Un plus d’energia pel teu fill

Estàndard

L’alimentació és bàsica a totes les etapes de la vida per tal de mantenir l’equilibri, però durant la infància té una especial importància.

Els nens són per definició, persones actives i tenen uns requeriments nutricionals específics per aconseguir un creixement adequat i una bona salut, per això és tan important que l’aport nutricional sigui correcte per l’activitat que realitzen al llarg de tot el dia.

Quins requeriments energètics tenen?

Si el teu fill fa algun esport, té un consum d’energia més elevat i, per tant, cal adaptar els àpats diaris incloent tots els nutrients necessaris: hidrats de carboni, proteïnes, minerals, vitamines i grasses i beure abundant aigua per aconseguir una correcta hidratació.

niño-juega-a-tenisTambé han de descansar com a hàbit saludable, equiparable a l’alimentació.

Com aconseguir una alimentació equilibrada?

  • Els hidrats de carboni són la base, ja que proporcionen la glucosa que utilitzaran com a energia. Els cereals, la fruita, els vegetals i els làctics en són una bona font.
  • Les proteïnes, reparadores del múscul castigat per l’exercici físic, s’obtenen de la carn, el peix, els ous i les llegums.
  • Les grasses que provenen dels fruits secs, l’oli d’oliva i el peix blau són essencials per tal d’absorbir les vitamines A, D, E i K.

Educar-a-comer-sanoAixí doncs, els nens han de seguir una dieta completa, equilibrada, menjar tot tipus d’aliments i realitzar entre 4 i 5 àpats el dia.

Tot i això, hi ha nens que se’ls ha d’ajudar amb algun complement natural per tal d’estimular la gana o bé per augmentar la vitalitat.

Segueix els nostres consells i el teu fill creixerà sa i fort!

Anuncis

Tingues especial cura de la dentadura del teu fill

Estàndard

Conservar una bona dentadura depèn de la cura i els hàbits adquirits durant les edats més primerenques. Per això, t’aconsellem que donis un cop d’ull a una entrada anterior on t’expliquem com iniciar el teu fill en la higiene bucodental.

dientes-de-lecheSegons la Organització Mundial de la Salut (OMS), entre un 60 i un 90% dels nens que van a l’escola pateixen caries, una de les malalties més freqüents entre la població infantil. Si vols saber per què apareix en el bebè i com prevenir-la clica aquí.

Com puc tenir cura de la dentadura del meu fill?

És fonamental que els nens comencin a raspallar-se les dents de llet a partir dels 2 anys, ja que la qualitat de la dentadura adulta en depèn. Al fer-ho, cal que tinguin especial cura de no malmetre el seu delicat esmalt i les seves sensibles genives, així que et recomanem que ho facin amb l’ajuda d’un adult, almenys a l’inici.

dientes supervisionCal que remarquem al nostre fill la importància que té per a la seva salut bucal i escollim els productes més adequats a la seva edat i a les seves necessitats:

A més, existeixen necessers per facilitar la higiene bucodental fora de casa i, també, formats molt cridaners per tal de que el teu fill ho incorpori com un gest habitual!

dientes-niñosTingues cura de la seva dentadura, de gran t’ho agrairà 😉

El cabell abans i després de l’embaràs

Estàndard

Durant l’embaràs, màxima esplendor!

Els nou mesos d’embaràs són com un tractament de bellesa pel teu cabell, perquè creix més de lo normal i és més espès i brillant, tant que fins i tot sembla que t’hagis sotmès a un tractament revitalitzant.

Aquest canvi capil·lar és degut a l’augment dels nivells d’estrògens que durant aquest període augmenten exageradament provocant aquests canvis que beneficien el teu cabell:

  1. S’intensifica el recanvi de les cèl·lules del cuir cabellut.
  2. Millora la circulació sanguínia a nivell epitelial.
  3. Es redueix la secreció sebàcia, així que, si tens el cabell tirant a gras podràs oblidar-te’n durant aquest temps. 🙂

cabell i embarasQuè passa un cop ha arribat el teu bebè?

Després de l’embaràs, els nivells d’estrògens disminueixen de cop i el cabell perd la seva vitalitat i sol caure més de lo habitual.

Normalment, l’estrès que pateix la mare durant el part també ajuda a empitjorar la seva caiguda, ja que si és difícil i llarg provoca un treball excessiu pels fol·licles pilosos causant-los molta fatiga.

Un cop han passat els tres primers mesos després del part, el cabell sol caure de forma més abundant.

cabell i mareQuè puc fer per evitar una caiguda tan excessiva?

