La tardor, un impuls d’energia!

Estàndard

Amb la baixada de les temperatures, la disminució de les hores de llum solar i l’augment de l’activitat després de les vacances, fa que el nostre cos li costi adaptar-se a aquests canvis provocant astènia de tardor.

Com podem reconèixer els símptomes?

Són molt variats, però bàsicament són els següents:

  • Cansament
  • Decaïment
  • Desmotivació
  • Somnolència
  • Pèrdua de gana
  • Irritabilitat
  • Dificultat per concentrar-se
  • Disminució del desig sexual

Per sort, l’astènia no és una malaltia i desapareix un cop el nostre cos s’ha adaptat al canvi d’estació.

Quines són les claus per superar-ho?

Existeixen una sèrie de bons hàbits que et recomanem durant tot l’any per tal de que el nostre organisme s’adapti de forma més fàcil:

  1. Mantenir horaris regulars dels àpats, menjar 5 cops al dia i evitar menjar en excés.
  2. Incorporar a la dieta aliments que estimulin la producció de sertotonina, com ara els fruits secs, els derivats làctics, els ous, el peix i la carn blanca.
  3. Beure suficient aigua per mantenir el cos ben hidratat.
  4. Disminuir la quantitat de cafeïna, tabac i alcohol per evitar la irritabilitat.
  5. Practicar exercici físic per combatre l’estat d’ànim baix i dormir millor.
  6. Descansar 8 hores per reajustar el rellotge biològic.

A més d’una dieta rica en vitamines i minerals, durant aquests dies de “bajón” podem necessitar un plus de vitamines o revitalitzants com la gelea reial o ginseng. Vine i t’aconsellarem! 😉

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s