Pautes per facilitar el son

Estàndard

El son és un procés biològic molt complex que contribueix al funcionament adequat dels sistemes immunològic, vascular i endocrí. A més també redueix el risc de tenir demència, ja que facilita el processament de la informació.

A continuació et donem unes pautes per facilitar el son:

  • Regularitat en els horaris:  que l’hora d’anar a dormir i de llevar-se sigui sempre la mateixa o, com a màxim, hi hagi dues hores de diferència, puntualment, els dies festius.
  • Evitar fer la migdiada: o limitar-la a 20 a 30 minuts després de dinar.
  • Mantenir la temperatura de l’habitació al voltant dels 18ºC i facilitar un entorn fosc i silenciós ( pots ajudar-te d’un antifaç  de l’ús de taps per les orelles).
  • Limitar l’ús de dispositius electrònics una hora abans d’anar a dormir.
  • Evitar sopars copiosos i esperar un mínim de dues hores després de la ingesta per anar a dormir.
  • Evitar un consum elevat d’alcohol: pot provocar que et despertis abans d’hora, tenir somnis fraccionats i apnees del son.
  • Fer exercici regular al llarg de la setmana. Evita l’exercici físic intens unes dues hores prèvies a  anar a dormir.

Si tot i seguir els consells d’avui pateixes insomni, consulta l’entrada anterior del nostre blog on t’expliquem quins tractaments tenim a la farmàcia.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s