Rejoveneix el rostre amb àcid hialurònic

Estàndard

Amb el pas dels anys, la pell perd hidratació, elasticitat, fermesa i apareixen els solcs i arrugues…es produeix l’envelliment a la pell. Per fer-hi front i rejovenir el rostre pots utilitzar productes específics per retardar l’envelliment cutani. Aquests productes omplen les arrugues que es van formant i la pell rejoveneix i es torna més ferma. Un dels components d’aquestes cremes és l’àcid hialurònic.

cuello-con-arrugas

Funcionen els productes cosmètics amb àcid hialurònic?

L’àcid hialurònic és una molècula que es troba de forma natural al nostre organisme i serveix per captar i retenir aigua. El podem trobar en molts sèrums, cremes, contorn d’ulls, mascaretes o inclús maquillatges, és molt ben tolerat per la pell ja que no produeix irritacions. No tots els productes funcionen igual de bé, n’hi ha que tenen més concentració d’àcid hialurònic i per tant tenen millors resultats.

Utilitza’ls i et veuràs més jove 😉

 

 

Anuncis

La importància de la flora intestinal

Estàndard

La flora intestinal és essencial per mantenir la salut. Està composta per bacteris que colonitzen el nostre intestí des del moment del naixement i té funcions tan importants com: la defensa davant d’infeccions intestinals, la digestió i l’absorció correcta de nutrients o la síntesi d’algunes vitamines.

flora intestinal

7 consells per protegir la flora intestinal:

  • Menja productes làctics fermentats, rics en bacteris acido-làctics.
  • Pren aliments rics en fibra, bàsics per cuidar el trànsit intestinal.
  • Segueix una dieta rica en minerals i vitamines que ajudin al desenvolupament correcte dels microorganismes que formen la flora.
  • Mantingues una bona hidratació.
  • Redueix el menjar ric en greixos saturats.
  • Intenta seguir, tan com sigui possible, uns horaris regulars per afavorir un bon descans.
  • evita el sedentarisme i fes exercici.

Quan la flora intestinal s’altera les defenses baixen i la salut del cos se’n ressent. Recupera la teva flora intestinal prenen els anomenats simbiòtics, és a dir complements alimentaris que combinen probiòtics i prebiòtics.

Cuida la teva flora intestinal, et sentiràs millor 😉

Posa fi a la cel·lulitis!

Estàndard

La cel·lulitis és ben coneguda i molt freqüent en les dones, ja que els estrògens l’agreugen. Aquestes hormones estimulen la proliferació de fibroblasts i augmenten l’activitat dels adipòcits i això fa que es formin aquests antiestètics nòduls cel·lulítics.

anticel·lulitis

Què puc fer per prevenir-la?

Com que l’alimentació correcta juga un paper important en la prevenció de la cel·lulitis, t’aconsellem que segueixis una dieta saludable que sigui lleugerament hipocalòrica i nutricionalment equilibrada. Aquesta dieta ha de contenir aliments que afavoreixin la diüresi, i millorin els problemes de circulació.

Quin tractament puc fer servir?

Utilitza un tractament específic, per exemple un tractament tòpic que serveixi per activar la microcirculació perifèrica, que augmenti el metabolisme de les cèl·lules adiposes i faciliti el drenatge limfàtic. A la farmàcia en trobaràs diferents tipus que tenen principis actius que procedeixen d’extractes vegetals i que compleixen aquests requisits.

A més molts d’ells tenen excipients que et facilitaran la seva aplicació. Tan pel nombre de vegades que te l’has d’aplicar, com per la seva textura agradable, fent que ràpidament et pugis vestir.

Quin és el què t’agrada més? prova’ls i ja saps que ens pots fer arribar els teus comentaris ;).

 

Evita picar entre hores

Estàndard

Picar entre hores no va gens bé per seguir una bona dieta. Cada vegada que anem a la nevera i agafem alguna cosa perquè tenim gana, per exemple: per menjar alguna cosa dolça, estem ingerint calories que, segurament, ens estalviaríem si planifiquéssim millor la nostra alimentació.

neveraDe totes maneres, la majoria de nutricionistes recomanen fer 5 àpats al dia, així l’aperitiu i el berenar permeten aguantar sense tanta gana els 3 àpats principals del dia. Picar a mig matí i a mitja tarda pot ser saludable, sempre que seguim una sèrie de regles bàsiques.

Si estàs pensant en fer dieta, recorda que és molt important mantenir els nivells de sucre en sang estables. Així seràs capaç d’evitar aquelles ànsies sobtades de menjar dolços que apareixen típicament quan fluctuen les xifres de glucosa en sang.

Si vols, et pots ajudar d’algun complement alimentari que et relaxi i així et sigui més fàcil controlar aquestes ganes de picotejar. 😉

Rampes durant l’embaràs

Estàndard

Les rampes es caracteritzen per un dolor agut que es presenta, sobretot a la nit. Quan estàs embarassada en els últims mesos se’n produeixen més perquè el fetus ja és tan gran que adopta posicions en les que pressiona la vena cava, el vas que permet el retorn de la sang venosa de la perifèria al cor, això fa que els músculs de les cames rebin menys oxigen i aleshores és quan es produeixen les rampes.

calambres_2.jpg

Què puc fer quan tinc una rampa?

