10 consells perquè el cor bategui amb força

Estàndard

Sabies que el cor batega entre 50 i 100 vegades per minut. La seva funció és bombar sang a través de les artèries perquè portin a les cèl·lules del cos oxigen dels pulmons i nutrients de l’aparell digestiu i, de tornada, recullin diòxid de carboni i altres substàncies que l’organisme no necessita.
És un òrgan vital i quan es para, les funcions essencials fallen, algunes gairebé a l’instant.

Un estil de vida saludable contribueix a prevenir malalties cardiovasculars com l’infart de miocardi, l’arteriosclerosi, les arrítmies, les miocardiopaties…
Hi ha una sèrie de factors de risc que s’associen a una probabilitat més elevada de patir una malaltia cardiovascular: factors genètics, alteracions de la freqüència cardíaca, problemes bucodentals, estrès i ansietat, i algunes malalties, com ara la hipertensió arterial, la diabetis mellitus, l’augment de colesterol o l’obesitat. També hi ha factors de risc relacionats amb els estils de vida, com la mala alimentació, el tabaquisme i el sedentarisme.

A continuació t’expliquem els consells que La Fundació Espanyola del Cor ha publicat per ajudar a disminuir el risc de patir una malaltia cardiovascular o millorar la qualitat de vida de les persones que n’han patit  alguna:

  1. Alimentació cardiosaludable. En el plat saludable no hi poden faltar fruites, verdures, hortalisses, peix, oli d’oliva, carns magres, cereals, làctics desnatats. S’ha de reduir la sal, els sucres i l’alcohol.
  2. Exercici físic. Hem de dedicar 30 minuts diaris a l’exercici físic.
  3. Evitar el tabac. Fins i tot fumant poc es multiplica el risc de patir atacs cardíacs o cerebrals.
  4. controlar el pes. L’índex de massa corporal (IMC) indica si  estem en el pes ideal. Per calcular-lo, s’ha de dividir el pes en quilos entre l’altura en metres elevada al quadrat. Si és més gran de 25, es considera sobrepès; per sobre de 30 obesitat.
  5. Perímetre abdominal. És necessari vigilar el greix acumulat a l’abdomen, ja que és perillós per al cor.
  6. Tensió arterial. La tensió ha d’estar per sota de 140/90mmHg.
  7. Colesterol i glucosa. La millor manera de controlar-los és seguir una dieta sana i fer exercici. Si després d’un anàlisi en dejú el colesterol total està per sobre de 190mg/dl i la glucosa per sobre 110mmg/dl s’ha de consultar un especialista.
  8. Consell mèdic. És important conèixer el nostre risc cardiovascular i saber quin ha de ser el nostre estil de vida.
  9. Relacions. Intercanviar experiències amb els altres  permet aprendre.
  10. Estrès i ansietat. Dificulten seguir un estil de vida cardiosaludable. És aconsellable reduir-los en la mesura del possible.

Més consells per afrontar la síndrome d’estrés post-vacances

Estàndard

S’han acabat les vacances…el Setembre és època de tornada a la vida normal: feina, escoles, extraescolars, horaris, presses, etc. Hem estat tot l’estiu relaxats, sense portar un horari, i ara costa molt reincorporar-se.

Les primeres dues setmanes de tornar a la feina és normal tenir un lleu mal humor per la rutina, que ens costi agafar el son, no tenir gaire gana i tenir ganes de plorar de forma sobtada. Tots aquests símptomes formen la síndrome post-vacances.

Al blog de l’any passat ja et vam donar algun consells per afrontar la síndrome post-vacances i aquest any volem donar-te més consells per aconseguir minimitzar els símptomes d’aquesta depressió post-vacances i que no caiguis en quadres més aguts d’estrès.

  1. Busca el costat més positiu de la tornada al treball.
  2. Durant la primera setmana de feina intenta fer alguna activitat semblant a la que feies durant les vacances, com passejades en el temps de després de dinar, sortides amb amics després de la feina… així no trobaràs tan a faltar els dies de vacances.
  3. Valora i aprofita els caps de setmana perquè són la millor oportunitat per desconnectar de la feina fins que tornis a tenir vacances.
  4. Durant les hores de feina busca moments de pausa per reactivar la respiració. Respirar adequadament ajuda a relaxar la ment, desconnectar i millorar l’estat d’ànim.
  5. Redecora el teu espai laboral amb objectes que et recordin les vacances o que provoquin pensaments positius. És el moment per incorporar mobles ergonòmics i accessoris que augmentin la comoditat a la feina, il·luminació suau, i tot el necessari per crear un espai de treball  més còmode.