Tot seguit et donem unes recomanacions per tal de que la caiguda no sigui tan notòria:

  • Dieta: com a recent mare, en la teva alimentació no hi pot faltar la fruita i la verdura que aporten vitamines i minerals, la carn, el peix, els ous, les llegums i els vegetals de fulla verda, ja que contenen Cistina, aminoàcid d’efecte “anticaiguda”.
  • Relax: intenta evitar situacions d’estrès massa forts, tant físiques com emocionals.
  • Cures: durant tres mesos pots utilitzar productes específics per facilitar el creixement del cabell, rics en vitamines, aminoàcids i extractes vegetals amb abundants antioxidants, que disminueixen els danys dels radicals lliures.

mama-bebe-cabelleraAra ja saps què pots fer per lluir una bona cabellera i gaudir de la nova etapa com a mare!

Calma per a la pell atòpica

Estàndard

La sequedat cutània, la  irritació i la incomoditat són les principals manifestacions de la pell atòpica i, a més, s’hi pot afegir l’elevat risc de sobreinfecció degut a l’alteració de la barrera cutània. Aquesta malaltia afecta sobretot a la part interna dels colzes, darrere els genolls i a la cara.

Moltes vegades són els més menuts els que pateixen més les seves conseqüències i sol detectar-se abans dels 3 anys. També és més freqüent en aquelles persones que pateixen asma i/o febre del fenc, que és la causada per al·lèrgia i està condicionada genèticament.

calma atopia 1

El diagnòstic de la dermatitis atòpica es fa per observació de les lesions i preguntant al pacient sobre els símptomes que té.

Recomanacions generals:

  • Controlar l’alimentació.
  • Evitar gratar les lesions, ja que fent-ho augmentem la inflamació i el picor iniciant un cercle viciós difícil de tallar.
  • Evitar l’excés de calor, la temperatura ambient més adequada són 20º.
  • Ventilar les habitacions.
  • Fregar sense escombrar per eliminar millor la pols i mirar de no utilitzar productes de neteja irritants.
  • Assecar la pell tot fent tocs amb la tovallola, sobretot sense fer fricció.
  • Vigilar la higiene i tallar les ungles perquè no les porti massa llargues.
  • Realitzar banys curts o, encara millor, dutxes amb aigua tèbia.
  • Aplicar cremes especifiques després del bany amb la pell seca, ja que els hi aportarà calma i benestar tot alleujant la picor restaurant la barrera cutània.
  • Utilitzar roba de teixit natural i rentar la roba sense suavitzant.

Com evoluciona la malaltia?

La dermatitis atòpica és un procés crònic i cal adoptar les cures necessàries de forma òptima per tenir les mínimes molèsties i conviure amb ella amb total normalitat.

calma atopia 2

Ja veuràs que seguint les mesures dietètiques, ambientals i terapèutiques que t’hem comentat obtindràs bons resultats 😉

 

Llarga vida a les articulacions

Estàndard

Les articulacions són la clau del moviment del nostre esquelet i són per a tota la vida. Per això, els experts recomanen començar a cuidar-les abans de que sigui massa tard i puguin començar a patir molèsties o lesionar-se.

El desgast articular que es produeix a mesura que complim anys és un procés natural que pot ser accelerat per dos circumstàncies: la moda del “running” o practicar esport d’alta intensitat o bé degut al sobrepès.

runningCom puc tenir cura de les articulacions?

El més important és la prevenció, així que és vital no esperar a que et facin mal i seguir uns consells ben senzills:

  • Fes exercici físic de forma habitual tenint en compte la teva edat i condició física. L’esport és important per mantenir la musculatura forta.
  • No et passis amb l’entrenament. L’èxit de l’exercici està en mantenir la salut.
  • No oblidis mai els exercicis d’escalfament i realitza sempre estiraments al finalitzar cada sessió d’esport.
  • Evita el sobrepès per no sobrecarregar les articulacions.
  • Utilitza calçat que absorbeixi bé l’impacte, sobretot si es camina o es corre habitualment.
  • Mantén sempre una bona posició treballant, llegint o dormint.
  • Hidrata’t abans, durant i després de fer exercici.
  • Segueix una dieta sana i equilibrada rica en proteïnes, vitamines i minerals.
  • Pren complements a base de col·lagen per mantenir el benestar de les teves articulacions.

estiramentsAra ja saps com tenir les articulacions en forma 😉

10 claus per combatre l’acidesa i l’ardor

Estàndard

L’acidesa i l’ardor (dolor i sensació de rots àcids) d’estómac són problemes molt comuns, tant que fins i tot costa trobar algú que no els hagi patit. Àpats ràpids i poc equilibrats, fum, alcohol i un ritme de vida frenètic són algunes de les causes que provoquen aquestes molèsties, que sovint van associades a reflux i gastritis. A més, l’estrès i l’ansietat poden ajudar a desenvolupar acidesa.

Per què patim ardor i acidesa?

