A l’estiu: La hidratació en nadons i nens

Estàndard

La calor ja torna a estar entre nosaltres, i com ja hem explicat en altres blogs, un dels problemes d’aquesta època és el cop de calor. En nens té especial importància, ja que els hem de mantenir ben hidratats.

Els experts recomanen una ingesta mitjana diària d’aigua entorn de 1,8 a 2 litres diaris i en nens de 4 a 8 anys 1,2 litres diaris, mentre que en lactants les mesures varien i es recomanable que ingereixin el 15% del seu pes en líquid.

Així doncs, per evitar la deshidratació en nadons i nens podem seguir els següents consells:

  • Anar sempre amb l’ampolla d’aigua, especialment a l’hora de fer una passejada familiar o al parc.
  • Mantenir les begudes a temperatura moderada és essencial, ja que si estan molt fredes o molt calentes en beus menys.
  • Fes una dieta amb molta fruita, ja que aporta minerals, proteïnes, vitamines, fibra, aigua i són baixes en calories i com que tenen colors cridaners i variats criden l’atenció dels més petits.
  • Prendre gelats i polos de gel, pel seu sabor dolç que inclús poden portar proteïnes, aigua i petites quantitats de calci.

A gaudir amb les coses bones de l’estiu 😉

 

Anuncis

Cuida els teus cabells tenyits!

Estàndard

Si et tenyeixes els cabells i vols que el teu tint duri més i la teva pell no se’n ressenti, tingues en compte els nostres consells.

A l’hora de triar el tipus de tint fes servir un que no porti amoníac, ja que resseca els cabells i pot produir al·lèrgia en algunes persones.

Un cop t’hagis tenyit notaràs els cabells més secs, és important nodrir i tenir cura dels cabells amb productes especialment pensats per cabells tenyits, com són els xampús i bàlsams. Aquests aporten un plus d’hidratació, i no només fan que es vegi brillant, sinó que en potencien el color i fan que el tint duri més.

El bàlsam el pots utilitzar a diari després d’haver-te rentat els cabells, deixa’l actuar en mullat i després de 2 ó 3 minuts ja t’ho podràs esbandir.

A més per una hidratació extra podràs fer servir una mascareta reparadora o fins i tot un oli especial per nodrir i suavitzar els cabells.

A diari t’aconsellem que també facis servir una crema de dia per donar brillantor als teus cabells. Posa-te-la  en sec des de la meitat dels cabells cap a les puntes. I pels dies que vagis a la platja o la piscina no et descuidis del protector solar pels cabells.

Recorda que no pots tenyir-te amb molta freqüència, fes-ho que hagin passat almenys 6 setmanes, si segueixes els nostres consells no et caldrà fer-ho abans 😉

Posa’t a la pell dels joves

Estàndard

Quan ets jove estàs molt pendent de la teva imatge. El que més preocupa de l’aspecte físic és la pell i els cabells. Així doncs, Si ets jove et donem unes pautes per tenir una pell sense impureses, uns cabells ben cuidats i fer bona olor.

Pautes per una pell sense impureses:

  • No exposar-se al sol amb maquillatge inadequat.
  • No tocar-se els granets i punts negres.
  • No menjar determinats aliments d’alt valor calòric.
  • Exfoliar la pell periòdicament.
  • Beure com a mínim dos litres d’aigua al dia.
  • Utilitzar productes cosmètics específics per cada problema.

Consells per mantenir els cabells i cuidar-los adequadament:

  • Evita dormir amb els cabells molls: durant les hores de la nit els cabells molls no s’airegen suficient i es poden fer malbé.
  • Esbandir bé els cabells després de passar per la piscina: El clor de les piscines és un desinfectant potent que deixa el cabell aspre, sense brillantor i que pot provocar la seva caiguda. S’han d’utilitzar xampús adequats i fer una bona esbandida amb aigua abundant i després hidratar-lo amb bàlsam o mascareta.
  • Compte amb el casc: A l’hora de posar-nos i treure el casc quan anem amb moto és millor no fer moviments bruscos que afavoreixen que per fricció hi hagi la caiguda dels cabells.
  • No dormir amb els cabells recollits: En cas de tenir els cabells llargs, la pressió de les gomes i les pinces debiliten els cabells, produint un augment de la pressió.
  • Seguir una dieta saludable: El consum de fruites i verdures riques en vitamines i sals minerals o el ferro que podem trobar a les carns vermelles poden ser els nostres millor aliats per combatre la pèrdua de cabells. Reforçar la nostra dieta amb algun complement alimentari també ens pot ajudar a la caiguda dels cabells.
  • Tallar-lo freqüentment: Cada 2 ó 3 mesos per mantenir les puntes sanes i aportar vitalitat i força és el que recomanen els experts.

Bona olor ens dóna bona imatge:

Suar és una cosa natural, i ho fem per regular la temperatura corporal. És normal quan fem exercici, quan fa calor o per fets emocionals. La zona de l’axil·la és la que fa més mala olor quan suem perquè hi ha de forma natural bacteris que produeixen aquesta mala olor de la suor. Hi ha diferents desodorants que et protegeixen de la mala olor des de 24 a 48h i que no taquen la roba.

Segueix aquestes pautes i consells i tindràs millor imatge 😉

No t’oblidis dels peus!