Si de totes maneres se’ns fa una muntanya la tornada, ens podem ajudar amb un complement alimentari com l’Aquilea vitalidat per superar-ho amb més facilitat.💪

Decàleg per una tornada a l’escola saludable

Estàndard

A continuació t’expliquem els 10 punts més importants per tenir una bona tornada a l’escola.

1.Tenir la dieta mediterrània com a model. Hauria de fer 5 àpats al dia i no saltar-se’n cap. A més és important que el nen begui aigua i evitar les begudes ensucrades, gasoses i excitants.

2.Posar límits a la televisió, els videojocs i l’ordinador. Com a màxim 1 o 2 hores diàries, d’aquesta manera s’evita la vida sedentària, l’obesitat i el consum d’aliments no saludables.

3.Vigilar l’aparició de polls. S’ha de passar la pinta una vegada per setmana. No tractar el nen amb productes per matar els polls si no se’n observen de vius. Es poden usar repel·lents pels polls per evitar que n’agafi.

4.Si observa polls vius, consulti al farmacèutic sobre el tractament més adequat i les seves instruccions per aplicar-lo. S’ha de comunicar al centre educatiu perquè avisin a les famílies que estiguin alerta de l’aparició de polls. Ja que es contagien fàcilment per contacte directe de cap amb cap.

5.S’ha de fixar un hora pel bany diari i hidratació i protegir el nen del sol en les activitats a l’aire lliure. Vigilar si hi ha aparició de taques, pigues o altres alteracions de la pell.

6.Vigilar la salut bucodental. Limitar la quantitat de dolços i caramels que pren el nen i poden causar càries dental. Reforçar l’hàbit de rentar-se les dents després de cada menjar i recordar d’anar almenys una vegada a l’any al dentista.

7.Aprofitar el començament del curs per revisar la vista i l’oïda del nen. Vigilar si hi ha canvis en l’estat de salut físic o emocional del nen per detectar precoçment possibles alteracions.

8.S’ha de fixar una hora perquè els nens vagin a dormir i descansin adequadament. El descans afavoreix el rendiment escolar. A més fomentar la comunicació familiar entre pares i fills és indispensable per un adequat desenvolupament emocional i de l’autoestima.

9. Vigilar el pes de la motxilla i escollir un calçat adequat a l’activitat que el nen fa per evitar malformacions en el peu i altres problemes que puguin derivar del calçat inadequat.

10. Estar al dia amb el calendari de vacunació del nen i consular amb el pediatre davant de qualsevol canvi detectat en l’estat de salut del nen.

Evita l’estrès post-vacacional.

Estàndard

La tornada a la feina després de les vacances augmenta de manera destacada els nivells d’estrès i ansietat al treballadors, ja que aquests tornen a la seva vida laboral després de passar uns dies de descans. Segons els experts, la depressió post-vacacional afecta al 35% de la població i sol durar entre 10 i 15 dies. Els símptomes més característics són la sensació de tristor, falta de son, irritabilitat, ansietat i inquietat; i tot i que aquests desapareixen per sí mateixos, et donem cinc consells per aconseguir minimitzar l’impacte d’aquesta tornada a la rutina.

1. Intenta trobar la part més positiva de tornar a la feina. A més és convenient que uns dies abans t’acostumis als horaris, l’alimentació i les hores de son habituals a la rutina de feina.

2. Durant la primera setmana de feina intenta fer alguna activitat semblant a les que feies quan estaves de vacances, com fer un passeig a l’hora de dinar, fer esport o sortir amb amics després de la feina.

3. Valora i aprofita els caps de setmana ja que són la millor oportunitat per desconnectar fins que torni un altre període de vacances.

4. Durant les hores de feina busca moments de pausa per reactivar la respiració, variable essencial en els processos de control d’estrès i ansietat. Una respiració abdominal i profunda és una eina imprescindible per fer front als problemes durant el dia i mantindre la calma en els moments de màxima tensió.

5. Ajuda’t d’algun complement alimentari. Ja sigui que et falta energia , no acabes de dormir igual de bé que quan estaves de vacances o si notes que podries necessitar una mica d’ajuda per millorar l’estat d’ànim , els complements alimentaris poden ajudar-te a conquerir aquesta tornada a la rutina.

I tu, com estàs afrontant la tornada a la feina? Explica’ns els teus consells 👍😉