Quan la mucosa protectora de l’estómac es debilita, el suc gàstric pot malmetre i inflamar les seves parets. També pot ser degut a la inflamació de l’esòfag causada pel reflux àcid del suc gàstric.

GastritisTot seguit, t’expliquem com corregir-ho canviant alguns dels nostres mals hàbits. Simplement són gestos senzills per ajudar a activar la barrera protectora del nostre cos.

10 claus per combatre-ho:

  1. Mastega a poc a poc, ja que la trituració i l’esmicolament dels aliments facilita l’activitat gàstrica de la digestió reduint el temps de permanència a l’estómac.
  2. Oblida’t del tabac si ets fumador. El fum afavoreix el reflux, augmenta l’acidesa gàstrica i fa que les parets de l’estómac siguin més susceptibles als atacs de l’àcid.
  3. Potencia els mecanismes naturals de protecció de l’estómac i l’esòfag amb aloe, malva i altea, per exemple.
  4. La camamilla i el regalis són molt beneficiosos, perquè són rics en flavonoides que contraresten la inflamació de forma local. També ajuden en la prevenció.
  5. Limita les begudes gasoses, el te i sobretot el cafè, ja que estimulen la producció d’àcid a l’estómac i facilita l’obertura de l’esfínter esofàgic inferior. I deixa l’alcohol, que conté substàncies difícils de metabolitzar.
  6. Evita els àpats abundants, els fregits i els aliments rics en grasses, perquè es necessita una major quantitat d’àcids per fer bé la digestió. Descarta també l’ús abusiu d’espècies, xocolata i sucs cítrics.
  7. Inclou a la teva dieta: patata i pastanaga per neutralitzar l’acidesa, arrós i poma per desinflamar la mucosa digestiva i avena en flocs per suavitzar la mucosa gàstrica.
  8. Controla la temperatura dels àpats, no convé que siguin ni molt calents ni molt freds.
  9. Beu molta aigua per diluir els àcids i menja poc i sovint. T’ajudarà a prevenir els símptomes.
  10. Combat el sedentarisme practicant exercici físic regular durant almenys 30 minuts al dia.

dieta-ardorSegueix les nostres recomanacions per acabar amb l’ardor i l’acidesa!

Si tot i així, de tant en tant, en pateixes pots prendre algun medicament per tractar els símptomes.

Com eliminar quilos de forma saludable

Estàndard

Per poder preservar la salut, recuperar i mantenir un pes adequat és molt més eficaç seguir el camí de la qualitat i de la combinació molecular dels aliments que pensar en grams i calories tot el dia.

A través de l’elecció dels aliments, i per tant, de les molècules que ingerim, podem actuar sobre el control de la glucèmia, la insulina i la lipèmia que són els responsables de l’acumulació de pes i d’algunes de les patologies més freqüents relacionades amb la mala alimentació.

dietaTot seguit, et donem un seguit de consells per no cometre els errors més freqüents quan iniciem una dieta.

10 regles bàsiques per eliminar quilos saludablement:

  1. Menja cada 3 hores i escull bé els aliments per tal de controlar els valors de sucre i lípids.
  2. Pren vegetals i peix, ja que t’ajudaran a eliminar l’acumul de grassa.
  3. Evita les dietes que et porten a la cetosi degut a la baixa ingesta d’hidrats de carboni.
  4. Garanteix una adequada i continuada dosi de glucosa al cervell que et permeti seguir amb normalitat els processos vitals del teu organisme.
  5. Mantén un estat antioxidant per reduir el nivell de radicals lliures menjant verdures com ara la pastanaga, la remolatxa i el pebrot, que t’ajudaran a prevenir i retardar l’envelliment.
  6. Evita l’anomenat “fetge gras”, perquè per perdre pes cal alliberar el fetge de l’excés de glucogen i de grasses alimentàries. Així doncs, t’aconsellem reduir la dosi diària de carbohidrats i lípids. Sinó també et poden ajudar alguns complements que capten les grasses i controlen el metabolisme dels hidrats de carboni.
  7. Aprima’t perdent només massa grassa. Cal que mantinguis la massa muscular i no perdis aigua ni massa òssia.
  8. Introdueix mínim 30 g de fibra al dia per poder gestionar bé la higiene i el benestar intestinal.
  9. Assegura’t de perdre pes de forma gradual i continuada fins aconseguir el pes desitjat, no tinguis pressa!
  10. Mantén en el temps el pes aconseguit controlant la dosi d’hidrats de carboni diaris. També és important que realitzis activitats aeròbiques (passeja, corre, vés amb bicicleta, neda…) o facis exercicis de resistència (peses o gomes) per augmentar la teva musculatura.

pes idealSegueix els nostres consells i mantén-te en el teu pes ideal 😉