Combatre els polls amb el cap!

Estàndard

Els polls, aquells paràsits minúsculs que sovint caminen pel cap dels nostres fills, que es contagien amb facilitat i que es multipliquen a alta velocitat. Per acabar amb l’enemic es important conèixer-lo be i desterrar algunes idees errònies; per exemple:

  • Els polls prefereixen el cabell brut. La parasitació no es el resultat de falta d’higiene escolar o domestica, sinó el contagi d’una infestació entre persones que conviuen. Semblant amb el que passa amb un refredat.
  • Els polls salten o volen. Això no és cert, només es desplacen pels cabells molt ràpid, a una velocitat de 23 centímetres per minut, i son capaços de passar d’un cap a l’altre en pocs segons. Només cal un breu contacte per què es produeixi un contagi.
  • La solució és tallar el cabell molt curt. La resposta és no. Tallar el cabell de manera dràstica no te incidència amb el grau d’infestació, ja que la majoria del temps els polls estan aprop del cuir cabellut, al naixement del cabell. La longitud del cabell només ajuda a la facilitat de contagi, per això s’aconsella portar el cabell recollit.

A l’hora d’aplicar un tractament antipolls, s’ha de tenir en compte que cal reaplicar el producte als 7-10 dies del primer tractament per assegurar que no s’ha produït una reinfectació. Recorda que només s’ha d’utilitzar un tractament en cas que hi hagi polls vius, no en cas que hi hagi llémenes o polls ja morts, ja que causaria resistències! 😉

Anuncis

Hidrata la pell diàriament

Estàndard

L’aigua és font de vida i ens serveix per a una enorme quantitat de processos químics. Quan el nostre organisme necessita líquids, no és només la boca que ens els reclama, la pell també te set. Tot i que no és el mateix una pell seca que una de deshidratada.

Pell seca.

Aquesta és una pell amb falta de lípids i un tipus de pell en sí. La pell seca es caracteritza per incomplir la seva funció barrera contra les agressions externes i presentar una manca d’hidratació i lípids. Les persones que es troben dins d’aquest grup notaran la pell tibant i amb rugositats.

Per mantenir la pell seca a ratlla, no només hem de procurar que el nostre producte hidratant ens aporti una certa quantitat de lípids, sinó que també s’ha de vigilar amb els productes de neteja i amb l’exposició solar, utilitzant protecció solar que reforci la hidratació.

Pell deshidratada.

La pell deshidratada és una pell amb un estat o condició de falta d’aigua. És primordial distingir-la de la pell seca, ja que la pell deshidratada es refereix a una baixada puntual del nivell d’hidratació de la pell, que en el seu estat normal podria ser mixta o fins i tot grassa. Aquest tipus de pells no requereixen lípids.

Hi ha tres factors principals que influeixen a la deshidratació de la pell: el medi ambient, les estacions (sobretot l’hivern i l’estiu) i utilitzar productes no apropiats al tipus de pell.

Sigui quin sigui el cas, reforçar bons hàbits per mantenir la pell hidratada hauria de ser una tasca diària. Evitar l’ús de sabons amb tensioactius, protegir-nos del vent i el fred, beure 1.5 L d’aigua al dia i seguir correctament les rutines d’higiene son els passos principals per tenir cura de la nostra pell, ja sigui seca o simplement estigui deshidratada.

I tu, ja saps quin tipus de pell tens?

Amb els peus descalços.

Estàndard

Ara que és estiu, aparquem els pantalons llargs de tela pesada i les sabates tancades. Deixarem les botes i li direm hola a les sandàlies. Fins i tot, a vegades, passarem de la versió més minimalista del calçat i caminarem descalços pel camp o la platja. Saps si amb això guanyem alguna cosa o si és beneficiós? Continua llegint i us oferirem algunes respostes.

Per començar, els nadons tenen la sensibilitat tàctil dels peus molt més desenvolupada que la de les mans fins als vuit o nou mesos. Per això les seves extremitats inferiors són una font d’informació del món exterior durant molt de temps.

Un cop comencem les vacances i arriba el moment de notar la sorra entre els dits dels peus i ens sentim relaxats i sense estrès, però no és l’únic benefici de caminar descalç per la platja. Caminar sobre sorra fina fa un massatge als peus que no nomes relaxa la musculatura, sinó que també millora la transpiració, l’estructura anatòmica i la circulació d’aquesta part del cos. Alhora ens pot servir per tonificar el cos, ja que el pes del cos s’amorteix amb l’impacte de cada passa i el pes es reparteix millor sobre tota l’estructura del peu.

Aixi que treu-te les sabates i gaudeix dels beneficis de notar el terra amb els peus, perquè el teu benestar està a un pas. 👣