Celiaquia: evita el gluten i millora la teva salut

Estàndard

La celiaquia és una malaltia digestiva freqüent causada per una intolerància al gluten.

Què és el gluten?

El gluten és una proteïna complexa que es troba a certs cereals com el blat, l’ordi, el sègol i la civada, i també a varietats com ara l’espelta i el kamut.

Els fragments proteics del gluten que l’ésser humà és incapaç de digerir poden provocar una reacció immunitària inflamatòria que danya l’intestí prim.

Quins símptomes provoca?

La malaltia celíaca es caracteritza per provocar una lesió greu a la mucosa del budell prim, que dificulta l’absorció dels nutrients ingerits amb la dieta. Afecta persones que tenen una predisposició genètica a patir-la.

De cada 7 celíacs, només 1 presenta símptomes de la malaltia que varien considerablement entre persones. Els més freqüents són:

  • Símptomes gastrointestinals: dolors, distensió abdominal, flatulències, nàusees, vòmits, diarrees o restrenyiment, úlceres recurrents a la boca.
  • Anèmia o altres deficiències nutricionals, astènia, retard en el creixement en nens.
  • Pèrdua de pes inexplicable.
  • Dermatitis herpetiforme: inflamació a la pell amb molta coïssor.
  • Dolors articulars o musculars, formigueig a mans i peus.

Si no es tracta, pot comportar un debilitament crònic de la salut, osteoporosi, infertilitat o avortaments espontanis, depressió i més risc de patir altres patologies autoimmunitàries, així com algunes formes de càncer.

Com es pot tractar la malaltia celíaca?

L’únic tractament per a la celiaquia és una dieta estricta sense gluten de per vida, que permet que els símptomes millorin a partir de dues setmanes i que el budell es recuperi al  cap d’un any.

Com seguir una dieta sense gluten:

  • S’han de consumir preferentment aliments no processats, com ara carn, ous, peix, llet, llegums, fruita, verdura i cereals sense gluten com l’arròs o el blat de moro.
  • Cal evitar la contaminació encreuada a la cuina:
    •  Manipular els aliments sense gluten amb les mans netes i evitar que entrin en contacte amb aliments amb gluten o amb estris que puguin contenir restes d’aquests.
    • Netejar amb cura el forn i el microones abans de cuinar aliments sense gluten.
    • Torrar el pa amb una torradora d’ús exclusiu per a productes sense gluten.
    • Utilitzar un saler tancat.
    • En cas que es facin àpats fora de casa, cal confirmar que les tècniques i els aliments emprats a l’hora de cuinar segueixen les recomanacions per impedir contaminacions encreuades. És millor no compartir aliments al mateix plat.
    • Els aliments processats o envasats han de ser elaborats específicament per a celíacs o com a mínim elaborats sense gluten i han d’anar adequadament identificats.

Saps que volen dir les etiquetes que apareixen en els productes sense gluten?

La marca garantia “controlat per FACE” assegura que el producte final conté menys de 10ppm (mg/kg) de gluten.

L’espiga barrada blava és el símbol internacional sense gluten, que garanteix un contingut de gluten inferior a 20ppm

 

Anuncis

COM PREPARAR EL TEU COS PER LES FESTES

Estàndard

S’acosta Nadal, una època tradicionalment molt rica, gastronòmicament parlant. On hi ha llargs tiberis, excessos de menjar, digestions pesades…així doncs, és fàcil acabar amb més pes del que voldríem o amb molèsties diverses…fins i tot les consultes de ginecòlegs estan plenes de dones amb candidiasi degut al consum excessiu de sucres.

Què podem fer per preparar-nos per les festes?

Hi ha determinats grups d’aliments amb efecte inflamatori o difícils de pair que convé deixar de banda temporalment per preparar el nostre organisme per acceptar aquests excessos que se’ns presenten. Per tant, hauríem de reduir els sucres i edulcorants, les carns vermelles, els embotits, els productes processats o precuinats, els lactis grassos i els olis de baixa qualitat. Evitar els fregits, arrebossats i optar per la cocció al vapor, al forn, la papillota, el wok, l’olla a pressió o la planxa.

Si a principis de desembre comencem a seguir aquestes recomanacions arribarem a les festes de Nadal amb una sensació de més lleugeresa i benestar.

Podem augmentar el consum de vegetals i fruites, especialment els de fulla verda (els espinacs, la col Kale, l’enciam, les bledes…), podem proposar-nos que la meitat de cada àpat el formin vegetals, i condimentar amb espècies com el gingebre, la canyella o la mostassa. Un altre grup que podem augmentar-ne el consum és de proteïnes vegetals en substitució de la carn. Optar per farines integrals en lloc de les blanques, incloure germinats, llavors i fruita seca a la nostra dieta. També és important tenir una bona hidratació bevent aigua regularment en combinació amb infusions depuratives com la dent de lleó, te verd, el saüc… Prendre cada matí un got d’aigua amb el suc de mitja llimona acabat d’esprémer ajuda alliberar-nos més ràpidament de toxines, a depurar el fetge i a preparar la digestió de l’esmorzar i fins i tot ens estimula el sistema immunològic.

Segueix els nostres consells per estar a punt per passar unes bones festes! 🥂😉🎉

 

 

El maquillatge de Nadal

Estàndard

Deixem enrere l’estiu i els seus tons més vius…Ara de cares a l’hivern hi ha una tendència als tons nude  i a les bases de maquillatge naturals. Tot i això hi ha firmes que aposten per introduir colors com el vermell o el negre.

A continuació repassarem les parts de la cara i les principals tendències en maquillatge:

Rostre: L’efecte contournig és el que predomina. Es tracte de ressaltar la zona dels pòmuls per aconseguir més lluminositat i naturalitat tant al front com al nas. Deixarem les brillantors per les celebracions o festes més especials.

Ulls: Torna amb força l’efecte smokey eyes que és la tendència als ulls fumats amb tons grisos i negres amb algun toc de taronja. Pel que fa a les pestanyes està a la última la mida XXL. Així doncs, no oblidis delinear lleugerament els ulls amb un perfilador i aplicar-te una màscara de pestanyes.

Celles: Les celles es porten ben marcades i dibuixades, per tant utilitza un llapis que et permeti fer tot tipus de definició, fins i tot omplir amb una mica de color aquelles zones on és més necessari.

Llavis: Aquest hivern els colors són apagats, especialment el negre juntament amb el color sang fosca. La tendència és utilitzar l’acabat mat que proporciona un efecte d’allò més natural.

Per últim no t’oblidis de desmaquillar-te cada nit, és fonamental per evitar els problemes cutanis i tenir una pell perfecte.

Disfruta de la teva millor cara per aquestes festes 🎉 😉