Quan es presenta la rampa el dolor és intens i especialment agut. Per fer-hi front has d’estirar el múscul afectat, fent un massatge a la part adolorida, si no pots demana ajuda a una altra persona. Si és al bessó pots intentar posar les mans sota els dits del peu i flexionar-los cap a dalt. Si el dolor es presenta mentre estàs al llit, pots aixecar-te de seguida i posar-te a caminar.

Què puc fer per prevenir-les?

Per intentar prevenir-les abans d’anar a dormir pots:

  • Fer un bany d’aigua calenta i després aplicar-te una dutxa d’aigua freda per activar la circulació.
  • Posa’t una pilota de tenis sota el peu i fes-la rodar pel terra, per donar-te un massatge a la planta del peu.
  • Posa’t de puntetes, això també facilita el retorn de la sang venosa al cor.

També durant el dia pots fer exercici físic moderat com nedar, fer estiraments, o fer llargues passejades.

aigua

A més s’aconsella beure aigua i portar una alimentació variada i equilibrada amb aliments rics en magnesi i potassi.

No pateixis, en general després del part, les rampes es resolen espontàniament sense deixar rastre;)

Restrenyiment al viatjar.

Estàndard

Un dels problemes més habituals quan vas de viatge és el restrenyiment…El restrenyiment és la poca freqüència ( pot variar segons la persona de 3 evacuacions al dia a 3 setmanals) o dificultat per evacuar. També  és més freqüent en edats avançades, durant l’embaràs, o situacions d’estrès. Si vols saber com evitar-lo recorda que has de menjar aliments ric en fibra, fer una mica d’exercici físic, beure aigua…o prendre un laxant suau que t’ajudi a regular el trànsit intestinal.

estrenimiento

I si tinc aquest problema quan vaig de viatge?

Si estàs de viatge pots utilitzar un laxant d’efecte més immediat per solucionar aquest problema, ja sigui en forma d’ènema, de comprimits o gotes.  No te’n oblidis, abans del viatge va bé ser previsor i preparar una farmaciola amb tot el necessari per viatjar ;).

 

10 preguntes sobre el dolor dels nens

Estàndard

Et proposem 10 preguntes amb les seves respostes sobre el tema del dolor en nadons i nens:

  1. Els nadons senten el dolor com els adults? Els nadons també senten dolor! i fins als 36 mesos de forma més intensa que els adults. Per això quan es donen un cop, o cauen tenen una reacció tan exagerada. No estan fent “teatre”, sinó que per motius biològics tenen més sensibilitat al dolor físic.
  2. Com es pot calmar el dolor en els més petits? El primer que han de fer els pares és tranquil·litzar al seu fill: les carícies, les moixaines, i les cançons infantils poden servir per calmar-lo. Una actitud calmada per part dels adults redueix la percepció del dolor del nen en un 50%. Els pares han d’evitar transmetre la seva preocupació i ansietat al nen, i mostrar una actitud segura i decidia.Mother holding her crying baby isolated on white background
  3. Com saber si el nen sent dolor quan encara no parla? Els pediatres utilitzen les “escales validades del dolor” per conèixer el nivell de dolor del petit.
  4. Si un nen comença a indicar un malestar físic. La informació que ens dóna és fiable? Per saber-ho els pediatres utilitzen una escala amb cares “Wong Baker”.protocol-dolor-pediatria-15-638
  5. Què fer amb els còlics del lactant? Aquest és un dolor típic dels tres primers mesos de vida que es manifesta a última hora de la tarda o al principi de la nit. Alterna moments de plor extrem i desesperació amb fases en què es relaxa i dorm. És aconsellable fer massatges al nen a la panxa amb moviments circulars seguint les agulles del rellotge, al voltant del màlic.
  6. El nadó pot sentir molèsties i dolor quan li surten les dents. Què s’ha de fer? En general, la dentició no és causa de dolor agut en els nadons. De totes maneres hi ha nens que poden ser especialment sensibles i que presenten episodis de plor deguts a la dentició. Per aquests casos, els mossegadors freds poden ser molt útils, així com els gels anestèsics que indiqui el pediatre.mossegador bebe
  7. Quins són els mals més comuns els primers dos anys de vida? Els primers cops, o morats a les cames quan comencen a caminar. També podem destacar les infeccions transitòries com: d’ oïda, nas, faringe o vies urinàries i intestinals.
  8. Quins remeis hi ha per el mal d’orella? La otitis és una patologia bastant freqüent i dolorosa a l’edat pediàtrica. A l’hivern, l’otitis  mitjana es presenta amb més freqüència i té un origen infecciós, mentre que a l’estiu, és més fàcil desenvolupar una otitis externa, provocada sobre tot per banys a la piscina o a la platja i pel vent. El diagnòstic definitiu l’ha de fer el pediatre, a través d’una observació otoscòpia, per prescriure el fàrmac més adequat.
  9. Com i quan utilitzar analgèsics? El més important és conèixer la causa del dolor. Els pares han d’explicar al metge els símptoma, quan ha aparegut el dolor, els possible fets que l’han desencadenat. El pediatre per la seva part ha de prescriure el fàrmac, la posologia i la durada del tractament. Normalment, a l’edat pediàtrica  s’usa paracetamol o ibuprofè.
  10. Dolors de creixement: Realment existeixen? Són dolors benignes que es produeixen al vespre o a la nit. El dolor es pot presentar en forma de rampa i es localitza a les cames, principalment a la zona de darrera els genolls, però també es pot presentar als braços. No cal preocupar-se perquè es resol quan el nen creix.

Tens més dubtes? envia’ls i buscarem una solució 😉