Recomanacions per al·lèrgics al pol·len

Estàndard

S’acosta la primavera i els pòl·lens són en aquesta època de l’any, la primera causa de rinitis i la segona d’asma al nostre país.

Si recordes en un blog anterior et vam donar unes recomanacions per reconèixer i combatre aquest tipus d’al·lèrgia. Així doncs avui t’afegim les recomanacions del comité d’Aerobiologia de la Societat Espanyola d’Al·lergologia i Immunologia Clínica:

  • Ventilació: Ventilar la casa durant poc temps i fer-ho a primera i última hora, mantenint les finestres tancades la resta del dia.
  • Protecció: Utilitzar ulleres de sol i mascareta per cobrir el nasa i la boca.
  • Activitats: Evitar activitats a l’aire lliure i sortides al camp. No podar o tallar la gespa.
  • Purificadors: Utilitzar purificadors d’aire. Filtren la majoria de les petites partícules ambientals i netegen l’ambient en espais tancats.
  • Medicació: No automedicar-se. Si hi ha símptomes al·lèrgics, cal consultar el farmacèutic o anar a l’al·lergòleg perquè ens indiqui un tractament especialitzat.
  • Informació: Consulteu els nivells de pol·len a través d’aplicacions avalades per SEAIC o al portal http://www.polenes.com.

També podeu trobar molt útil la informació del Punt d’informació d’aerobiologia  podeu consultar la seva web a https://lap.uab.cat/aerobiologia/ca/ així pots saber  en un lloc si  tindràs més al·lergia,  i pots optar per no anar-hi.

Si segueixes aquestes recomanacions segur que podràs disfrutar de la primavera sense tants problemes d’al·lèrgia. 😉

 

 

Anuncis

Falsos mites dentals

Estàndard

La salut de la boca està directament relacionada amb el correcte funcionament de l’organisme i el benestar general. A l’entrada del blog boca sana, l’inici d’una vida saludable ja  t’ho expliquem.
Si a més estàs interessat en conèixer quins són els falsos mites dentals per evitar problemes de salut bucodental, t’ho expliquem a continuació:

  • Mastegar xiclet després d’un àpat pot substituir el raspallat de dents; mastegar xiclet mai substitueix el raspallat, però si es dona la circumstància que la persona no pot raspallar-se les dents desprès d’un àpat, els xiclets sense sucre contribueixen a augmentar el pH de la boca, fet que ajuda a reduir de manera considerable el risc de càries.

  • El bicarbonat és bo per blanquejar les dents, però encara que antigament es feia servir com a blanquejant, no és recomanable, ja que és molt abrasiu i fa malbé l’esmalt. Els blanquejaments  dentals els ha de fer sempre un dentista. A la farmàcia pots trobar productes que tenen efecte blanquejador i no són agressius.
  • Els col·lutoris no taquen les dents. En principi, els col·lutoris bucals no haurien de tacar les dents. Això no obstant, els que contenen clorhexidina sí que taquen les peces dentals si s’usen de manera contínua. L’odontòleg és qui ha d’indicar durant quant de temps s’ha d’utilitzar.
  • Els queixals del seny no s’han de treure sempre. Només s’han d’extreure quan la seva posició i desenvolupament causin infeccions o problemes per a la resta de dents. Cada cas ha de ser avaluat per un odontòleg.

  • Les dents són les responsables del mal alè.  Aquesta afirmació és falsa a mitges, ja que el mal alè apareix per la manca d’una higiene dental i l’acumulació de restes i bacteris. A vegades, el mal alè té l’origen en problemes gastrointestinals.
  • Les dents de llet no tenen càries. Fals, també poden tenir càries i aquestes progressen més ràpidament que en les dents definitives. Per això és important que els nens tinguin uns bons hàbits d’higiene dental i utilitzin productes adequats.

Cuida’t, la boca és molt important 😉

 

Pautes per facilitar el son

Estàndard

El son és un procés biològic molt complex que contribueix al funcionament adequat dels sistemes immunològic, vascular i endocrí. A més també redueix el risc de tenir demència, ja que facilita el processament de la informació.

A continuació et donem unes pautes per facilitar el son:

  • Regularitat en els horaris:  que l’hora d’anar a dormir i de llevar-se sigui sempre la mateixa o, com a màxim, hi hagi dues hores de diferència, puntualment, els dies festius.
  • Evitar fer la migdiada: o limitar-la a 20 a 30 minuts després de dinar.
  • Mantenir la temperatura de l’habitació al voltant dels 18ºC i facilitar un entorn fosc i silenciós ( pots ajudar-te d’un antifaç  de l’ús de taps per les orelles).
  • Limitar l’ús de dispositius electrònics una hora abans d’anar a dormir.
  • Evitar sopars copiosos i esperar un mínim de dues hores després de la ingesta per anar a dormir.
  • Evitar un consum elevat d’alcohol: pot provocar que et despertis abans d’hora, tenir somnis fraccionats i apnees del son.
  • Fer exercici regular al llarg de la setmana. Evita l’exercici físic intens unes dues hores prèvies a  anar a dormir.

Si tot i seguir els consells d’avui pateixes insomni, consulta l’entrada anterior del nostre blog on t’expliquem quins tractaments tenim a la farmàcia.