Vitamina D en nivells òptims

Estàndard

Sabies que…

La vitamina D ajuda a absorbir el calci i el fòsfor. També juga un rol important en els sistemes nerviós, muscular i immunitari. El cos produeix la major part de la que necessita de manera natural, exposant-se a la llum del sol.

Hi ha aliments com els peixos grassos, el formatge, els ous i el fetge boví que porten una quantitat elevada de vitamina D.

Dèficit de vitamina D

La falta d’aquest vitamina provoca raquitisme en els nens i osteomalàcia en adults, que produeix dolor ossi i debilitat muscular.

Les persones amb més risc de carència de vitamina D són:

  • Les persones grans
  • Les persones amb obesitat
  • Els lactants
  • Les dones embarassades

Però la ingesta combinada de suplements de vitamina D3 i calci redueix el risc de pèrdua òssia i fractures en persones més grans de 62 anys.

Fonts de vitamina D

Una petita part prové de la dieta, però entre el 90 i el 95% dels dipòsits corporals d’aquesta vitamina depenen de la síntesi cutània per l’exposició als raigs del sol, de la radiació ultraviolada B.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) creu que és suficient una exposició al sol de cara, cames i braços durant 10-15 minuts de 2 a 3 vegades a la setmana.

A on es troba del nostre cos?

Es localitza en les cèl·lules de:

  1. Els músculs per tal de moure’s
  2. Els nervis la necessiten per transmetre missatges entre el cervell i cada part del cos
  3. El sistema immunitari per combatre virus i bacteris

Ara ja saps la importància que té la famosa vitamina D! 😉

Anuncis

Allibera’t de l’otitis del nedador

Estàndard

Arriba la calor i el que ve més de gust és banyar-se. En acabar, hem d’eixugar bé les nostres orelles per evitar problemes.

Quan es queda l’aigua atrapada en el canal auditiu, es crea un ambient humit favorable per al creixement de bacteris i, més rarament, fongs. Això pot derivar en l’otitis del nedador, una infecció de la part externa de l’orella.

Qui la pateix?

És un trastorn especialment freqüent entre els nens, que passen més temps en remull, però no només els amants de l’aigua poden patir otitis externes. Poden existir altres causes, com:

  • un traumatisme al canal auditiu
  • l’absència de cera a l’orella
  • la presència d’èczemes o dermatitis
  • l’ús de bastonets o altres objectes que poden danyar la pell del conducte

Cal detectar-la ràpid!

No hem de confondre l’otitis externa amb l’otitis mitjana, que es produeix en una regió de l’orella més interna, està associada a refredats i és més comuna a l’hivern.

Les otitis provoquen dolor, sobretot quan es toca la zona de l’orella o al mastegar. També produeixen envermelliment, coïssor en l’orella, pèrdua d’audició i, fins i tot, supuració. Si la infecció avança pot causar febre i inflamació dels ganglis limfàtics del coll. Aleshores caldria anar al metge.

Consells per evitar-la:

  1. Cal mantenir les orelles seques després d’exposar-les a la humitat, eixuga-les amb una tovallola i inclina el cap cap als costats perquè l’aigua surti.
  2. No introdueixis objectes en les orelles, ni bastonets. Elles mateixes es netegen amb la pròpia cera.
  3. Et recomanem usar taps durant el bany.

Ara ja saps com banyar-te sense patir mal d’orella! 😉

I si tens alguna molèstia, aplica’t unes gotes d’un esprai òtic 100% natural i segur que es soluciona de seguida!

Exposa’t al sol sense por

Estàndard

A l’estiu, és l’època de l’any en què més exposem el nostre cos al sol i quan la radiació ultraviolada és més perjudicial. Prendre el sol és bo, fins i tot necessari, ja que ens omple d’energia, és la nostra principal font de vitamina D.

Però una exposició perllongada pot provocar problemes per a la salut: cremades, al·lèrgies, dermatitis, envelliment cutani prematur… fins i tot càncer de pell. La clau, com en tot, està en la mesura de l’exposició i en l’ús de cremes solars amb protecció segura i eficaç.

Com protegir-te’n?

A continuació, et donem un seguit de consells per gaudir dels beneficis del sol evitant-ne els problemes:

  1. Tingues molta cura els primers dies que prenguis el sol, no n’abusis i incrementa l’exposició de manera gradual.
  2. Evita l’exposició en la part central del dia, és a dir, de 12 a 17 hores.
  3. Un barret i unes ulleres de sol amb filtre solar homologat són uns bons aliats.
  4. Utilitza sempre fotoprotectors de qualitat i amb factor de protecció adequat, no només a la platja o a la piscina, sinó sempre que estiguis a l’aire lliure.
  5. No oblidis beure aigua, molt millor que refrescs o alcohol.

Com puc saber si el fotoprotector és de qualitat?

Per tal de saber-ho, cal que et fixis en el seu envàs, ha d’incloure:

  • UVA+UVB, amb l’UVA arrodonit per un cercle.
  • SPF o FPS, que indica el múltiple del temps que podem exposar-nos al sol sense cremar-nos.
  • IR, qua assenyala que protegeix contra aquests raigs, responsables de l’envelliment prematur de la pell.
  • Eficàcia de la protecció contra els UVB: baixa, mitjana, alta o molt alta.
  • Water Resistant si és resistent a l’aigua o Waterproof si n’es molt resistent.
  • Data de caducitat i PAO (els mesos que pot usar-se sense risc un cop obert).

Ara ja ho saps tot sobre com exposar-te al sol saludablement! 😉