El meu fill té mal de panxa. Què he de fer?

Estàndard

En aquesta entrada del nostre blog t’explicarem a què pot ser degut el mal de panxa en els nens i  què pots fer si el teu fill en té.

El mal de panxa és un trastorn molt freqüent que pot localitzar-se a qualsevol zona de l’abdomen, tot i què també pot ser generalitzat. La intensitat i les característiques són molt variables, des de la sensació d’opressió de “nus”, fins als típics recargolaments. Pot presentar-se de forma aguda, sense que hi hagi antecedents o bé pot produir-se de forma recorrent.

A què pot ser degut aquest mal de panxa?

Les causes d’aquest trastorn  poden ser de tipus quirúrgiques com són l’apendicitis aguda, l’obstrucció intestinal i la sèpsia  i el seu tractament què és a l’hospital , és la intervenció quirúrgica o poden ser per causes no quirúrgiques i tenir l’origen a l’intestí, a l’aparell genital intra-abdominal, a l’aparell urinari, al fetge, al pàncrees o tenir un origen metabòlic.

Si el meu fill té mal de panxa amb freqüència, què he de fer?

Si el mal de panxa és recurrent, és a  dir, si ha tingut episodis semblants amb major o menor freqüència, pot ser per restrenyiment, colon espàstic, o també pot ser que els dolors abdominals siguin  d’origen psicogen. Aquests últims es solen localitzar a la zona periumbilical, la seva intensitat és variable i no sol durar més de mitja hora. En aquests casos cal palpar suaument l’abdomen per valorar que no hi hagi contractures que puguin orientar cap a un altre sentit.  S’ha d’esperar una mitja hora en repòs per veure com evoluciona, si el dolor desapareix li pots treure importància, però si continua es millor portar el nen a un servei d’urgències per tal de descartar problemes greus i sobretot quirúrgics urgents.

Anuncis

10 Recomanacions per un Nadal sense ensurts

Estàndard

Si vols tenir unes festes de Nadal sense ensurts i evitar trobar-te amb les digestions pesades, els mals de panxa, i el temut augment de pes, segueix les següents recomanacions:

  1. Preparat el dia previ del gran àpat: pren aliments lleugers i depuratius com són els brous, les cremes de verdures, peixos al vapor, iogurts i infusions.
  2. No et saltis cap menjar: per si de cas, fes un esmorzar i un sopar lleuger amb fruites, verdures, amanides…
  3. Evita els aperitius.
  4. Modera les quantitats.
  5. Redueix els greixos: a més tria acompanyaments saludables com són les verdures crues que et facilitaran la digestió.
  6. Evita l’excés de dolços: que tenen una elevada aportació calòrica i poden provocar indigestions. Prendre fruita com la pinya és molt adient com a postres per aquests dies.
  7. Controla el consum d’alcohol: l’alcohol pot afavorir el reflux o produir gastritis aguda, entre altres conseqüències. Beu en la mesura del possible aigua o sucs naturals.
  8. No prendre licors: ja que no ajuden al procés digestiu.
  9. Evitar el sedentarisme: després d’un àpat copiós procura caminar una mica.
  10. Pren  infusions o un suplement probiòtic: per protegir el sistema digestiu pren un suplement amb probiòtics que et servirà per evitar els gasos i la sensació d’inflor. A més si et costa dormir, una infusió relaxant abans d’anar a dormir pot ser la solució.

Ara ja saps què pots fer per passar unes bones festes, gaudeix-les! 🥂😉🎉

GRIP: Mites i veritats

Estàndard

Ja saps que durant l’hivern és quan apareix la grip, si ho recordes et vam donar alguns consells per deslliurar-te’n! De totes maneres com que és una malatia molt temuda i al seu voltant hi ha molts mites, a continuació et descobrim alguns d’aquests mites falsos i t’expliquem la veritat.

Mites falsos:

  • El refredat se m’ha complicat i ara tinc la grip. Les dues són malalties respiratòries però estan provocades per virus diferents.
  • Abriga’t, que fa fred i agafaràs una grip. Com que està causada per un virus, la grip no s’agafa pel mal temps, passar fred o anar desabrigat.
  • Beu suc de taronja per curar-te la grip. No hi ha evidències científiques que demostrin que el suc de taronja pot millorar els símptomes gripals.
  • M’he posat la vacuna i he agafat la grip. Les vacunes de la grip no poden provocar la malaltia perquè estan compostes per virus morts no contagiosos.

Veritats:

  • La grip dura uns set dies amb medicació o sense. El procés gripal s’allarga entre set i deu dies. Els medicaments només serveixen per pal·liar-ne els símptomes.
  • Rentar-se les mans prevé la grip. Es recomana rentar-se les mans sovint, amb aigua i sabó durant un minut, com a mesura preventiva. Aquest any a les farmàcies hi trobaràs la aquesta nova campanya: La grip s’atura aquí!
  • És necessari vacunar-se de la grip cada any. Els anticossos produïts per la vacunació disminueixen amb el temps i, com que les soques de virus van canviant, cal adaptar la vacuna cada temporada.
  • La vacuna està indicada per a gent gran i població de risc. Per la gent gran amb problemes de salut, les embarassades, qualsevol persona amb un trastorn crònic o les persones que estiguin en contactes amb grups, la vacuna és la millor arma per evitar una grip greu i no contagiar els altres.

Coneixes més mites sobre la grip? si vols ens els pots explicar, mirarem de desemmascarar-los 😉.