Estàndard

Si has seguit el blog anterior segur que ja llueixes unes ungles ben maques, però ja et cuides la resta del peu?

Els peus són una estructura complexa formada principalment per ossos, articulacions, músculs i lligaments i ens serveixen de suport del pes del cos i per mantenir-nos en contacte amb el terra per desplaçar-nos. També tenen un paper important en la circulació sanguínia, ja que bombegen la sang amb cada pas i activen el retorn venós.

Quins factors influeixen en l’estat dels peus?

  • El calçat: unes sabates inadequades poden causar malformacions als peus. El calçat que s’hauria d’utilitzar, ja des de la infància, s’ha d’adaptar a la forma dels peus. Les sabates massa estretes o amb taló alt obliguen al peu a adaptar postures inadequades i poden causar mal de peus, durícies,ulls de poll i altres deformitats.
  • Higiene: s’ha de mantenir una higiene diària dels peus amb aigua  i sabó neutre i eixugar-los amb cura, sobretot entre els dits. Per mantenir la barrera protectora de la pell s’aconsella aplicar una crema hidratant a la nit.

Quines són les principals alteracions dels peus?

  • Sequedat de la pell: La manca de greix a la planta dels peus afavoreix que la pell es deshidrati i n’augmenti el gruix. Una bona  hidratació diària pot prevenir aquest alteració.
  • Dolor als peus: La fricció i la pressió mantingudes en el temps, la inflamació de les articulacions dels ossos del peu i les pedicures mal realitzades generen complicacions com són les durícies, els ulls de poll, els galindons i les ungles encarnades que són doloroses.
  • Malformacions : el peu pla i el peu buit, o els dits de martell.
  • Infeccions per fongs: La infecció més típica dels peus és el peu d’atleta i es deu al creixement de fongs, especialment entre els dits. Cal evitar compartir tovalloles i caminar descalç perquè és una infecció molt contagiosa i si ja t’has infectat utilitza un tractament antifúngic adequat.
  • Mala olor i transpiració excessiva: la planta del peu conté moltes glàndules sudorípares necessàries per mantenir la funció termoreguladora del cos. La humitat d’aquesta zona afavoreix el creixement de certs microorganismes que, en condicions extremes, es poden degradar i provocar olors fètides, utilitza un desodorant específic per aquesta zona.

Com mantenir els peus sans?

  • Cal rentar els peus diàriament i eixugar-los bé, sobretot entre els dits.
  • Aplica’t crema hidratant després de la higiene diària fent un massatge per tot el peu.
  • Talla’t les ungles rectes i amb una freqüència regular.
  • Cal utilitzar sempre que es pugui mitjons de cotó, ja que absorbeixen la humitat.
  • S’ha d’evitar el calçat amb taló alt i estret.
  • Utilitza plantilles amortidores per evitar sobrecàrregues als peus.
  • protegeix-te els peus en zones humides dels llocs públics com als gimnasos i les piscines per evitar les infeccions per fongs o l’aparició de berrugues.

Segueix els nostres consells i si tens dolor o qualsevol alteració als peus no dubtis a consultar-nos o visitar el podòleg, els teus peus t’ho agrairan 😉

 

 

Com detectar els problemes visuals del teu fill

Estàndard

Els problemes de visió com l’estrabisme o la miopia durant la infància són relativament fàcils de detectar quan el petit mostra comportaments visuals anòmals.

En canvi, d’altres com l’ull gandul és més complicat i cal detectar-ho el més aviat possible per poder-hi fer front.

Senyals d’alerta

Cal que parem atenció a determinats símptomes i senyals que poden manifestar la presència d’alguna patologia o trastorn ocular, com ara:

  • No identifica de forma adequada als familiars a llarga distància
  • No li criden l’atenció les coses que estan lluny d’ell
  • S’apropa molt els objectes a la cara
  • Desvia un ull, sobretot quan està cansat, té son o febre
  • Es frega els ulls repetidament
  • Li costa mantenir els ulls oberts mentre llegeix, escriu o dibuixa
  • Inclina el cap enrere per observar millor
  • Presenta una taca blanca a la zona de la pupil·la
  • Es queixa de mal de cap o visió borrosa
  • La llum solar li resulta molt molesta o li costa adaptar-se a la foscor

Principals problemes visuals:

  1. Defectes refractius o òptics com la miopia, la hipermetropia o l’estigmatisme que comporten una mala visió per el desenfoc dels objectes a la retina. Cal detectar-ho ràpidament, ja que sinó pot derivar a l’ull gandul.
  2. Estrabisme, és una patologia basada en la pèrdua del paral·lelisme dels ulls.
  3. Ull gandul, anomenat científicament ambliopia, que consisteix en la pèrdua de visió d’un o dels dos ulls per falta d’ús durant el període de desenvolupament visual.

Els oftalmòlegs recomanen la realització de revisions anuals en cas d’un problema ocular. La primera revisió cal que sigui al nàixer per detectar anomalies congènites. Entre els tres i quatre anys caldrà una exploració completa i, seguir anualment, fins als 10 anys i cada dos anys fins als 16.

Ara ja sabeu com estar atents a la visió dels vostres fills i detectar qualsevol alteració visual a temps! 😉