Els 6 consells per a la higiene corporal de les pells sensibles

Estàndard

La pell sensible necessita unes atencions especials d’higiene i de cures, tant per evitar la sequedat i la deshidratació com per aconseguir-ne una bona protecció. Si tenim la pell sensible, segurament ja estem conscienciats que necessitem hidratar-nos el cos amb una crema hipoalergènica amb propietats calmants però… i la higiene? Com ha de ser una bona higiene de la pell sensible? 

higiene_corporalEls 6 consells per a la higiene corporal de les pells sensibles

-Per a la higiene d’una pell sensible utilitzarem productes adaptats a aquest tipus de pell, hipoalergènics, suaus i que no l’agredeixin. Utilitzarem una emulsió que reforci la barrera cutània que es perd durant la dutxa.

-La temperatura de l’aigua adequada quan ens dutxem és tèbia. L’aigua hauria d’estar entre els 28º i els 30º.

-El temps recomanable per al període de la dutxa diària està sobre uns 10 minuts. Si hi estem més estona, la pell pateix una pèrdua més gran de protecció.

-Les esponges exfolien massa la pell sensible. Per això, les persones amb la pell sensible hauran d’utilitzar les mans per a l’aplicació de l’emulsió o gel d’higiene.

-Per eixugar la pell, no fregarem gaire amb la tovallola per no eliminar la barrera protectora cutània.

-Un cop ens haguem dutxat, sempre ens hidratarem la pell. Cada vegada que ens dutxem, perdem una part de la capacitat protectora de la pell. Per això és estrictament necessari reposar aquesta pèrdua i mantenir uns nivells alts d’hidratació de la pell.

higiene_corporal2

 

Bruxisme: què és i com el freno

Estàndard

El bruxisme és un trastorn bucal més comú del que sembla a simple vista. Aquest trastorn consisteix en apretar, desplaçar de costat i/o cruixir les dents. Sembla un trastorn sense gaire importància, però pot provocar moltes conseqüències, algunes d’elles força camuflades. Mals de cap i de cervicals recurrents, mal d’oïda, espatlles o mandíbula poden ser conseqüència directa d’aquest trastorn. El bruxisme pot provocar a més a més disminució de l’obertura de la boca, cansament ràpid dels músculs de la masticació, insomni i desgast excessiu de l’esmalt. Altres conseqüències d’aquest trastorn són: fractura de peces dentals, sensibilitat dental i, fins i tot, retracció gingival.

bruxismeAquest hàbit d’apretar les dents sol estar relacionat amb situacions d’ansietat i estrès i és més habitual que es manifesti durant la nit (bruxisme nocturn). També hi ha alguns casos en que es produeix en estats de consciència (bruxisme diurn).

Com freno el bruxisme?

Una solució habitual és utilitzar una fèrula de descàrrega durant la nit que evitarà la fricció de les dents i així ens estalviarem les conseqüències.

bruxisme2A part d’utilitzar la fèrula és recomanable seguir aquests consells:

  • Intenteu relaxar-vos uns 60-90 minuts abans d’anar a dormir.
  • Manteniu una bona forma física, però modereu l’exercici físic extrem més enllà de les 18.00h.
  • Eviteu prendre begudes alcohòliques o excitants (te, cafè) i menjars copiosos durant les 3 hores prèvies a anar a dormir.
  • No fumeu més enllà de les 19.00h.
  • Manteniu la temperatura del dormitori a uns 18ºC.

Com m’he de cuidar durant l’embaràs?

Estàndard

L’embaràs és una època d’il·lusió i canvis, canvi de vida però també molts canvis al cos. Per això, és una etapa en la que és necessari que ens cuidem. Haurem de tenir cura de les estries, les hemorroides, la pell, els cabells, la boca, les cames, els peus. Però, com m’he de cuidar durant l’embaràs?

embaràsCures durant l’embaràs

Estries: És important mantenir una bona elasticitat a la pell per tal de disminuir la possibilitat que surtin estries. Val la pena utilitzar, des del quart més d’embaràs, una crema antiestries que ens nodrirà, suavitzarà i hidratarà la pell. Després del part utilitzarem una crema reafirmant que ens tonificarà i tensarà la pell.

Hemorroides: Per cuidar les hemorroides, que són molt freqüents durant l’embaràs, realitzarem una neteja cuidadosa local amb aigua tèbia i sabó pH neutre després de cada deposició.

La pell: A la dutxa és convenient utilitzar sabons o gels neutres. També haurem de posar atenció en la neteja de la cara, utilitzarem productes no comedogènics i hipoal·lergènics, ja que la pell està molt sensible i delicada.

Durant tot l’embaràs però sobretot els últims mesos, és important fixar-nos en la higiene i cura del mugró. Aplicarem una crema específica per aquesta zona per prevenir o tractar les clivelles.

És molt freqüent que apareguin taques a la pell durant l’embaràs. Per prevenir-les utilitzarem una crema amb protecció solar màxima.

Cabells: Durant l’embaràs els cabells brillen intensament, es veuen més abundants i cauen menys. Després del part, la situació canvia, i es produeix una forta caiguda dels cabells. Totes les cures que apliquem durant l’embaràs (xampús amb pH neutre, no abusar de condicionadors, evitar les permanents, etc) ajudaran a atenuar aquesta caiguda post-part. També ens servirà d’ajuda un sèrum fortificant anticaiguda.

