CONSELLS PER PREVENIR EL MAREIG DEL VIATGER

Estàndard

El mareig del viatger o cinetosi es dóna perquè quan viatges en un mitjà de transport en moviment, els 3 punts que donen informació sobre l’equilibri, la vista, els músculs i el laberint de l’oïda intern es descompensen i envien missatges confusos al cervell que poden produir malestar general, pal·lidesa i suors fredes, trastorns digestius (nàusees i vòmits) i trastorns sensorials (vertígens i cefalees).

A continuació et donem alguns consells per poder-ho prevenir:

  • Fer un àpat lleuger abans de marxar  ( menja aliments sòlids tipus pasta o pa i evita la llet, l’alcohol i les begudes carbòniques).
  • Durant el viatge beure amb regularitat, sense esperar a tenir set, per evitar la deshidratació.
  • No vestir peces estretes per no comprimir l’abdomen.
  • col·locar un coixí per reduir els moviments del cap (que estimulen l’oïda interna).
  • Tenir a mà una peça d’abric o una manta petita; la fred agreuja els símptomes.
  • Respirar profundament i evitar les olors intenses (tabac,etc.).
  • Ventilar amb regularitat el vehicle i fer parades.
  • Si es viatja en vaixell, sortir a coberta (si és possible).
  • Prendre mitja hora abans de sortir de viatge un  medicament per prevenir el mareig. El pots posar a la farmaciola de viatge i si has de repetir ja el tindràs a punt.

Segueix els nostres consells i gaudeix sense mareig d’un bon viatge.  😉

Anuncis

Els 10 passos del ritual de bellesa coreà

Estàndard

Els tractaments de bellesa coreans destaquen per una exhaustiva cura de la pell a partir de productes de qualitat elaborats amb ingredients naturals. Per aquest fet els productes de bellesa de corea del sud es converteixen en un bé cada vegada més preuat entre les occidentals.

Les dones coreanes dediquen cada dia entre 20 i 30 minuts a cuidar la seva pell; elles no ho consideren una obligació, sinó una cosa gratificant, un moment per cuidar-se la seva pell i prevenir els efectes del pas del temps. Utilitzen uns 10 productes pels 10 passos del seu ritual de bellesa, vols descobrir quins són?

Els 10 productes pels 10 passos del ritual de bellesa coreà:

  1. Desmaquillador: per retirar de la cara les restes de maquillatge i cosmètics per evitar que tapin els porus.
  2. Netejador: La neteja és una de les bases de la rutina facial coreana. Un bon netejador en forma d’escuma, gel o llet per eliminar les cèl·lules mortes.
  3. Exfoliant: Aquest pas no es porta a terme diàriament; amb un o dues vegades a la setmana és suficient per notar un cutis lluminós i vital.
  4. Tònic:  És el pas final de la rutina de neteja facial de la pell. La seva aplicació regula el pH de la pell i manté l’equilibri entre les zones seques i greixos de la cara.
  5. Essència: Després del tònic ve un pas que no és gaire conegut a les rutines de bellesa occidental. L’aplicació d’una essència ajuda a renovar les cèl·lules de la pell i que n’augmenta l’elasticitat i fermesa.
  6. Sèrum: Aplicar unes gotetes de sèrum que contenen una alta concentració de principis actius.
  7. Mascareta: No cal aplicar-ne cada dia sinó un parell de vegades a la setmana és suficient. N’hi ha de diferents tipus en funció de les necessitats de la pell.
  8. Crema hidratant: De dia o de nit. La seva funció principal és a més de brindar més humectació a la pell, segellar aquesta humitat i tots els productes aplicats amb anterioritat.
  9. Crema contorn d’ulls: Ajuda a tenir cura de la delicada pell de sota els ulls. És un aliat perfecte com antiarrugues i per tractar les ulleres i bosses.
  10. Protector solar: Imprescindible per a les dones coreanes. S’ha d’utilitzar diàriament, per evitar l’envelliment prematur de la pell i l’aparició de taques.

