10 consells per dormir bé

Estàndard

Sabies que invertim un terç de la nostra vida en dormir?

Doncs sí! Perquè dormir és una activitat necessària per restablir l’equilibri físic i psicològic de les persones. D’altra banda, la necessitat de son canvia en funció de cada persona, l’edat, l’estat de salut, l’estat emocional…

Sabies que un terç de la població té dificultat per iniciar el son o mantenir-lo?

És ben cert, a més, conforme ens anem fent grans, va augmentant la dificultat per conciliar i mantenir el son.

como-tratar-el-insomnioRecomanacions per a una bona higiene del son:

  1. Establir una rutina del son: anar a dormir i aixecar-se cada dia a la mateixa.
  2. L’habitació ha d’estar a les fosques, a una temperatura agradable i ben ventilada.
  3. Tenir un bon llit, és a dir, un matalàs i un coixí en condicions.
  4. Realitzar exercici de forma regular, però que no sigui abans d’anar a dormir, ja que t’excitaria dificultant la conciliació del son.
  5. Evitar els sopars pesats i menjar de forma equilibrada.
  6. No fer migdiades de més de 30 minuts.
  7. Fer activitats relaxants abans d’agafar el son, com per exemple llegir o banyar-se.
  8. Anar al llit quan tinguis son.
  9. Seguir una vida saludable, és a dir, eliminar el consum d’alcohol, de tabac i de substàncies estimulants.
  10. Consultar-nos sobre quin complement alimentari prendre en cas de que els consells anteriors no siguin suficients per dormir com un bebè. 🙂

bebe_dormido

Claus per a la bona alimentació del teu fill

Estàndard

Tot seguit us mostrem les recomanacions a seguir per tal de que els nens s’alimentin de forma adequada, sana i equilibrada:

  1. Recuperar la dieta mediterrània a casa: l’oli d’oliva, el peix, els llegums, els cereals (pa, pasta i arròs), els làctics, els ous, les fruites, les verdures i els fruits secs.
  2. Assegurar-se de que els petits mengin 5 cops al dia, tal com aconsellen els pediatres i nutricionistes: esmorzar complet, esmorzar de mig matí, dinar, berenar i sopar aviat. Així, ens assegurem que prenen tots els nutrients necessaris i no piquen entre hores.
  3. Guiar-se per la piràmide alimentària: un instrument molt útil per conèixer les racions d’aliments i la freqüència amb què els han de menjar. També podeu dissenyar menús per treballar-la junts! 🙂piramide-alimentaria1
  4. Evitar aliments que engreixen i no alimenten, com ara: fregits, menjar ràpid, brioixeria industrial, dolços i aperitius. Aquests aliments contenen molts de sucres, grasses saturades, sal i energia, així que cal que siguin una excepció en la dieta.
  5. Menjar en família: és important organitzar els horaris i fer els àpats junts, almenys un cop al dia per donar exemple als més petits i aprofitar aquest moment de reunió per xerrar, fer bromes i planejar coses plegats.
  6. No utilitzar el mòbil ni mirar la televisió a taula, ja que interrompen o anul·len la conversa familiar.
  7. Anar a comprar amb els fills havent fet la llista junts.
  8. Preparar els aliments de diferents maneres i demanar-los ajuda per cuinar: cal alternar rostits, bullits, a la planxa, guisats o, fins i tot, crus com les amanides. Pots ensenya’ls-hi a decorar els plats de formes divertides per passar una bona estona plegats! 😉
  9. Animar-los a fer exercici i reduir el número d’hores que passen davant de la televisió o la tauleta digital i, així, tenir una vida activa.
  10. Dormir més de 10 hores per a un bon descans i poder afrontar la seva jornada d’escola, extraescolars i/o esports.

familia-menjantAra ja no tens excusa per alimentar als teus petits com Déu mana! 😛

Bruxisme: què és i com detectar-lo?

Estàndard

Mal de cap, d’orelles o de mandíbula i sensibilitat dental són símptomes que sovint deriven d’un problema comú: el bruxisme.

bruxisme-dolor-mandibula-dentista-granollers1El bruxisme és l’acte involuntari de serrar o fregar les dents durant la nit o el dia, que moltes persones no saben ni que ho fan, de fet, ho pateixen entre un 10 i un 20% de la població. És important detectar-ho per tal de tractar-ho i millorar la salut bucal.

Quins símptomes dóna i quines solucions tenim?

