció és col·locar un comprimit de magnesi en un got d’aigua per observar amb quina velocitat es dissol. Alguns productes no aconsegueixen dissoldre’s, fins i tot al cap de molta estona, mentre que d’altres es dilueixen als pocs segons. El secret del magnesi de ràpida dissolució és un excipient especial que fa “explotar” el comprimit ( n’hi ha d’efervescents) o bé dissoldre’l de forma instantània sense necessitat d’aigua. Si tens la tensió alta procura no utilitzar l’efervescent perquè pot fer-la pujar. Compra-ho a la farmàcia, on segons cada cas, et sabem aconsellar millor 😉 I si tens algun dubte ens ho fas saber!

El plat saludable pel teu cor

Estàndard

Et preocupa la salut del teu cor? Doncs, procura controlar la teva alimentació. L’Escola de Salut Pública de la Universitat de Harvard ha elaborat un plat saludable que, protegeix tant el teu cor, com altres malalties: la diabetis tipus 2, la hipertensió i la obesitat, que estan relacionades amb les malalties cardiovasculars.

Què ha de contenir aquest plat?

La meitat del plat hauria de tenir verdures i hortalisses, i procurar que aquestes siguin variades durant la setmana. Una quarta part del plat ha de ser a base de  cereals, millor integrals. L’altra quarta part ha de ser a base de proteïnes com són les carns blanques com el pollastre o gall d’indi, també el peix, sobretot blau, els ous i formatges. Les llegums combinades amb els cereals també són una bona font de proteïnes.Hábitos-saludables

I la carn vermella?

Les últimes declaracions de la OMS van aixecar una polèmica sobre la relació entre el consum de les carns vermelles i el càncer. Sobre el consum de carn vermella, en el plat saludable de la Universitat de Harvard es recomana un consum ocasional de carn vermella i s’aconsella evitar les carns processades com ara el bacó, les salsitxes, les hamburgueses i d’altres com el pernil.

Boca sana, l’inici d’una vida saludable

Estàndard

Tenir una boca sana és fonamental per garantir un òptim estat de salut en els pacients. Per això, actualment es considera com un dels objectius prioritaris de les estratègies de prevenció de la salut establertes per la OMS.

Una boca sana es caracteritza per tenir unes genives rosades, ajustades a les dents. No sagnen ni fan mal durant el raspallat o la neteja amb la seda dental, i tampoc presenten hipersensibilitat davant de la calor, el fred o el tacte.

dents sanes

Les malalties periodontals (gingivitis, hipersensibilitat dental, periodontitis) són totes aquelles patologies que afecten els teixits que aguanten les dents. L’origen d’aquestes malalties pot ser per diferents motius: predisposició genètica, tabaquisme, consum abundant de begudes alcohòliques, diabetis no controlada, malalties auto-immunes, carències nutricionals, canvis hormonals (sobretot durant l’embaràs i l’adolescència), mala oclusió dental, respiració per la boca.  De totes maneres la causa majoritària de totes elles és infecciosa i s’anomena placa bacteriana.

La mesura preventiva més eficaç és la reducció de la  formació de la placa bacteriana o la seva eliminació mitjançant la introducció d’uns hàbits correctes d’higiene bucal. A l’entrada del nostre blog: “La boca: Com fer la neteja a fons en 4 passos” hi trobaràs les pautes d’higiene que pots seguir.

Una altra mesura preventiva que pots fer és corregir si és possible la causa que et provoca la malaltia periodontal. Per exemple, corregir la mala oclusió dental, no fumar, no seguir dietes amb baix contingut nutritiu, evitar el consum de begudes alcohòliques o respirar per la boca.

Per tenir una boca sana, l’has de cuidar 😉

Com actuar quan el meu fill té diarrea

Estàndard

La diarrea aguda o gastroenteritis és la inflamació aguda de la mucosa de l’estómac (gastro) i/o de la mucosa de l’intestí (enteritis), que provoca un augment de la producció de les femtes o de l’eliminació de l’aigua per l’intestí, acompanyat en moltes ocasions de vòmits, febre i dolor a l’abdomen. En casos de diarrea és habitual que es perdi la gana.

En nadons de menys de 12 mesos, les deposicions es van fent més líquides i freqüents en unes poques hores o dies.

diarreaaaa

En nens més grans, la diarrea apareix de manera brusca i acompanyada de febre alta, però sense vòmits.

M’he de preocupar si el meu fill té diarrea aguda?

No, perquè sol durar entre dos i set dies i el tractament a seguir és senzill. Només has d’assegurar-te que el nen està ben hidratat i que no beu molta aigua o pren molt de menjar de cop per evitar vòmits.

Quin tractament ha de seguir?

S’ha d’hidratar i ha de prendre aliments sòlids quan pugui. Si és un nadó és bo que segueixi prenent llet materna.

Com hem dit abans,  segurament no tindrà gana, per tant s’ha de respectar que mengi poc a poc i assegura’t que estigui ben hidratat. Dona-li una solució de rehidratació oral, així evitaràs la deshidratació i reduiràs la durada dels vòmits i de les diarrees.

Quan mengi ha de començar amb una alimentació suau i que li vingui de gust, patates, pasta, cereals, pa i oli d’oliva.

Els probiòtics redueixen en un dia, més o menys el temps que dura la diarrea per tant pot anar-li bé prendre’n per reforçar la flora intestinal.

Quan s’ha d’anar al metge?

  • Si vomita totes les quantitats de líquids que li ofereixes.
  • Si té vòmits més de 12 hores seguides.
  • Si les caques superen en quantitat i freqüència els líquids que ingereix.
  • Si té diarrea durant més de 5 dies.
  • Si està molt irritable o molt letàrgic.
  • si hi ha sang, tant si és a les femtes com en els vòmits o ambdós.
  • Si fa més de 8 hores que no fa pipí.
  • Si quan plora no té llàgrimes.
  • Si et fa la sensació que té els ulls enfonsats.
  • Si és un nadó i té enfonsat el punt tou del cap (la fontanel·la), perquè és senyal de deshidratació.