Higiene bucal: A part de rentar-nos les dents després de cada àpat, és aconsellable controlar l’estat de la dentadura i anar al dentista almenys una vegada durant l’embaràs. Farem una neteja suau per evitar que ens sagnin les genives.

Cames i peus: És aconsellable caminar cada dia, procurar descansar alguns minuts amb les cames una mica elevades i, de tant en tant, realitzar un massatge relaxant a les plantes dels peus i a les cames (massatge ascendent des dels turmells fins als genolls). Haurem d’utilitzar sabates còmodes i de taló baix i ens poden anar bé unes mitges de compressió.

Si ens cuidem durant l’embaràs segur que estarem més a gust i gaudirem més d’aquesta etapa! 🙂

Els 4 consells per estirar els músculs

Estàndard

El mal d’esquena és un problema bastant freqüent i molest. Moltes vegades aquest dolor és degut a males postures, estrès o el sedentarisme. Per evitar-ho és convenient estirar els músculs i guanyar flexibilitat. Tot seguit et donem quatre consells per aconseguir-ho.

estiramientosEls 4 consells per estirar els músculs

Guanya flexibilitat: posa’t dempeus davant d’una cantonada. Recolza les mans en cadascuna de les parets, de manera que els braços quedin estirats, rectes i paral·lels, a l’altura de les espatlles. Des d’aquesta posició, inclina el cos cap endavant sense moure els peus, recolzant-te en les mans, doblegant els colzes i intentant tocar amb la cara la cantonada. Estira els braços i torna a la posició inicial fins a completar la meitat de la sèrie. Repeteix els mateixos moviments amb les mans a l’altura del pit fins a finalitzar la sèrie.

Crea resistència: torça el cap lleugerament a l’esquerra i col·loca el palmell de la teva mà dreta sobre la part dreta del crani, per sobre de l’orella dreta. Intenta tombar-la mentre la mà fa una lleugera pressió per impedir-ho.

Eleva les espatlles: la posició de partida és de peu, amb els braços penjant rectes al costat del cos i sostenint un pes o una manuella en cada mà. El pes ha de ser idèntic en les dues mans i t’ha de permetre dur a terme 4 sèries de 12 repeticions.

Fes Pilates: té un impacte nul en les articulacions. Qualsevol tipus d’esport les perjudica en major o menor mesura, però el mètode Pilates ensenya exercicis molt controlats, suaus, constants i precisos i se centra en la qualitat.

Com he de cuidar els meus cabells?

Estàndard

Els cabells pateixen per diverses causes. Segons la genètica, l’alimentació, alguns factors externs (assecador, coloracions, etc) podem patir caspa, caiguda, poc volum, cabell gras, sensible,… Què podem fer per lluir uns cabells sans? És fonamental que donem als cabells el tractament que necessiten segons les seves característiques.

cabellsTractaments segons el tipus de cabells

Cabells fins, sense volum: la falta de densitat del cabell pot ser deguda a factors genètics o a que, a mesura que passa el temps, la fibra capil·lar va envellint. Com que el metabolisme cel·lular es ralentitza l’arrel del cabell es va afinant i la densitat capil·lar decreix. Poc a poc, els cabells van perdent cos i volum. El tractament adequat és un xampú voluminitzador, que donarà cos i volum als cabells. Com a complement, utilitzarem un bàlsam voluminitzador per després del xampú.

Cabell gras: l’excés de grassa al cuir cabellut i al cabell és degut a una hipersecreció de les glàndules sebàcies que, a més a més de ser un important problema estètic, pot provocar asfíxia del bulb pilós i accelerar la caiguda del cabell. També pot presentar-se conjuntament amb un procés inflamatori i amb l’aparició de petites escames. Els cabells grassos queden brillants i són difícils de pentinar ja que acumulen brutícia. El tractament adequat és un xampú seborregulador i un xampú anticaspa grassa en cas que en tinguem.

Caspa seca: les cèl·lules del cuir cabellut (tal com passa amb les de la pell del cos) es regeneren constament a un ritme adequat i les cèl·lules descamades desapareixen de forma invisible. Diferents factors poden desencadenar “hiperactivitat” en aquest creixement de manera que es desprenen formant grans blocs o escames que anomenem caspa seca. El tractament adequat és un xampú anticaspa seca que ens deixarà el cabell suau, brillant i lliure de caspa.

Cabells sensibles: el cuir cabellut sensible pot presentar sensació de picor, vermellor, descamacions i sequedat. Això és degut a la pèrdua de la capa àcida que actua com un protector natural de la pell. El tractament és un xampú calmant i antiirritant que ens alleuja i ens aporta una sensació de benestar.

Cabells secs, tenyits, danyats: aquests cabells necessiten reparació, hidratació i nutrició. El tractament és un xampú nutritiu i un bàlsam reparador i desenredant.

Caiguda dels cabells: l’origen del problema es deu a factors genètics, estrès, mala alimentació, etc. El tractament és un xampú anticaiguda, unes càpsules anticaiguda i un sèrum. Utilitzarem el sèrum anticaiguda crònica si l’origen de la caiguda és genètica o el sèrum fortificant si és una caiguda puntual.

Seguint aquests consells podràs lluir una bona cabellera! 😉

cabells-perfectes