10 bons hàbits per controlar la tensió arterial

Estàndard

La obesitat, la mala alimentació i el sedentarisme són les 3 principals causes de que la sang circuli amb fluïdesa i es doni l’anomenada hipertensió!

hipertension-habitos

S’estima que el 15% dels casos d’hipertensió arterial es solucionarien fent uns petits canvis en l’estil de vida:

  1. Redueix la sal. És imprescindible que escullis aliments baixos en sodi i evitis afegir sal al menjar, ja que la sal contribueix a la pèrdua d’elasticitat de les artèries. Afegeix espècies, herbes aromàtiques, all, llimona o vinagretes per fer els àpats més gustosos.
  2. Fruita i verdura, les teves aliades. Contenen molts nutrients protectors de les artèries i són font de potassi, un mineral molt important pel nostre organisme, perquè redueix els efectes del sodi sobre la pressió arterial.
  3. Pren el sol amb moderació. Està comprovat que la falta de vitamina D pot endurir les artèries i fer pujar la tensió. Així que ens convé que ens toqui el sol uns minuts, encara que sigui a les mans.
  4. Alcohol, en petita dosi. Begudes com el vi o la cervesa poden resultar beneficioses en petites quantitats pels antioxidants que ens aporten.
  5. Oblida’t del tabac. La nicotina augmenta la pressió arterial i manté els nivells alts fins i tot una hora després de fumar. I això també passa a les persones exposades al fum del tabac.
  6. Mantingues el teu pes ideal. L’obesitat és sense dubtes un dels principals factors de risc de la hipertensió, ja que amb l’augment de pes, també augmenta la pressió sanguínia.
  7. Fes exercici. L’augment de l’activitat física i l’exercici moderat té efectes molt beneficiosos sobre la tensió arterial. Caminar, ballar, nadar… qualsevol exercici és vàlid si es fa durant 30 minuts diaris!
  8. Relaxa’t. Els nervis mantinguts fan que el nostre organisme segregui adrenalina, augmentant així el nostre ritme cardíac i contraient els vasos sanguinis, cosa que fa pujar la pressió.
  9. Dorm bé. Durant el son, el cor es relaxa fent que la tensió baixi per unes hores, per tant, si descansem malament i poques hores, empitjora la hipertensió.
  10. Pren-te la tensió de forma regular. Et servirà per comprovar que els nous hàbits funcionen! 😉

Fes de la higiene bucal una diversió

Estàndard

Hem de reconèixer que, tot i que sabem lo fonamental que és la salut de les nostres dents, realitzar correctament una higiene bucal diària és avorrit. Si a nosaltres ens passa, imagineu-vos als més petits de casa…

Per això, a continuació, us donem una idea de rutina diària que us ajudarà a que es netegin les dents de forma fàcil i divertida!

Quan cal començar?

Les primeres dents de llet apareixen al voltant dels 6 mesos amb els incisius centrals i és quan cal iniciar la higiene dental. Posteriorment, van apareixent fins a completar la dentadura cap als 2 anys d’edat amb les 10 dents superiors i les 10 inferiors.

raspallat inici

Com escollir uns bons aliats?

No és una feina senzilla, sempre sorgeixen excuses, però cal convèncer al teu fill de lo divertit que serà cuidar la seva salut bucal.

Cal escollir un bon raspall i una bona pasta de dents:

  • el raspall de dents és el nostre gran aliat, així que cal escollir-lo bé i que sobretot li encanti al nostre nen/a.
  • un raspall amb un capçal adaptat a la seva edat, filaments suaus i un mànec fàcil d’agafar per ell/a.
  • la pasta o el gel de dents ha de tenir un gust agradable i bo per a ells.
  • a partir dels 6 anys també se li pot afegir a la rutina un col·lutori per glopejar i completar així la higiene.

El joc del raspallat!

Crear una rutina divertida és bàsic per no convertir la higiene bucal en un drama…

raspallat en familia

  1. Cal que prediquem amb l’exemple i ens rentem les dents amb ells utilitzant el mirall perquè aprenguin de nosaltres imitant-nos. És molt important ser constant i planificar uns horaris fixes.
  2. Escoltem música, associant així una cançó que els hi agradi i que duri uns 2 minuts, és el truc que no falla mai! 😉

Ja ho sabeu doncs, ara només cal que poseu en marxa aquesta rutina!