Si et vols cuidar com les coreanes a la farmàcia també trobaràs bons productes per desmaquillarnetejar, exfoliar, tonificar, essències, per posar-te sèrums, cremes i contorn d’ulls i protectors solars.

Cuida’t des de la farmàcia et recomanem els pilars bàsics com són una bona higiene facial, hidratació de la pell i protecció del sol 😉

Omega-6 i omega-3: Els greixos bons

Estàndard

Omega-6 i omega-3 són els considerats “greixos bons” però un desequilibri entre la quantitat consumida d’omega-3 i omega-6 pot provocar efectes negatius sobre la salut. Aquests greixos els hem de prendre a través de la dieta perquè el nostre cos no és capaç de fabricar-los per si sol, i com hem dit abans, a l’hora d’ingerir-los s’ha de fer en una proporció equilibrada 1:1.

On trobem els greixos bons?

Els greixos bons es troben de forma natural en certs aliments:

  • Aliments rics en omega-3: peix blau, nous, llavors de lli o de carbassa i algues marines.
  • Aliments rics en omega-6: alvocats, llegums, llavors, fruita seca o olis vegetals.

Consells pel correcte consum de greixos bons:

  • Evita els productes altament processats ja que són rics en omega-6 i greixos trans de baixa qualitat i opta pels que la natura ens ofereix directament, és a dir potencia la presència de greixos naturals a la nostra dieta.
  • Pren omega-3 procedent del peix blau, no deixis que falti en el teu menú setmanal i prioritza’l davant d’altres tipus de peix o carns.

Si tens algun dubte consulta’ns, tenim professionals especialitzats al teu servei 😉 .

El Mal d’esquena? fes-lo desaparèixer

Estàndard

El mal d’esquena és un dolor que pot limitar les activitats quotidianes, així com la qualitat de vida de la persona que el pateix.

Tipus de mal d’esquena:

  • Segons la durada:
    • Agut: quan dura menys de 6 setmanes.
    • Crònic: quan la durada és superior a 3 mesos.
    • Recurrent: quan es produeixen diversos processos aguts separats entre ells per períodes asimptomàtics de més de 3 mesos.

  • Segons la localització:
    • Cervicàlgia: dolor a la zona del coll, que pot estendre’s cap als braços, el cap i l’esquena. està molt lligat a l’estrès, la fatiga muscular o les males postures.
    • Dorsàlgia: el mal es localitza a la zona mitjana de l’esquena. Sol ser degut a sobre-esforços o a males postures.
    • Lumbàlgia: dolor intens localitzat a la part baixa de l’esquena. És el tipus de dolor d’esquena més freqüent. Parlem de ciàtica quan un disc intervertebral pessiga o irrita un nervi de la medul·la espinal a la zona lumbar. En aquests casos es produeix un dolor d’intensitat variable que s’inicia a la part inferior de l’esquena, baixa per la natja i recorre la cama. Pot anar acompanyat de formigueig, dificultat de moviment i pèrdua de sensibilitat de l’extremitat afectada.

En un blog anterior ja vam explicar-te com prevenir el mal d’esquena, però si en tens i vols alleujar-lo segueix les recomanacions següents:

  • En lesions de menys de 48 hores, el fred localitzat durant 15 minuts, diverses vegades al dia, ajuda a reduir el dolor i la inflamació.
  • Després dels primers dies, l‘aplicació de calor a la zona adolorida ajuda a relaxar la musculatura i alleuja el dolor.
  • Els analgèsics i antiinflamatoris via oral i/o tòpica són els fàrmacs d’elecció en els casos de dolors aguts. Quan el dolor és crònic, les vitamines del grup B i altres preparats naturals poden alleujar les molèsties.

Consulta el metge si el mal d’esquena és recurrent, si empitjora amb el temps, si no millora en seguir un tractament o si va acompanyat de febre alta, orina freqüent amb dolor o sang i amb problemes per aixecar-se o caminar.

Tingues cura de la teva esquena i no deixis que res te l’espatlli 😉