  1. Hipersensibilitat dental: l’esmalt de la dent es desgasta, sobretot a nivell del coll de la dent, i la dentina pot quedar exposada provocant dolor davant d’estímuls tèrmics, químics o tàctils. En aquests casos recomanem l’ús de pasta de dents i col·lutori específic per a dents sensibles i utilitzar un raspall de dents suau.
  2. Dolor de mandíbula: la pressió que exerceixen les dents pot provocar la inflamació dels músculs maxil·lofacials i dolor en aquesta zona donant problemes en l’articulació temporomandibular. Si ho pateixes t’aconsellem que prenguis un antiinflamatori i un analgèsic per tractar-ho.
  3. Mal de cap i d’orella: serrar la mandíbula durant tota la nit pot provocar dolor a les orelles i/ o al cap, pren un analgèsic per combatre-ho.

dolor-de-cabeza-1t-tCom puc saber si el pateixo?

  • Pateixes estrès?
  • Tens mal d’orella o de cap?
  • Tens més molèstia al prendre aliments freds i/o calents?
  • Tens les genives inflamades o et sagnen?
  • Pateixes insomni?

Si respons afirmativament 3 de les 5 preguntes anteriors cal que t’adrecis a l’odontòleg, segurament pateixes bruxisme i cal que comencis, com més aviat millor, el tractament! 😉

bruxisme-1080x675

Consells per combatre el fred

Estàndard

Abans d’iniciar qualsevol rutina diària hem de conèixer amb exactitud quin tipus de pell tenim. La pell té memòria i això pot passar factura si no actuem a temps; i la millor manera de prevenir els problemes cutanis és preparar la pell abans de l’arribada de l’hivern.

banner_consejoscombatirfrio_160204v1jmesConsells

  • Temperatura: Cal mantenir un grau d’humitat adequat durant l’hivern en els llocs on passem la major part del temps. Evitar els ambients amb calefaccions molt altes que redueixen la humitat de la pell. Els humidificadors són la solució per equilibrar l’ambient i mantenir aquest nivell de temperatura i humitat idoni (20 i 22 graus) per a la nostra epidermis.
  • Beure aigua: A l’hivern beure aigua és igual de necessari que a l’estiu, s’aconsella entre 1,5 i 2 litres al dia. L’aigua hidrata el nostre cos i ajuda a mantenir la vitalitat i l’aspecte lluminós de la nostra pell.
  • Dieta: Seguir una dieta variada, rica en fruites i verdures, a més de llegums, cereals i hortalisses ens aportarà la quantitat de vitamines i antioxidants necessaris per pal·liar els danys sobre la pell i millorar els nostres mecanismes de defensa naturals.
  • Hàbits saludables: Seguir uns hàbits de vida saludables que evitin el consum d’alcohol i tabac i fomentin la pràctica d’exercici són clau a l’hora de cuidar la nostra pell. Fumar redueix el nivell de vitamina A, accelerant l’arribada de les arrugues. A més, restringeix la circulació de la sang. Dormir vuit hores també produeix un efecte molt beneficiós per a la salut de la nostra pell.combatir-el-fred
  • Aigua tèbia: Evitar l’ús d’aigua molt calenta i procurar fer dutxes o banys d’aigua tèbia i hidratar el cos just després. Utilitza preferiblement cremes que continguin mantega de karité, oli d’ametlles o coco. Es recomana realitzar aquest protocol de nit perquè mentre dormim la temperatura corporal puja i això afavoreix una millor penetració de la crema.
  • Higiene: Cal mantenir una rutina correcta de neteja de la pell durant tot l’any. En l’època hivernal, en què solen augmentar els índexs de contaminació, es recomana fer una neteja de nit més profunda. Una bona exfoliació també és bàsica però no cal abusar a l’hivern.
  • Roba: Abrigar-se és molt important i mai poden faltar els guants, la bufanda, la gorra, les orelleres, la camisa tèrmica i l’abric. Utilitzar teixits naturals com el cotó o la llana.
  • Hidratació: Una manera de prevenir la sequedat cutània és evitant les dutxes molt freqüents i la utilització de sabó de manera excessiva. Una solució és utilitzar emol·lients que continguin hidratants similars al factor d’hidratació natural de la pell com el lactat sòdic.
  • Protecció solar: Sol existir la falsa creença que durant els mesos d’hivern la pell no necessita tantes atencions perquè l’impacte de les radiacions solars és menys nociu. No obstant això és molt necessari protegir-se bé la pell diàriament i durant tot l’any. A les zones nevades d’alta muntanya s’aconsella un protector alt i en els altres casos és aconsellable utilitzar una crema hidratant amb protecció solar factor 15 o superior.los-seis-trucos-mas-eficaces-para-no-enfermar-por-culpa-del-frioAra ja saps com prevenir el fred aquest hivern, posat mans a l’obra i segueix els nostres consells! Anima’t, segur que notes els canvis 😉