homes més ben cuidats

Estàndard

Els homes cada cop més es cuiden, i tenen al seu abast tota una cosmètica més adequada per ells.

A més també hi ha noves tendències, com l’augment de la pràctica esportiva, que fan que hi hagi noves necessitats en la cosmètica masculina.

Young man taking a shower.

A continuació t’expliquem quines són aquestes noves necessitats i et recomanem els millors productes per cobrir-les:

  • La depilació: és un dels serveis més demanats en el centres d’estètica. La fotodepilació és el mètode més efectiu i que dura més, però requereix que la pell estigui preparada abans i després de cada sessió per això et recomanem neoviderm emulsió cutània que hidrata i calma la zona depilada. Hi ha homes però que fan servir la cera com a mètode de depilació i aleshores hi ha la crema avène dermo-k que tracta i evita l’aparició dels pèls encarnats que creixen a sota de la pell, facilitant-ne la seva sortida.
  • La suor: en els homes hi ha més glàndules sudorípares actives per tant hi ha més presència de bacteris i mala olor corporal. Ells poden usar desodorants específics que donin una protecció de 24 hores.
  • Higiene i cura de la pell: els homes prefereixen gel de dutxa per la seva agradable textura i cada vegada utilitzen més cremes hidratants per evitar la descamació i picor de la pell.
  • Alleujament de lesions esportives: abans de la pràctica esportiva poden usar cremes per fer massatges per preparar el múscul i lligaments per tal d’evitar lesions. Si es produeix un cop, un esquinç…es pot aplicar un gel  antiinflamatori per alleujar aquestes lesions.

Tot i aquestes noves tendències, hem de destacar que la principal preocupació dels homes continua sent la caiguda dels cabells. La calvície més freqüent en homes és produïda per l’augment d’hormones masculines o andrògens. La cosmètica capil·lar per solucionar aquest problema consta de xampús, locions, i complements alimentaris, que donen bons resultats ja què estimulen el creixement de nous cabells i ajuden als més immadurs a créixer més grossos perque tornin a ser visibles. L’eficàcia però està directament relacionada amb la constància de l’usuari, ja que s’ha d’usar en períodes llargs de temps.

caiguda-home

Així doncs, si ets un home, comença el nou any cuidant-te més  bé 😉

Un Nadal sense problemes!

Estàndard

S’acosta Nadal i tot el que comporten aquestes festes: les trobades familiars amb molt de menjar, postres típics com els torrons, brindis amb cava per desitjar unes bones festes…

nadal2Si no vols tenir problemes digestius o sensació de ressaca durant aquestes festes, segueix els nostres consells:

  • Planifica els teus menús: Si has tingut en compte el que menjaràs i ho has comprat amb antelació, t’estalviaràs problemes tant en salut com en diners. Si comprem a última hora, potser compres precuinats o fas més fregits, i per tant consumiràs més calories. Si penses què per compensar els excessos et pots saltar àpats, desajustaràs el teu metabolisme. És millor que combinis àpats abundants amb altres de més lleugers com brous, verdures…
  • Menjar i beure amb moderació: Si tries aperitius com amanides o marisc, podràs compensar els segons plats, que normalment són més abundants. No s’ha de menjar pels ulls i sobretot has de tenir en compte de no passar-te amb les postres. Un truc per aquests casos és retirar-les a la cuina un cop ja n’has menjat, així no tindràs la temptació de picar-ne durant les llargues sobretaules d’aquests àpats familiars. Pel que fa a l’alcohol recorda que t’aporta calories extres, buides d’energia. Si n’abuses pots tenir ressaca, nàusees, mal de cap…intenta no fer més de dues copes per àpat. Evita també les begudes amb gas i cafeïna perquè poden donar acidesa i gasos.

Si no has pogut seguir els consells anteriors i t’apareixen molèsties, pensa que a la farmàcia trobaràs solucions per:

Gaudeix d’aquestes festes! 😉

Christmas Time

Energia extra perquè els petits es mengin el món

Estàndard

L’energia dels nens sembla no tenir límits!  Per això,  és tan important que tinguin una bona alimentació. Si vols que els teus fills mengin millor i tinguin una alimentació saludable i equilibrada, segueix les pautes que t’expliquem a continuació:

  • combina nutrients: L’alimentació completa ha d’incloure aliments rics en hidrats de carboni (pa, pasta, arròs, patates, llegums); fruites, verdures i hortalisses (alguna de les racions diàries, si pot ser, crua); proteïnes (carns, peix o ous), un mínim de 500ml diaris de llet o l’equivalent en aliments làctics, i el consum moderat d’oli, sucre i sal, i beure aigua com a principal font d’hidratació.

alimentacio

  • Dóna exemple: Els nens imiten el comportament dels pares, així que no pretenguis que mengin verdura si tu no ho fas. Menjar en família i en un bon ambient farà que tinguin més predisposició a menjar.
  • Reinventa els plats: Ofereix-los aquells aliments que menys li agraden en petites porcions de manera repetida i aplica alguns trucs perquè els hi agradin més, per exemple pots acompanyar-los de les seves salses preferides.
  • Fes concessions: No hi ha aliments bons i dolents. Per exemple pots deixar què, de tant en tant, mengi  alguna llaminadura… Controla la quantitat, el com i el quan les consumeixen.
  • Tingues paciència: No cedeixis a xantatges ni canviïs un plat que no li agrada per un altre que sí. És bo que a poc a poc vagi introduint nous sabors i textures i això sovint és un procés lent.

Mentre encara no mengi correctament pot ser que el nen tingui algun dèficit nutritiu, pots donar-li algun complement alimentari per estimular-li la gana. No et desanimis i ves provant aquestes pautes, segur que tindràs èxit! 😉

verdura

 

Deslliura’t de la grip i el refredat

Estàndard

Tant la grip com el refredat són malalties típiques de la temporada de fred, per tant els virus que les provoquen ja comencen a aparèixer!

Si tens un refredat veuràs que pots continuar amb els teus  hàbits quotidians, mentre que si el que has agafat és la grip és millor que et quedis al llit durant uns dies.

gripe2

A continuació t’expliquem que pots fer per prevenir-les i com tractar-les.

Per prevenir-les:

  • Renta’t les mans abans i després de dinar, cuinar i mocar-te.
  • Evita  els locals tancats i les aglomeracions. I si pots evita el contacte amb persones infectades.
  • Utilitza mocadors d’un sol ús.
  • Hi ha grups de població en els quals està indicada la vacuna de la grip. Informa’t al teu centre d’atenció primària (CAP) de la campanya de vacunació de la grip.
  • Pren algun complexe vitamínic per potenciar les teves defenses.

Per tractar-les:

Tot i que molta gent creu que la grip i el refredat es poden tractar amb antibiòtics, això no és cert! Els antibiòtics són fàrmacs que eliminen els bacteris però no els virus. Només en els casos en que és compliquen i van associats a processos bacterians, el metge prescriu antibiòtics.

grip3

Pel refredat, els medicaments que pots prendre són per alleujar-ne els símptomes.

Beure molta aigua i altres líquids serviran per facilitar l’eliminació de les secrecions nasals.Però compte amb la llet de vaca, perquè pot estimular la mucositat .

Fes rentats nasals amb sèrum fisiològic o aigua de mar.

Pel cansament, el dolor muscular i la febre dels processos gripals pots prendre medicaments antigripals que porten analgèsics, antitèrmics.

I per recuperar-te després d’aquestes malalties pots prendre un complexe vitamínic que t’ajudarà a tornar a estar en plena forma.

Ara ja saps que pots fer per fer front a aquests virus. 😉