Toxoplasmosi i embaràs

Estàndard

L’alimentació abans, durant i després de l’embaràs requereix una atenció especial, ja que el que menja la gestant repercuteix de forma directa a la seva salut i a la del fetus.

Què és la toxoplasmosi?

És una malaltia infecciosa causada per un paràsit (Toxoplasma gondii) que pot viure tant en humans com en gats o animals de granja.

Les vies de contagi més freqüents són pel consum de fruites i verdures mal netejades, de carn crua o poc feta contaminada i a través de les femtes dels gats contagiats.

Durant la gestació, la toxoplasmosi és una de les grans preocupacions de les embarassades, perquè aquest paràsit pot travessar la placenta i infectar al fetus provocant-li múltiples complicacions (greus lesions al cervell i als ulls, pèrdua d’audició, problemes d’aprenentatge i, fins i tot, la mort).

Consells per evitar-la!

La carn és important en la dieta de la dona embarassada pel seu aport de proteïnes, fòsfor, ferro, zinc i àcids grassos saturats.

Però cal prendre certes mesures alhora de cuinar-la. El paràsit mor a partir dels 70ºC i entre els 40-60ºC sota zero.

Per tal d’evitar aquesta malaltia, et recomanem les següents precaucions:

  • Menjar la carn ben cuita
  • Netejar les mans després de tocar carn crua
  • Evitar tocar-se els ulls o les mucoses amb les mans brutes de carn crua
  • Netejar de forma acurada totes les superfícies de la cuina i la nevera que hagin estat en contacte amb la carn sense cuinar
  • Netejar molt bé les fruites i les verdures

Segueix els nostres consells i una dieta equilibrada per a un embaràs saludable! 😉

Anuncis

Ortodòncia sense molèsties!

Estàndard

L’ús d’ortodòncies cada cop és més comú en adults, si ets un d’ells i pateixes les típiques molèsties, tot seguit et donem un seguit de consells per tal de que l’aparell et sigui el més còmode possible.

7 consells bàsics per portar ortodòncia com cal

  1. Segueix una dieta tova al iniciar el tractament, ja que la col·locació d’ortodòncia a la boca necessita un període d’adaptació, sobretot en casos d’aparells fixes. Per això, durant l’etapa inicial et recomanem que mengis aliments de textura suaus i que es desfacin fàcilment, com ara cremes, sopes, purés, peix..comer crema ortodoncia onfarmaline
  2. Mira de no mossegar objectes. Tot i no portar aparells, l’hàbit de mossegar-se les ungles o altres objectes com bolígrafs o palletes és perjudicial per a la boca. En el cas de portar “brackets” t’aconsellem no mastegar xiclets i aliments com la poma, és millor tallar-los que menjar-se’ls tot mossegant.
  3. Si portes aparells estètics, evita aliments que puguin tenyir. Aquest tipus d’aparells es fabriquen amb diversos materials, des de plàstic a porcellana. Hi ha moltes begudes i colorants alimentaris que poden tenyir-los, per exemple el te, el cafè, el vi, el pebre vermell… La solució és evitar aquests aliments o bé, optar pels “brackets” de cristall de safir.ortodoncia-exercicis-relaxacio-onfarmaline
  4. Fes exercicis de relaxació dels músculs de la cara per alleujar les molèsties simptomàtiques. Per als llavis i les galtes, has de  somriure de forma forçada sense ensenyar les dents fins a notar la tensió i alliberar-la i, per a la mandíbula, obre la boca molt lentament fins al màxim que puguis i torna-la a tancar.
  5. Utilitza cera especial per a ortodòncia per evitar l’aparició de llagues i ferides a la boca causada pel frec dels “brackets” amb la mucosa. També cal evitar cítrics i picants.
  6. Tingues cura de la higiene dental. Cal raspallar-se les dents després de cada àpat acompanyat de la seda dental i raspalls interproximals, que permeten accedir a les zones més difícils i al finalitzar glopejar amb un col·lutori adequat.
  7. Sigues positiu per tal de que el tractament sigui fàcil de portar i seguir una vida completament normal!

ortodoncia en positiu onfarmaline

Asma i exercici físic

Estàndard

Les persones que pateixen asma tenen dificultat per a l’entrada i sortida d’aire dels pulmons degut a una inflamació crònica de les vies respiratòries. Això fa que els costi respirar, xiulets quan respiren, tos i opressió toràcica.

La pràctica d’exercici físic és recomanable tenint en compte algunes recomanacions.

Quins beneficis té la pràctica d’activitat física pels asmàtics?

  • Millora la condició física en general.
  • L’entreteniment millora l’estat muscular i la percepció d’ofec.
  • Millora l’autoestima.
  • Facilita i contribueix al correcte desenvolupament físic i psicològic.
  • Augmenta la tolerància a l’esforç físic.
  • Millora el control de les crisis d’asma.
  • Permet ajustar millor la dosi de medicament necessària.

Recomanacions a tenir en compte:

  1. Escollir un esport que li agradi i s’adapti millor a les seves necessitats i possibilitats.
  2. Prendre la medicació pautada pel seu metge regularment per tenir sota control la malaltia. També pot ser que el metge aconselli una inhalació extra abans de fer exercici.
  3. Fer exercicis d’escalfament progressius durant 10-15 minuts.
  4. Inspirar pel nas per tal de escalfar i humidificar l’aire, així serà menys agressiu.
  5. Realitzar l’activitat preferiblement en un lloc d’ambient càlid i humit.
  6. Acabar l’exercici gradualment.
  7. Evitar fer activitat física en cas d’estar refredat o si hi ha una contaminació atmosfèrica més elevada de lo habitual.

Si pateixes asma, ara ja saps com fer exercici sense problemes! 😉

Acaba amb l’estrès físic i emocional!

Estàndard

Davant de qualsevol situació d’estrès, ja sigui el canvi d’estació, problemes personals, insomni crònic, un excés de feina o d’exercici físic… fa que el nostre organisme redueixi els seus nivells de magnesi fent augmentar encara més la intensitat d’estrès i influint negativament en el nostre estat d’ànim.

fatiga

El magnesi

Un mineral essencial pel correcte funcionament del nostre organisme que ajuda a disminuir la fatiga i el cansament. Es troba en aliments com: cereals, llegums, fruits secs, verdures i hortalisses.

El seu dèficit és molt freqüent en països industrialitzats.

Quines són les causes de dèficit de magnesi?

  1. Dietes insuficients o desequilibrades
  2. Prendre determinats medicaments
  3. Situacions fisiològiques derivades d’un exercici físic intens
  4. Exposar-se a alts nivells d’estrès

Aquest dèficit augmenta la sensibilitat a l’estrès convertint la relació estrès-magnesi en un cercle viciós que altera el nostre cos, perquè experimenta fatiga, cansament, hiperreactivitat, hiperemotivitat, sensació d’opressió toràcica, contractures…

Com podem trencar el cercle viciós magnesi-estrès?

Per poder acabar amb aquestes situacions d’estrès i tensió emocional i mental t’aconsellem prendre puntualment un complement alimentari a base de magnesi, triptòfan, vitamina B6 i cafeïna per ajudar-te a sortir d’aquest mal tràngol i per sentir-te bé amb tu mateix.

vitalitat complement

Prova-ho, aconseguiràs energia a l’instant i benestar al llarg de tot el dia! 😉